נעמה מריומה כוכבת "פריפריה אימפריה" התארחה בפודקאסט של מיקי לוין במערכת TMI מבית מעריב ומהר מאוד הראיון הפך לסוג של טיפול. מריומה שיתפה על הדכאון העמוק שהיא חווה בעקבות הגירושים, על הפגיעה הקשה מהגרוש הטרי ואב ילדיה, על הקשיים הכלכליים כגרושה ואם לחמישה, על התקפי חרדה ועל הגעגועים העזים לאמא שלה שנפטרה לפני שמונה שנים מהמחלה. כל הרגעים הללו התקבצו לרגע אחד מיסטי, שבו הרגישה שרוחה של אימה נכנסה במיקי לוין.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נעמה מריומה בראיון עם מיקי לוין בפודקאסט של TMI (צילום :מעריב)

ליין בגדים חדשים, ליין של כובעים, נכנסת חזק לתעשיית העבודה, זה בגלל הגירושים?
"חייב כי קודם כל אני רוצה וחייב כי אין ברירה, התגרשתי לפני שלושה חודשים ב3.1 , גירושים עם חמישה ילדים, זה לדאוג לפרנסה בבית זה מאוד קשה".

איך זה להיות גרושה ואמא לחמישה?
"בחרתי להישאר שנים ולהילחם, מאהבה, אני לא עוזבת כשקשה אבל לגרוש שלי היה המון נפילות נפשיים וכלכלים. אבל אני לא אחת שעוזבת ושמתי את עצמי במקום אחרון. אבל כשהרגשתי שאין בי צלם, שאני רק יפה מבחוץ ואין כלום מבפנים, שאני מחייכת סתם, שאני מתאפרת סתם, שאני יוצאת לאירוע סתם".

את מתארת דיכאון
"דכאון מאוד קשה, חרדות, שנתיים וחצי שנים אני בהליך הזה, וחרדות לא פוסקות אני מקבלת אותם גם ביום הכי יפה שלי, התעלפויות, קשיי נשימה. יש לי התקפי חרדה מאז שאמא שלי נפטרה במפתיע, תוך כמה ימים ממחלת הסרטן. אני לא אשכח איך שאחי בישר לי את זה, שאלתי מה עם אמא והוא אמר לי איזה אמא אמא מתה. ומאז התחלתי לחוות התקפי חרדה קשים וחרדת נטישה״.

את מטופלת בכדורים?
״לא, יש לי אגו גדול״

מה זה קשור, זה כמו אדם עם אסמתה לא ישתמש במשאף. רק זה מביא מחלות כל החרדות, נפש לא בריאה זה פלטפורמה למחלות.
"הייתי המון פעמים אצל הרופאה. הרופאה אמרה לי את חייבת כדורים".

תשתפי בהתקף חרדה שהיה לך לאחרונה?
"לפני יומיים , כשהייתי על הכביש, זה תופס אותך גם ביום הכי מאושר שלך שאת הכי הפי ופתאום אני לא יכולה לנשום באמצע נסיעה במהירות 100 קמ"ש ואני צריכה לשלוט על הכביש. אני מרגישה שאני עומדת להתעלף, אין לי איפה לעצור בשוליים, פותחת את המזגן על פול קור. היה לי כוס נס קפה מקולקל ששכחתי באוטו ושתיתי את זה ככה, רציתי להכניס משהו לגוף״.

איך את מרגיעה את עצמך במצב כזה?
"נוסעת לבית חולים, לפני שלושה שבועות הגעתי למיון, ראיתי את המוות בעיניים. ואני כל הזמן מאמינה שהנה אני הולכת למות והנה אמא אני הולכת לפגוש אותך.  המון סרטים שלא מגיע לחיות אותם, גם ככה אני עוברת תקופה לא פשוטה, חמישה ילדים, חמישה עולמות לתת להם את כל כולי, להראות להם שאמא לא עצובה שאמא חזקה. ובסוף אמא לא בסדר ואבא הכי בסדר בעולם".

מיקי לוין, נעמה מריומה (צילום: מערכת TMI)
מיקי לוין, נעמה מריומה (צילום: מערכת TMI)

את לא מאושרת?
"לא, כל עוד אני לא אמצא את שאהבה נפשי, את הבן זוג שאני אוכל להניח עליו את הראש".

זה מה שיגרום לך להיות מאושרת?
"הרבה אמרו לי נעמה למה את לא מוצאת האושר הפנימי שלך, לא יודעת למה אני ניזונה מאהבה רומנטית״.

בשביל שמערכת יחסים תצליח את צריכה קודם לאהוב את עצמך ורק אז תהיה לך קרקע פורה לאהבה אמיתית, את צריכה קודם כל להיות מאושרת עם עצמך.
"לא רוצה להשתחצן אבל מתאהבים בי בשנייה. אני האדם הכי מצחיק, משוגע, הכי ילדותי, הכי נשי, אני רוצה להדליק משואה כי מגיע לי״.

מה היה גורם לך אושר חוץ מגבר?
״לקבל את עצמי, לא להתבייש. אני אדם מאוד ביישן אני כל הזמן סובלת במחשבות שלי, אני מתביישת לרדת למכולת, מתביישת להיכנס לאירוע לבד".

אז איך הלכת לתוכנית כזאת?
״היה לי מאד קשה אני גם לא יודעת מאיפה הם הגיעו אליי, אולי לא ראו במצלמות אבל היה לי קשה״.

למה את כ"כ קשה עם עצמך?
״מאוד קשה עם עצמי, מאוד ביקורתית. אני דווקא אוהבת את התכונות שלי, אני מקבלת את האחר ובסדר עם כולם, אני לא ארכל, אין בי קנאה ורוע, אני פשוט יותר מדי ביקורתית עם עצמי״.

התחלת לצאת לדייטים?
״עוד לא, אבל זה השלב. מתחילים איתי באינסטגרם אבל פחות נעניתי בתקופה האחרונה, רציתי זמן להתחבר עם עצמי״.

מי זה האחד?
״שיכיל אותי ואת הילדים, אני באה עם חבעילה חמישה ילדים זה לא צחוק, שיהיה מצחיק כיפי וזורם. לא רוצה רווק, אבל אם אני אתאהב ברווק אני אביא לו גם ילד״.

תביאי ילד שישי?
"בטח"

כמה זה מזונות על חמישה ילדים? זה לא מעט, זו משכורת יפה.
זה מסתיים ציק צק במדינה שלנו אני חייבת להתפרנס.

יש סיכוי שתחזרו?
״לא כרגע. אני מצולקת. אני מאוד נפגעתי ממנו, מהכל. הוא הבטיח שהוא ישתנה, הבטיח שיחזור לקן המשפחתי, למה שטיפחתי, והוא פגע בי המון פעמים. הוא לא רצה לחזור הביתה ולא רצה לנסות, כשאמרתי לו תחזור אליי ולילדים הוא אמר לי ׳למה? יש מי שיכבס לי, יש מי שינקה - מנקה. מה אני צריך אישה?׳ הוא חזר בו אחר כך, אבל מעדיפה שיתנו לי סטירה והכאב יחלוף ולא המילה שנשארת בלב״.

כשאת שומעת כזה דבר לאיזה מסקנות את מגיעה, מה הסאבטקסט? כאישה שהייתה סופר משקיעה בבעלה
״באתי לעולם בשביל לפנק את הגבר, אני כל הזמן מדברת מהמקום של הנתינה האינסופית שלי״.

אני מקווה שבזוגיות הבאה זה יהיה הדדי, יש נתינה ויש להיות פראיירית, ואת צריכה למצוא את הגבול הנכון. את צריכה קודם כל לראות את עצמך ואת הילדים ומי שיגיע רק יוסיף לך, אין לך סיבה לא לחייך בבוקר.
״את צודקת אני לוקחת ממך המון השראה, אין לי דמות אימהית, ואין לי מאיפה לשאוף״.

מיקי לוין, נעמה מריומה (צילום: מערכת TMI)
מיקי לוין, נעמה מריומה (צילום: מערכת TMI)

מריומה שיתפה גם על הגעגועים העמוקים לאימה שנפטרה לפני שמונה שנים ממחלת הסרטן. כך היא מספרת: ״אמא שלי הייתה דמות מאוד דומיננטית עזרה לי מאוד, יש לי הרבה פעמים כעס, למה עזבת אותי היום הייתי אצלה בקבר. פרקתי, בכיתי, קשה לי שהיא לא עוברת איתי את כל התהליך הזה של הגירושים, אני צריכה לעזוב את הבית שלי״.

עוד הוסיפה: ״היום ישבתי על הרצפה ובכיתי וביקשתי מאלוהים מאמא שתיתן לי כוח כאילו אני מסתכלת עלייך ואני רואה שאת אמא שלי, כי את אומרת לי דברים מהלב כמו שאמא אמרה בלי שום תמורה. אני חושבת שאני אמות צעירה כמו אמא. כל הזמן זה עולה לי, כואב לי בחזה כי זה התחיל לאמא מסרטן השד ועבר לריאות. כל פיפס קטן אני מפחדת שאני אהיה כמו אמא. זו התמודדות יומיומית קשה, מה יהיה איך אני אפרנס אותם ואם יחסר לי ואם ואם ואם, כל הזמן שלילי. ויש לי את כל הסיבות להיות אדם חיובי, אני מודה לאלוהים אבל הלחצים האלה ואיך אני אתקדם ומי ייקח אותי ואיך יקחו אותי עם חמישה ילדים״.

החל מרגע זה את יוצאת מפה אחרת, נעמה שיודעת מה היא שווה נעמה שמודעת לכוח שלה, את לביאה אמא לחמישה ילדים זה יותר מכל משרה. תדאגי לעצמך. ותשני את השפה ותזמני אליך דברים אחרים וחיוביים.