הזמר עידן עמדי שהשתחרר לפני חודשיים מבית החולים לאחר שנפצע קשה בקרבות בעזה, התבשר כי נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות. אלא שלמרות המעמד המכבד, הפתיע הזמר כשסרב בנימוס להצעה המפתה , וכעת הוא מסביר מדוע. "בכל מקום אליו הגעתי ברצועה, בש׳גאעיה או חאן יונס, פגשתי במבטים המומים, חלק מהלוחמים שאלו אותי בפליאה ׳מה אתה עושה פה?׳ משהו בתמונה לא הסתדר להם", כתב עמדי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עידן עמדי (צילום: משה נחומוביץ)
עידן עמדי (צילום: משה נחומוביץ)

הזמר המשיך את דבריו:" שכובים מאובקים על הרצפה עם ציוד ונשק, הרגשתי בתוך עמי יותר מאי פעם, זכיתי להכיר במלחמה הזו את טובי בנינו ובנותינו, גיבורי תהילה אבל לפני הכל אנשים, עם חלומות, תשוקות ולב רעב ומתגעגע. על חלקי במלחמה הזו מתישהו אדבר, אני גאה בבחירות שעשיתי. מהרגע הראשון היה לי ברור יותר מתמיד שהפעם אני נלחם על עתיד ילדיי, יעלי ויהונתן, והדבר היה מחזק אותי ועוזר לי לחזק אחרים גם במקומות החשוכים ביותר". עמדי המשיך לדבר על ההצעה המכובדת שקיבל: "בימים האחרונים פנו אליי מכלי התקשורת על הבחירה להעניק לי את הכבוד להשיא משואה בטקס יום העצמאות השנה שיתקיים בסימן ׳גבורה ישראלית׳".

עידן עמדי  (צילום: צילום מסך אינסטגרם,משה נחמוביץ' - יחצ)
עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם,משה נחמוביץ' - יחצ)

כאן, חשף הזמר על ההחלטה שלא לקבל את ההצעה המרגשת: "אין כבוד גדול מזה אבל לא אוכל לצערי לקבל את הכבוד הזה השנה. כל כך הרבה גיבורים גלינו מאותה שבת שחורה, חלקם היו לוחמים שלי בעבר או במלחמה הנוכחית.השנה אשאר בביתי ואתייחד עם זכרם כמו רבים בעם ישראל. אבל גם אזכור את הנס שנקרא ׳מדינת היהודים׳, לאחרונה אני מבין את הנס הזה לעומקו. אני מקווה שאולי בעתיד תינתן לי הזכות להשיא משואה בזכות המילים שאכתוב ולא בגלל גבורת מלחמה.

לסיכום, כתב עמדי: "אני רוצה להודות לכל מי שהמליץ עליי לכבוד הזה, לשר הביטחון, לשרה רגב ולחבריי הועדה. יהי זכרם של אלכסיי, עקיבא, גברי, אלירן וכל הלוחמים שנפלו בעבורנו ברוך. שנזכה להיות ראויים לאורם כי בזכותם תפארתנו, ולחיי העם הזה. כמה טוב שהוא כזה."

עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)