- תיק יוקרתי
מדוע תובעת ניקול ראידמן את חברת קלין קור ב־3.6 מיליון שקל? איזו דירה שווה דמי שכירות של 230 אלף שקל בחודש? ומה טוענת הנתבעת בתגובה?

השבוע פורסם ב״כלכליסט״ שניקול ראידמן תובעת 3.6 מיליון שקל מחברת קלין קור, שנשכרה לבצע עבודות בביתה וגרמה, לכאורה, לנזקים משמעותיים. קלין קור הגישה כתב הגנה שבו נטען שהתביעה של ראידמן ״מופרכת״. בין טיעוני ההגנה: הסכום שראידמן דרשה כפיצוי עבור הדירה ששכרה ונאלצה להאריך את הסכם השכירות שלה עקב עיכובים שנגרמו לה על ידיהם הוא ״הזוי ומפוברק״.

‎ליאורה החליטה לבדוק את הסוגיה ולהבין אם ראידמן אכן שילמה סכום של 230 אלף שקל לחודש עבור דיור חלופי. לפי התביעה, היא עזבה את ביתה בהרצליה ועברה להתגורר לתקופת השיפוצים בדירה שכורה באחד ממגדלי היוקרה בת"א.

שלום לבעל הדירה יהודה אסרף: 230 אלף שקל לחודש? זה מה שראידמן שילמה לך עבור הדירה ששכרה ממך?
"כן, זה הסכום שהיא שילמה. שכירות כדין. כל חודש בתקופת השכירות שלה, כולל תקופת הארכה. היא הייתה שוכרת מקסימה ואדם עם לב זהב. כמו שהיא קיבלה את הדירה, כך היא החזירה אותה".

הבנתי שבגלל הנזקים שנגרמו לה בשיפוץ, לטענתה, גם עזרת לה לחפש בעלי מקצוע חלופיים.
"נכון. נעשה לה עוול. מצאתי לה כמה בעלי מקצוע שנאלצו לתקן את כל הליקויים שנגרמו לה".

אם אני אחליט לשכור את הדירה תעשה לי מחיר?
"הדירה שווה הרבה יותר. היא בין הנכסים היפים בישראל. אם תהיי שוכרת טובה כמו ניקול, תקבלי אותה באותו הסכום, למרות שכבר יש משא ומתן עליה".

⁠עורכי הדין המייצגים את ראידמן, ניר רוזנר ועמירם זנו, ממשרד עורכי הדין ארנון, תדמור־לוי ושות', מה הטענות של ראידמן?
"מדובר בניסיון כושל לייצר 'קונטרה' לתביעתה של ראידמן. בניגוד מוחלט לטענותיה של קלין קור, ראידמן תמכה את תביעתה באסמכתאות סדורות, המלמדות על כך שכל התשלומים שהיו אמורים להיות משולמים לקלין קור שולמו במלואם ואף ביתר. באותו אופן הניסיון לטעון כי אין ולא היה לראידמן הסכם שכירות בעלות חודשית של 230 אלף שקל מתנפץ אל מול הסכם שכירות חתום וסדור, שאף הוגש לבית המשפט. בסופו של יום תידרש קלין קור לעבור מ'כותרות' לראיות. בהינתן המסמכים והאסמכתאות שצורפו לתביעתה של ראידמן, ספק רב אם בכוחה של קלין קור להתמודד עם תביעתה של ראידמן. הדברים כמובן יתבררו במלואם בבית המשפט".

יקי אגם, הבעלים של חברת קלין קור, מה אתה טוען?
"אני ממליץ לך לקרוא את כתב ההגנה שלי ואת התביעה שכנגד שתבעתי את ראידמן. מעבר לכך, ראידמן תצטרך להוכיח את כל נושא שכר הדירה שהיא הציגה".

ניקול ראידמן (צילום: אלמוג גבאי)
ניקול ראידמן (צילום: אלמוג גבאי)

- 400 עצים שיינטעו ביער בארי נתרמו על ידי משפחת RENBY לקרן קיימת ישראל. המחווה המרגשת התרחשה ביום חמישי באירוע חגיגי לרגל חשיפת אולם התצוגה החדש שלה בהרצליה. השתתפו: בני מורן, סולנג הנדלר ודליה טופל הבעלים, וכן האדריכלים יואב מסר, עודד חלף, אירמה אורנשטיין ועוד.

עודד חלף, בני מורן, סולנג הנדלר (צילום: איציק בירן)
עודד חלף, בני מורן, סולנג הנדלר (צילום: איציק בירן)

- כבוד לחברה הישראלית Upstep, שדורגה במקום הראשון בארה"ב בתחום המדרסים המותאמים אישית. החברה הוקמה לפני כחמש שנים על ידי האחים לימור כץ (מנכ"לית), אביעד רז ואורן רז.

לימור כץ, מנכ''לית חברת UpStep (צילום: מורג ביטן)
לימור כץ, מנכ''לית חברת UpStep (צילום: מורג ביטן)