רגע לפני שנחשף כי תומר קאפון ובת זוגו ב-12 השנים האחרונות אורטל בן שושן נישאו בסתר לפני מספר שנים, תפסנו את אחד השחקנים הישראלים המצליחים ביותר בחו"ל לשיחה באירוע השקה לחברת הביטוח לה הוא משמש כפרזנטור ודיברנו איתו על התקופה המורכבת בה הוא משמש בתור הפנים של ישראל בתפוצות ("זה בעייתי להיות ישראלי כרגע בחו"ל), על הממשלה אותה הוא ביקר לא מעט מאז פרצה המלחמה, הפרויקט הישראלי החדש בו הוא עתיד לקחת חלק והאם הוא ובן שושן מתכוונים לחזור לישראל בקרוב. צפו:

תומר קאפון בראיון (צילום :מערכת TMI)

אתה משיק פה קמפיין של ליברה וגם פורסם שאתה עתיד להשתתף בפרויקט חדש של קשת. זה אומר שנראה אותך הרבה בארץ עכשיו?
"כן כן, התשובה היא כן. פרויקט חדש שאני מתחיל אוטוטו לצלם. אין לסדרה שם רשמי אז אני לא יכול להכריז אבל אתה יודע, חלק גדול מזה, זה באמת החלטה לבוא ולרצות לעשות משהו בשפה הזאת דווקא בתקופה הזאת, עם התעשייה הישראלית. קצת מתחילים לחזור לא יודע אם לנורמליזציה אבל לשפיות מסוימת כי אנחנו רוצים להמשיך את הקיום שלנו, אז כן החלטתי שאני מאוד רוצה להיות חלק ממשהו ישראלי חדש שאולי בעתיד הקרוב נוכל לשבת וליהנות ממנו. אספקיזם, מגיע לנו קצת".

אתה אחד השחקנים הישראלים הכי מצליחים בחו"ל. איך זה מרגיש להיות סוג של הפנים של המדינה בתקופה כזאת? 
"האמת היא שמורכב. אני לא אשקר. מאוד מאוד מורכב. איזה סוכן אמר לי – 'קוראים לזה hot potato', אתה לא התפוח האדמה הסקסי כרגע, זה בעייתי להיות ישראלי כרגע בחו"ל, בטח במקצוע שלי. אבל אתה יודע, פרופורציות בן אדם. בגלל כל מה שקרה, אני מתאר לעצמי שאם במודע ואם לא במודע, הרבה אזרחי ישראל עושים חשבון נפש בחודשים האחרונים, אני לפחות עושה, וחלק מחשבון הנפש הזה הוא להבין שיש על מה להילחם, שיש על מה להישאר, על מה לרצות, על מה לשנות. תן לי להיות חלק מהדבר הזה ואני בשמח בחלקי".

תומר קאפון בהשקת אפליקציית chik (צילום: לנס הפקות)
תומר קאפון בהשקת אפליקציית chik (צילום: לנס הפקות)

דיברת גם על הממשלה, שהם חסמו אותך מכל כיוון ברשתות. שחררו את החסימות מאז?
"לא תראה, זה קצת צהוב מדי. עשיתי ראיון היום מוקדם יותר וגם נורא ניסו להיכנס לדבר הזה. עוד הפעם, חשוב לי להגיד במיוחד בימים האלה – אין לי שום דבר אישי נגד אף אחד, אין לי אינטרס, אני פשוט חושב שלעם הזה מגיע, בטח שבזמן הזה, מנהיגים אמיתיים. לא צריך להיות פרופסור כדי להבין את זה, פה זה מתחיל ופה זה נגמר. זה מגיע מדאגה ואהבה שלי למדינה ולמולדת, אין לי שום דבר נגד אף אחד באופן אישי".

התקופה האחרונה עשתה לך ולאורטל חלק לחזור לארץ?
"תמיד היינו בארץ. לא ניתקתי תושבות ואף פעם לא עזבתי. אני פשוט מחויב לסדרה ופרויקטים שאני עושה בחו"ל ואני חי על הקו, אבל בכל הזדמנות שיש, אני בא להיות עם המשפחה והחברים, ישראל זה הבית". 

תומר קאפון ויעל שלביה באירוע השקת אפליקציית Chik (צילום: לנס הפקות)
תומר קאפון ויעל שלביה באירוע השקת אפליקציית Chik (צילום: לנס הפקות)