מיקי רוזנטל, המשמש חבר הפאנל של חדשות ערוץ 13, אמר אתמול (רביעי) על חבר הכנסת אלמוג כהן את הדברים הבאים: "לכנסת יש רופא, צריך שיהיה גם פסיכיאטר", ברמיזה על מצבו הנפשי של כהן. כזכור ח"כ אלמוג כהן עבר לפני חודשיים התמוטטות עצבים בעקבות השתתפותו בקרבות בשבת השחורה כאשר עשרות מחבריו נפלו לנגד עיניו.

בעקבות הדברים של רוזנטל, ארגון זכויות האדם בצלמו פנה בתלונה לנציב הרשות השנייה דוד רגב, לפתוח בהליך הפרה כנגד רוזנטל ולהשעות אותו. במכתב שנשלח לרשות השנייה נכתב: ״אין כל ספק שמטרתו הייתה להעליב ולפגוע ולרמוז על מצבו הנפשי. ח"כ כהן בחר לשתף פומבית במצבו כדי שידעו שזה לא בושה לקבל טיפול נפשי".

אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"ניכר שרוזנטל בוחר ללעוג להחלטה זו. אין מדובר רק בפגיעה באלמוג אלא בכלל מתמודדי הנפש הרבים בישראל ובעשרות האלפים אם לא מאות אלפים שהצטרפו מאז השביעי באוקטובר. אני דורש לפתוח מידית בהליך הפרה ולהשעייתו לאלתר. בנוסף יש לחדד שאין לאף שדרן ללעוג לאף אחד על רקע או נושא רפואי". 

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: ״שוב מתברר ששדרנים במקום להביע את עמדתם בצורה מקצועית, הם בוחרים להעליב ולפגוע באופן אישי וללעוג לאנשים על מוגבלותם. לא ניתן לשיח האלים והמשפיל הזה להימשך ונדאג שכל שדרן כזה יתנצל".

ח''כ מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)
ח''כ מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)