רשת הפארם Be, מבית שופרסל, השיקה סניף ראשון באור עקיבא. הסניף החדש בשטח של כ-400 מ"ר, ממוקם בשכונת אור ים בעיר. במהלך שנת 2024 צפויים להיפתח עוד כעשרה סניפים נוספים של רשת BE כחלק מאסטרטגיית הרשת להרחיב את פריסתה לכל רחבי הארץ. לאירוע הפתיחה הגיעו: מנכ"ל קבוצת שופרסל-  אורי וטרמן; מנכ"לית רשת הפארם Be  - עינת פלד-שפירא; ומנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה - מיכאל כרסנטי.

מיכאל כרסנטי, עינת פלד-שפירא, אורי וטרמן (צילום: סיון פרג')
מיכאל כרסנטי, עינת פלד-שפירא, אורי וטרמן (צילום: סיון פרג')

> לאחר אירועי התופת של השבעה באוקטובר, ופינוי אלפי משפחות מביתן בדרום ובצפון – אשר רובן עזבו עם מעט מאוד ציוד אישי, עלתה יוזמה של אלי גלבוע - מנהל בכיר במחלקת ה IT- של חברת "טבע ישראל", לפנות לאתרי החברה ברחבי העולם, ולהציע לאסוף מהם מחשבים משומשים, שאין בהם צורך, ולשלוח אותם לישראל כדי שיוכשרו מחדש לשימוש ולתרומה. באתרי החברה בארה"ב, גרמניה וספרד, נרתמו מיד ליוזמה – וכאות הזדהות והבעת סולידריות עם אזרחי ישראל – אספו ושלחו מאות מחשבים ניידים, לטובת אוכלוסיות שנפגעו במהלך המלחמה. ועדת התרומות של "טבע ישראל" החליטה שכמחצית מהמחשבים ייתרמו ל"קואליציה הישראלית לטראומה" לתכנית "מטפלים בנפש", שאותה מובילה "טבע" במטרה לטפל בטראומה הישראלית. ברכו על היוזמה ופעלו להוציאה לפועל: עמליה אדלר-וקסמן - מנהלת ESG גלובלית בטבע ומנהלת תקשורת שווקים בינלאומיים, וטליה לבנון - מנכ"לית הקואליציה הישראלית לטראומה. 

אלי גלבוע, טליה לבנון, עמליה אדלר-וקסמן (צילום: סיון פרג')
אלי גלבוע, טליה לבנון, עמליה אדלר-וקסמן (צילום: סיון פרג')

> חברת "מובילאיי" אירחה ילדי מפונים מקיבוץ זיקים במסגרת פרויקט "שנת המצווה", בקמפוס החדש שלה בהר חוצבים בירושלים. שיתוף הפעולה יצא לדרך הודות לעובד החברה, שרון סלומון, שבנו חבר בשכבה בזיקים. במסגרת הביקור המרגש האזינו הילדים להרצאה בה נחשפו לטכנולוגיה המהפכנית של מובילאיי שנמצאת בחזית עולם הרכב האוטונומי, ושמעו על שיתופי הפעולה הרבים שלה עם יצרניות הרכב המובילות בעולם, ועל תהליכי העבודה בחברה לאורך השנים החל מהטמעת מערכות ADAS מצילות חיים, ועד מערכות מתקדמות לנהיגה אוטונומית.  בהמשך היום, הילדים זכו להיות בין הראשונים בארץ שנחשפו לסדנת הרכבים החדשה של מובילאיי, קיבלו הצצה לקמפוס החדש, התנסו בסימולטורים בחברה, וקיימו נסיעות מבחן ברכבים האוטונומיים הניסיוניים של "זיקר" בהם מוטמעות מערכות מובילאיי.

> חברת "לילית קוסמטיקה" השיקה את החנות החמישית של מותג האיפור הנחשק NARS בקניון הגדול, פתח תקוה, בהשקעה של כמיליון שקלים וחצי. החנות משתרעת על שטח של 62 מ"ר, וניתן יהיה להנות בה ממגוון מוצרי המותג מהקולקציות המתעדכנות. באירוע גזירת הסרט של החנות החדשה נכחו: ניצה בילט - יו"רית קבוצת לילית קוסמטיקה; אורי בילט - מנכ"ל הקבוצה; יעל צין-בילט מבעלי החברה ומנכ"לית "לילית קמעונאות"; עדי קדם - מנכ"לית NARS ישראל; ונעמי סימן טוב, מנכ"לית "עופר הקניון הגדול בפתח תקוה".

יעל צין בילט, ניצה בילט, עדי קדם (צילום: גלינה טולצינסקי)
יעל צין בילט, ניצה בילט, עדי קדם (צילום: גלינה טולצינסקי)

> קבוצת FOX בשיתוף חברת דיסני נרתמו יחד למען עמותת Make-A-Wish Israel. זוהי השנה השלישית ברציפות שקבוצת FOX בשיתוף דיסני חוברות לעמותה, שהיא חלק מארגון בינלאומי, שייעודו הגשמת משאלות לבם של ילדים בגילאי 3-18 החולים במחלות מסכנות חיים. במסגרת שיתוף הפעולה, תימכר במהלך חודש פברואר, בחנויות רשת FOX, שרשרת "Mickey Wish" ב-19.90 ₪. ניתן יהיה לרכוש את השרשרת בחנויות: פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, מנגו, ובאתר הסחר של הקבוצה - טרמינל X . הרווחים מן הקמפיין יועברו לטובת הגשמת משאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים.

> אריאל רבקה-מרטין, כוכבת הרשת היהודייה-אמריקנית, הידועה בקרב עשרות מיליוני עוקביה ומעריציה כ"בייבי אריאל", הגיעה לביקור תמיכה והסברה בן מספר ימים בישראל, בהזמנת CAM - התנועה למאבק באנטישמיות. בין השאר סיירה אריאל עם נטלי סננדג'י ניצולת הטבח במסיבת נובה, באתר המסיבה ברעים; נפגשה עם בני משפחות החטופים; ביקרה בקיבוץ בארי ובמנהרות הכותל; והגיעה גם למוזיאון "אנו – מוזיאון העם היהודי" בתל-אביב. במהלך היום הראשון לביקורה בארץ ליוותה אותה שירן סנדל, ובהמשך השבוע היא נפגשה לארוחה חגיגית ושיחה על הסברה בינלאומית עם אנה זק.

בייבי אריאל, אנה זק (צילום: באדיבות CAM)
בייבי אריאל, אנה זק (צילום: באדיבות CAM)

> ביום שישי האחרון השיקה יזמית ומנטורית האופנה והלייף סטייל קרין לאופר-דיין, את המקום החדש שלה. לאחר 11 שנים שבהן הפעילה בכפר אז"ר את הסטודיו KARINA, העתיקה לאופר-דיין את מקומה לעיר קריית-אונו במתחם ה-MINDSPACE. לאירוע הוזמנו 50 חברות ולקוחות קרובות שהאזינו להרצאה של הצלמת אבישג שאר-ישוב שדיברה על "פרויקט השורדים" מהמלחמה, שפורסם בניו יורק טיימס. 

***

דבר המנכ"ל

משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר

״אין ספק שהמלחמה הזו שונה מכל מה שהכרנו, והאירועים הקשים פגשו את החברה כבר בימים הראשונים. כשהתחלתי לקבל את השיחות הראשונות מהעובדים ומהשותפים- גודל האירוע וחומרתו החלו להתבהר בפניי. הבנתי מיד שעלינו להיערך עם מענה מקיף וכולל, תוך הסטת תקציבים משמעותיים במטרה לסייע לכלל מעגלי החברה כאשר בתוכם כמובן גם הדאגה לעובדים עצמם. עובדים רבים גויסו למילואים ואף חוו אבדות באופן אישי, ובנוסף לכל, כלל אנשי הצוות המשיכו להיות פרוסים ברחבי המדינה ולתת שירות תחת איומי הטילים. לאחר היערכות מהירה, התחלנו באופן מיידי בסיוע רחב, החל מהפעלת קו סיוע ייעודי לעובדים וכן בהפעלת קו שירות ייעודי לתושבי הדרום ומתן שירות ללא עלות ביישובי קו העימות. יצאנו לימי התנדבות של כלל עובדי החברה עבור עסקים שנפגעו ועזרנו בהקמת מרכזי לימוד בתל אביב לילדי העוטף המפונים. בנוסף, במהלך החודשים האחרונים אימצנו יחידות צבאיות וסייענו להן עם ציוד אישי, מזגנים ניידים ומוצרים נוספים במטרה להבטיח את רווחתם של החיילים. מתוקף פעילות החברה וקשרי המסחר שלה, אנחנו מנהלים מידי יום, בשגרה ובחירום, קשרים הדוקים עם מדינות שונות. הלחימה הממושכת והאיומים בזירה הימית מציבים בפנינו אתגרים משמעותיים  ומצריכים מאיתנו למצוא פתרונות יצירתיים על מנת לעמוד בכלל יעדי החברה. זוהי תקופה מאתגרת עבור כולנו. אחת המשימות שלנו היא להמשיך ולהבטיח כי האתגרים שאנו חווים לא ישפיעו על מתן השירות שלנו ועל שביעות הרצון של לקוחותינו. לא ידוע מה יוליד יום, חשוב להעביר את המסר שרק ביחד נצליח להתמודד ולנצח כל אתגר״.

משה ארדר (צילום: משה נחמנוביץ')
משה ארדר (צילום: משה נחמנוביץ')