מעיין אדם, שאיבדה את אחותה מפל ז"ל בשבעה באוקטובר, הייתה כזכור בעברה הדוברת של השרה מירי רגב. אבל זה לא עזר לה להיבחר להנחות את טקס המשואות בהר הרצל השנה, כי השרה רגב בחרה את מגישת חדשות ערוץ 14 מגי טביבי. לא בחירה מפתיעה כשמדובר בערוץ ימני שמקדם את אג'נדת הליכוד. כעת, חושפת אדם עד כמה רצתה להנחות את הטקס וכמה הייתה מוכנה לעבור לאוגנדה תמורת חזרתה של אחותה מפל. 

מפל אדם ז''ל, יונה אדם, מעיין אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מפל אדם ז''ל, יונה אדם, מעיין אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כך כותבת אדם בפוסט באינסטגרם: "בער לי להנחות את טקס המשואות השנה, בערה של ממש, האמנתי שאחרי מה שעברנו אוכל לסמל משהו כשאעמוד שם בחודש תשיעי - לאויבנו, לעצמנו, ולה. שקלו את בקשתי, אך לא נבחרתי. אני מספרת לכן את זה כי חשוב לי לכתוב משהו על הרבה תגובות שקראתי, לפיהן לא מתאים לחגוג את יום העצמאות השנה: להפך, חשוב מאי פעם. לא מדברת על הפנינג של ספריי קצף וזיקוקים, אלא על הטקס שבו מצדיעים לכוחות הביטחון למדליקי המשואות, לחברה וליצירה הישראלית״.

לבסוף היא הוסיפה על החלום שלה שנשבר: ״אני אצפה בטקס מהבית, במקום להביט לשמיים מהר הרצל כפי שדמיינתי, בתקווה שהיא תהיה גאה בי גם על הספה, אשיר את התקווה חזק ואבכה עד שיכאבו לי העיניים, כי כמו כל משפחות החטופים, וכל משפחה שכולה, הייתי עוברת עכשיו לאוגנדה תמורת מפל חזרה. ישראל היא מה שנשאר, אחרי שאיבדנו הכל, לא נאבד גם אותה״. 

מעיין אדם (צילום: רפי דלויה, צ'ינו)
מעיין אדם (צילום: רפי דלויה, צ'ינו)