הקומיקאי אודי כגן נוהג להצחיק אותנו בשלל תכניות בהן הוא משתתף, בראשן ״ארץ נהדרת״. כעת כגן התארח בפוקדאסט ״המוג׳ו״ של בן בן ברוך וסיפר על הפוסט טראומה שהוא חווה וכיצד הוא מעבד את הנושא הזה מול עצמו. בן ברוך שאל את כגן: ״אתה מגזים שם לאחד הכיוונים, לרעה או לטובה? יכול להיות שזה היה יותר גרוע או פחות גרוע, אבל בימתית הצגת את זה כמו שזה?״, כגן ענה: ״זה לשני הצדדים״.

לאחר מכן המשיך והסביר: ״מה הכוונה? מצד אחד אתה חייב להיות מצחיק. אני רוצה להצחיק כדי שזה יהיה קל לעיכול. ומצד שני אי אפשר באמת את כל החושך המטורף שזה היה באמת, כי יש לזה גבולות מאוד עדינים, אתה מבין?״, בן ברוך המשיך וענה: ״אבל יש שם גם המון תקווה, אני חייב להגיד לך מהצד״. כגן השיב: ״זה היופי בסיפורים. אם אתה רק בתוך הדבר, אם אתה חוזר איתי אם אני לוקח אותך איתי ביד, חוזרים 18 שנה אחורה, זה לא מצחיק. היופי בסיפור זה שהוא מקמפרס לך את הכל. זה למה אנחנו אוהבים סיפורים. אז אתה גם חווה את הקושי, גם חווה את הייאוש וגם התקווה בשעה וחצי״.

ארץ נהדרת על הלומי הקרב - אודי כגן (צילום: צילום מסך קשת 12)
ארץ נהדרת על הלומי הקרב - אודי כגן (צילום: צילום מסך קשת 12)

לאחר מכן , שאל בן ברוך האם לספר את החוויה שלו על במה, עזרה לכגן בתהליך הריפוי, וזה ענה: ״מאוד. אני בטיפול כל חיי כבר, הבוגרים אני מתכוון״. הקומיקאי המראיים המשיך ושאל עוד שאלות על הפוסט טראומה: ״הכרת בזה מיד שאתה צריך עזרה? או שלקח לך זמן?״, כגן הגיב שלא ידע בכלל שיש לו בעיה. עוד הוא אמר: ״לא, לא חשבתי גם שיש לי בעיה. כלומר, ידעתי שיש לי בעיה, לא ידעתי שזאת הבעיה. המילה פוסט ראומה או הלם קרב לא נכנסה ללקסיקון שלי עד שלב מאוד מאוחר״.

בן בן ברוך (צילום: רן יחזקאלי)
בן בן ברוך (צילום: רן יחזקאלי)