אחיה של הנסיכה דיאנה, צ'ארלס ספנסר, דיבר על תיאוריות הקונספירציה סביב מקום הימצאה של קייט מידלטון בעקבות "ניתוח הבטן המתוכנן שלה". "אני כן דואג למה שקרה באמת", אמר ספנסר בן ה-59, לתכניתה של לורה קונסברג ב-BBC. מידלטון, אשתו של אחיינו של ספנסר, הנסיך וויליאם, הייתה מושא לשמועות ברשת מאז שלקחה הפסקה מתפקידיה המלכותיים בינואר בעקבות ניתוח בבטן.

לאחר שמידלטון נצפתה בתמונה מטושטשת שצולמה בתחילת החודש, המעריצים של משפחת המלוכה החלו לשער שהתמונה עברה פוטושופ. לאחר מכן שיתפה מידלטון תמונה שלה ושל שלושת ילדיה - הנסיך ג'ורג', 10, הנסיכה שרלוט, 8 והנסיך לואי, 5 - ב-10 במרץ, והמעריצים הוכיחו שהתמונה עברה תיקוני פוטושופ, והשמועות על מצבה צברו תאוצה. 

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool )

מידלטון הודתה מאוחר יותר בהודעה רשמית של בית המלוכה כי התמונה עבר תיקונים, ובעוד ארמון קנסינגטון אמר בהצהרה הראשונית שלו לאחר הניתוח שהנסיכה לא תופיע בפומבי עד "אחרי חג הפסחא", הציבור הרחב נעשה מודאג יותר בכל יום שעובר. המנחה ג'ון אוליבר, אפילו התלוצץ שייתכן שמידלטון "מתה" והארמון מנסה לטשטש זאת.

ספנסר השווה את הרמה הנוכחית של "הקונספירציה האינטרנטית" ל"חדירה של העיתונות" סביב מותה של אחותו דיאנה במהלך הראיון שלו. אשתו לשעבר של המלך צ'ארלס השלישי הייתה בת 36 כאשר מתה בתאונת דרכים קטלנית באוגוסט 1997 בפריז, לאחר שנרדפה במנהרה על ידי פפראצי. "אני חושב שזה היה מסוכן יותר בזמנו", אמר ספנסר.

"אם אני מסתכל אחורה לשנת 97 ולמותה של דיאנה, אני חושב שזה היה כל כך מזעזע, נסיבות מותה היו כל כך מזעזעות, שזה גרם לתעשייה שתומכת בפפראצי באמת לשקול ביתר תשומת לב מה היא יכולה ומה לא יכולה לעשות. לא כי היה להם שיפוט מוסרי, אלא אם זה לא היה מקובל על הציבור". ארמון קנסינגטון וגם מידלטון התייחסו ספציפית לתיאוריות סביב מקום הימצאה. עם זאת, דו"ח אחרון טען כי מידלטון ככל הנראה תתייחס לחששות הנרחבות לגבי בריאותה ורווחתה כאשר תחזור לתפקיד הציבורי לאחר ה-31 במרץ.

הנסיכה דיאנה עם הנסיך וויליאם  (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה עם הנסיך וויליאם (צילום: רויטרס)