בשלישי הקרוב ייערך הגמר הגדול של "הכוכב הבא לאירוויזיון" במהלכו יכריזו על מנצח העונה שייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בשנה הכי קשה שידעה המדינה, כשכל הפוקוס העולמי של האירוויזיון יופנה לנציג הישראלי. פגשנו את דור שמעון רגע לפני חצי הגמר שייערך הערב, במהלכו יתחרה נגד עדן גולן, מיקה משה, אור כהן ושי טמינו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דור שמעון שיתף על התחושות וההתרגשות הגדולה מהמעמד. "זה מטורף, לא צפיתי שזה יקרה, הגעתי נטול ציפיות כדי להימנע מאכזבה. התחלתי את התוכנית עם ציפייה מינימלית וזה הלך וגבר עם התקדמות התוכנית, בהתאם לתגובות והאהבה שקיבלתי מאנשים והתחלתי לאט לאט להרגיש את הסוף, והרעב להגיע לאירוויזיון רק הלך וגדל. אני מודה על הזכות הזאת שניתנה לי להיות כאן לצד החבר'ה המוכשרים האלה", אמר שמעון.

מה הסיכויים שלך לדעתך?
"המצב מאוד מבלבל, אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים לשלוח לאירופה בתקופה מורכבת כזאת. יש בחירת שיר מסוימת, הקהל יסתכל עלינו בצורה שונה, לאו דווקא אם הזמר מתאים או לא, והשנה זה לא ברור כי אנחנו לא יודעים אם אנחנו רוצים לשלוח זמר פופ מוצלח עם ביצוע מצוין או את הישראלי האורגינל הארד קור. אני יושב על המשבצת של הישראלי האורגינל, אני מאוד רוצה לייצג את ישראל השנה. מאוד חשוב לי להביא את הישראליות שלנו קדימה בתקופה כזאת".

דור שמעון (צילום: באדיבות קשת 12)
דור שמעון (צילום: באדיבות קשת 12)

ואם זה לא יקרה ולא תזכה?
"אני לא אתאכזב אם לא אבחר, כי לאן שהגעתי זה מאוד מספק. אבל כמובן שאני מאוד רוצה לייצג את ישראל. למען האמת כל חיי הנמכתי ציפיות, לכן אני מודה שבתוך תוכי אני מאוד אתאכזב, ולכן אני אתן את כל כולי לגמר - זה בטוח".

מי הטוב ביותר מביניכם?
"אם אני מסתכל על טייטל של אירוויזיון כמו כל שנה, זאת עדן חד משמעית שמתאימה ביותר לעמוד על במת האירוויזיון. אבל גם אור היא הפתעת השנה, ומיקה שהיא זמרת מדהימה והיא רק בת 16 ועושה קריירה ויש לה קול של מלאך. אבל השנה אני לא יודע לאן אנחנו מכוונים ולאן הקהל בבית רוצה שנביא את זה. התגובות ברחוב מאוד ישראליות. לי יש אג'נדה מתחילת העונה לשיר בעברית כדי שיכירו ויראו עם מה אנחנו מתמודדים, זאת אג'נדה שמטרתה לא להידמות למדינות אחרות. זאת תחרות מוזיקה שצריכה להביא את הפרצוף של המדינה שלנו קדימה ולא לנסות להתייפייף בצבעים".

זאת עונת הנשים. גבר יחיד מוקף בתחרות קשה עם נשים מוכשרות.
"זאת עונת נשים - נכון. אני הגבר היחיד כבר כמה תוכניות מאז שהודח אריק סיני, אבל זה לא זר או שונה לי. אני חי בבית עם שתי בנות ואישה".

אשתך לא מקנאה שאתה מבלה כל היום בחברת נשים כאלה יפות?
"קודם כל אשתי הכי יפה בעולם, דבר שני הן לא נשים - הן ילדות, גם אם הייתי רווק זה לא מעניין. גם אשתי כל כך התחברה לכל המשפחות. יש פה משהו מדהים, המשפחות של המתמודדים התחברו והם בקשר ומעדכנים אחד את השני. אבא של מיקה והמשפחה של אור מתקשרים ישירות לאשתי וקובעים איתה. נוצר קשר מקסים".

לא מדאיג אותך הגמר אם זאת עונת נשים?
"זה מחמיא לי שאני הגבר היחיד, כי זה מראה שהצלחתי לבדל את עצמי ולהביא את הרמה הווקאלית הכי גבוהה שיש ובגלל זה הגעתי לאן שהגעתי ובגלל שיש נשים התחרות שלי איתן יותר קשה. הקהל של אישה הוא יותר רחב, גם רוב הקהל שמגיע לאולפן של 'הכוכב הבא' להצביע הם לרוב בני נוער וזה לא הקהל שלי. הקהל שלי הם בני 25-30, הקהל בכוכב פחות מגוון לז'אנר ולסגנון שלי, ועדיין אני מצליח להפתיע את הקהל ולהגיע ללב שלהם. יש שירים שאני שר כשהקהל עוד היה בבטן של אמא".

אמרת שתרצה לעשות דואט עם שירי מימון. למה דווקא איתה מכל השופטים?
"שאלו אותי עם מי אני רוצה לעשות דואט אמרתי שירי, אני מתחבר לקול שלה. היא פרפורמרית אדירה אני מאוד אוהב את הגוון שלה".

שירי מימון (צילום: אור גפן)
שירי מימון (צילום: אור גפן)

מי מהשופטים היה ביקורתי מדי? מי הקשה עליך?
"אני מתחבר לכל מילה שהשופטים אומרים. אני צריך לרצות את הדעות שלהם ולהביא דברים שונים ושירים שונים וליישם את הביקורות שלהם. אסף דווקא איתי מתחילת העונה, נתן לי הרבה וי כחול, חוץ משירי שאף פעם לא שמה לי אדום, קרן ועדן שמו לי אדום, אבל מי שהכי הקשו עליי היו רן דנקר ואיתי לוי בהתחלה, אבל הביקורות שלהם הייתה מועילה וחשובה. הייתי צריך ליישם כדי להתקדם בתחרות ובפועל זה מה שקרה".

דור שמעון פרץ לחיינו כשהיה בן 18 ב"אייל גולן קורא לך", הוא הגיע לגמר הגדול והסתפק במקום השני, כשנסרין קדרי גברה עליו וניצחה את העונה. כעת יותר מעשור אחרי, הוא חוזר לראליטי מוזיקלי מוכן ומנוסה יותר מתמיד, סוגר מעגל עם נסרין וגם עם אייל גולן, וזוכה לשבור את הרשת עם הלהיט שביצע של אייל גולן "עם ישראל חי".

נסרין קדרי, דור שמעון (צילום: צילום מסך ערוץ 24)
נסרין קדרי, דור שמעון (צילום: צילום מסך ערוץ 24)

"ביצעתי את השיר שלו "עם ישראל חי" בתקופה קשה, כל התוכנית ברוח המצב והחלטתי להביא משהו שיחזק את החבר'ה ורציתי לשמח שיגיע לעוד אוזניים, זה העבודה שלי, זה התפוצץ בכל הרשתות והפך לוויראלי עם מאות אלפי צפיות בכל הרשתות הגיע לחול למיליון ישראלים בארצות הברית לקהילות היהודיות שטענו שזה מחזק אותם וזה מחמיא ומרגש שזה מחבר גם יהודים מעבר לים".

האם קיבלת פידבק מאייל גולן?
"אייל גולן פרגן לי כמה פעמים על כמה ביצועים שעשיתי בסטורי. הוא גם לא חסך בביקורת, אבל את זה הוא עשה באופן פרטי".

סגרת מעגל עם הדואט שביצעת ב'כוכב הבא' עם נסרין קדרי.
"הדואט עם נסרין היה אחד הביצועים הטובים שהיו לי וגם מרגשים באותה מידה הם הפתיעו אותי בהפקה אבל בשנייה ששמעתי אותה ידעתי שזאת נסרין, את הקול של נסרין לא ניתן לפספס, וזה היה מדהים. זאת הייתה סגירת מעגל כי גם לפני 12 שנה עשינו דואט וככה גם היה לפני הגמר וזה החזיר אותי אחורה בזמן ושימח אותי ממש".

היא הציעה לך להצטרף להופעה שלך?
"עדיין לא ניתנה הצעה שאני אופיע איתה, וגם כרגע זה לא אפשרי כי אני חתום בחוזה מול ההפקה".

אחרי "אייל גולן קורא לך" נעלמת. מה קרה שחזרת עכשיו שוב לריאליטי אחרי יותר מעשור?
"הייתי בן 18, העולם הזה היה לי קשה. לא ידעתי איך להתמודד עם הלחץ הזה וכל הזמן לרצות את כולם, ויש ביקורות אינסופית והחלטתי שאני לוקח כמה צעדים אחורה. הייתי לפני גיוס, לא היה גם מי שידריך אותי או יגיד לי מה לעשות, התחלתי לעשות דברים לאט לאט כמו שאני חושב. התחלתי להופיע בשמחות ולהתפרנס מזה, ולא להיות בפרונט. כי צריך עור של פיל כדי לעבוד בתעשייה הזאת ולא היה לי את היכולת והכוח לעשות זאת. החלטתי שאני ממשיך בדרך הזו עד שיקרה משהו שהוא אחר. הבנתי שזה מה שאני טוב בו - מוזיקה, והתמקדתי בזה ופתחתי להקה. התחלנו לעשות אירועים יותר גדולים ובגיל 30 החלטתי לעשות משהו שימנף לי את הקריירה, ופתאום בא 'הכוכב' באמצע המלחמה. באמצע תקופה הזויה, והרגיש לי שכן בא לי לעשות את זה. ניסיתי בעבר כבר להתקבל ל'כוכב הבא', התקבלתי לתוכנית לפני ארבע שנים והברזתי ברגע האחרון. לא הרגשתי מספיק מוכן. עכשיו אני מרגיש מוכן, יש לי מקום שהוא יציב, משפחה בית וילדים, ואמרתי יאללה אני אעשה את זה בשביל הבנות שלי. גם חשוב לי להגדיל את הפרנסה ולעשות קריירה טובה יותר כל עוד אנחנו צעירים ויש לנו שיניים, זה הזמן לעשות את הדברים".

אתה מדבר על מקום יציב במשפחה, אבל אתה ואשתך חוויתם טלטלה ביום האודישן הראשון ל'כוכב', ועברתם הפלה.
"זאת לא החוויה המטלטלת הראשונה שעברנו, גם בהריון השני היה מקרה לא נעים. היא הגיעה למצב של כריש דם גדול והייתה בסכנת חיים וזה טלטל את הבית. למזלנו עברנו את ההיריון בשלום ויצאה לנו ילדה מדהימה. שלוש שנים ניסינו להיכנס להריון, עד שהצלחנו. לפני כמה חודשים היא נפלה בדרך לעבודה, אני לא יודע אם זה קשור אבל כמה ימים לפני האודישן הראשון שלי, היה לה דימום ובבדיקה אמרו שהכל בסדר. בבדיקה השנייה, לילה לפני האודישן, גילינו שאין דופק והודיעו לנו שצריך לעשות הפלה. נסענו בבוקר לאודישן, האמת שלא היה לי חשק ולא רציתי לעשות את האודישן.  זה היה לא נעים וכל המצב במדינה, היה לי עומס רגשות ואשתי לקחה את זה מאוד קשה, אבל היא יצאה גדולה ואמרה 'בוא נסיים את האודישן יהיה בסדר וניכנס עוד פעם להריון'. עשיתי את האודישן ועברתי אותו ונסענו מיד לעשות הפלה, ובגלל שעברתי את האודישן זה חיזק אותה בהפלה".

דור שמעון בן ה-30 נולד וגדל כל חייו בבית שאן. "נולדתי בבית שאן, הורי התגרשו בגיל 6, יש לי אחות, ועוד שלושה אחים מנישואים שניים של אבא. רוב הילדות חייתי עם אמא, היא הייתה לוקחת אותנו על הגב שלה, לביאה צעירה. כשהיא התגרשה מילאתי את המקום של אבא בבית. אבא היה גר רחוק אבל היה שותף בחיים שלנו, הייתי המון אצל סבא וסבתא במושב. אבא שלי בצעירותו היה תקליטן ומשם בא לי הג'וק הזה של מוזיקה. הייתי רואה אותו מרכיב ציוד הגברה והתלהבתי מזה, משם התחלתי לאהוב את העולם הזה, ובימי שבת היינו שרים עם גיטרות. אני זוכר כתלמיד, כל הזמן חשבתי על מוזיקה ולא הפסקתי לתופף על השולחן בכיתה, ככה אמרו המורים לאמא שלי, הייתה תקופה מהממת".

בגיל 19 שנה אחרי שהשתתף "באייל גולן קורא לך" הוא הכיר את אשתו והשניים הביאו לעולם את עופרי בת ה-6.5 וליאור בת השלוש. "את אשתי הכרתי דרך חברים משותפים, אני מכיר אותה עוד מלפני שהתחלנו לצאת. אנחנו גרים די קרוב אחד לשנייה. התחלנו לצאת בגיל 19, אנחנו 12 שנה ביחד, נשואים שבע שנים ויצאנו כחמש שנים. מהיום שאנחנו יחד לא נפרדנו ובגיל 22 החלטתי שאני רוצה אותה כאישה לחיים ואני מקים איתה משפחה ולא טעיתי התחתנתי בגיל 22 בגיל 23 הייתי אבא. אני רגיל להיות עם נשים בבית. הבנות שלי מאוד דעתניות אוהבות להתלבש וכל היום סביב ביוטי".

דור שמעון, אשתו והילדות (צילום: צילום פרטי)
דור שמעון, אשתו והילדות (צילום: צילום פרטי)

באודישן הראשון הקדשת את השיר לחבר שנרצח בשבעה באוקטובר.
"אלרואי שמעון בן שטרית, הוא בן של ראש העיר, אבא שלו זה רפאל בן שטרית, היה ראש העיר בבית שאן. חייל שהיה בלונאי תצפית בנחל עוז ונהרג, אני חבר של המשפחה יותר מעשרים שנה ובשנים האחרונות הוא היה גרפיקאי שלי לקאברים וגם שבוע לפני האסון עשינו קאבר ל"מאוהב בגשם", ולא העלתי את השיר הזה כי לא היה לי מצב רוח, אז החלטתי לעשות את השיר בתוכנית".

אור כהן קיבלה כרטיס כניסה לגמר, למה לדעתך שדווקא היא?
"מגיע לה. היא הביאה את הביצוע שלפי השופטים והקהל היה הכי טוב, זה לא אומר שהביצועים האחרים היו פחות טובים. גם כשאני מביא פול האוס בשופטים אני צריך את הקהל והנערים לפעמים פחות מתחברים, אבל אני משתדל לא לזוז מהאמת שלי ומעדיף להביא את עצמי מאשר להביא להיט של תקופה. אני מבצע שירים שיישארו פה עוד שנים ואני ארגיש עם זה נוח גם עוד שנתיים. גם אם אני לא קולע לטעם של הקהל באולפן, זה מדבר אל הקהל בבית. השבוע ביצעתי את עופר לוי בגרסת רוק עם השיר 'מאוהב בגשם' והיה מדהים. הם עפו והשתדלתי להביא את המוזיקה הישנה הכבדה, ככה היא נתפסת, אבל הבאתי עיבוד צעיר ומרענן וגם הקהל עף על זה. אני מייצג את הים התיכון החדש, את הצעירים המזרחיים וצריך לתת מקום לכל סגנון מוזיקלי כדי שיהיו את כל הטעמים".

מה ביום שאחרי 'הכוכב הבא'?
"אני מלחין סקיצות לזמרים. יש לי כמה שירים שכבר יצאו, ואם השאלה איך זה לא להיות בפרונט לפעמים דברים שאני עובד עליהם ואחרים שרים, זה מרגש. אז החלטתי לאחרונה ללכת על הכיוון הזה, אבל השלב הבא זה להוציא דברים משלי. הרבה כותבים לי אנחנו רוצים לבוא להופעות שלך, זה תגובות שמרגשות אותי. ביום שאחרי זה היום עם הכי רבה שאלות, כל מתמודד שואל את עצמו באייל גולן החלטתי שאני לוקח סטופ מהכל ולא ממשיך. היום אני יותר בשל ופחות נפגע וחושש מאכזבות. כבר יש לי את המקום הבטוח שלי הפינה שלי הילדים שלי. כלום לא יכול לשבור אותי. אני מקווה שהאהבה תישאר ותהיה זהה כמו בתוכנית, כי המטרה להוציא דברים ולעבוד על אלבום, לפתוח קופה בזאפה וזה השלב הבא וזה יקרה ממש בקרוב. אני שר כבר מעל לעשר שנים וזה תמיד היה על אש קטנה. ועכשיו זה הזמן להרים רמה ולהביא את עצמי דרך השירים".

דור שמעון (צילום: תומר בן יוסף)
דור שמעון (צילום: תומר בן יוסף)