הכנסת ומשרד החינוך קיימו יום עיון מיוחד בנושא מנהיגות צעירה בזמן מלחמת "חרבות ברזל", לציון 75 שנים לכינון הכנסת. הכנס המיוחד נערך במעמד יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, השר חילי טרופר ובכירים נוספים, ביניהם 300 יושבי ראש וסגני יושבי ראש מועצות תלמידי מכל רחבי הארץ.

במהלך הכנס התקיים פאנל בני נוער בנושא ״השראה והכשרה של יוזמות נוער במלחמת חרבות ברזל״. מי שלקחה חלק והגיעה לראשונה לכנסת ישראל היא הזמרת והשחקנית, אלין גולן, בתם של אילנית לוי ואייל גולן. גולן נשאלה במהלך הכנס: "איך חווית את השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" ואיך התחברת מהאירועים האלו לעשייה?".

״קיבלתי את זה כהפתעה ובום מטורף לתוך החיים. היה לי קשה לצאת מהבית ולעשות אבל מתוך הקושי והכאב מה שהרים אותי זה העשייה ולצאת ולראות וללכת למפונים וחיילים״, סיפרה גולן.

אלין גולן (צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת)
אלין גולן (צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת)

השנה את מסיימת את כיתה י״ב, ובשנה הבאה את אמורה להתגייס לצבא. מה התוכניות שלך, ומה החלומות שלך לעתיד?
"מאוד חשוב לי להתגייס, זה רגע שאני מאוד מצפה ומחכה לו. אנחנו צריכים להמשיך לפזר את אהבת החינם ולהילחם על החזרת החטופים״.

מה המסר שלך לבני ובנות הנוער בתקופה כזו?
"אנחנו כבני נוער צריכים לשדר אחדות ברשתות החברתיות ואת זה שאנחנו ביחד כדי לנצח את האויב. אנחנו צריכים לפעול ולהשמיע את הקול שלנו כי הכוח בידיים של בני הנוער״.

לפני כשבועיים הוצאת שיר חדש בשם ״אין לי מקום״, נשמח שתספרי לנו מה הסיפור שעומד מאחורי השיר?
"הגיע אלי הסיפור של החטוף אלכס שנחטף מהנובה. מיכל אשתו בחודש מתקדם להריונה והסיפור שלה חדר לי ללב. אחרי המפגש איתה השיר שלי קיבל משמעות אחרת בעיניי וידעתי שזה יהיה על זה״.

אלין גולן שרה בכנסת את "אין לי מקום" (צילום :שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת)