בתוכנית "מאסטר שף" בערוץ 12 נחשף המתמודד החייכן, אריה רוזנשטוק, שסיפר את סיפור חייו על התמכרותו לסמים, הגמילה ותקופת המאסרים שבהם בילה, עד לשינוי שעבר, שבו הפך מאסיר לבשלן צמרת. זקני העיר חיפה פחות מתחברים לדמותו החייכנית, ועם שידור התוכנית הועברו בקבוצת וואטסאפ בעיר כל מיני תזכורות לעברו של רוזנשטוק, יחד עם פירוט העבירות שבהן הורשע.

אריה רוזנשטוק (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
אריה רוזנשטוק (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

דוגמית: “הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של שוד לפי סעיף 402 (א) לחוק העונשין. ביום 30.3.06 נכנס הנאשם לסניף בנק פועלים בדרך צרפת בחיפה, כשהוא חבוש במשקפיים וברשותו פתק בו הוא מודיע שמתבצע שוד והוא דורש כסף. הוא מסר לפקידה בבנק את הפתק הנ"ל, וקיבל לידיו 3,150 שקל. ביציאה מסניף הבנק הוא נעצר על ידי השומר ועובד נוסף, אשר השתלטו עליו והזעיקו את המשטרה. הנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו מיד בפתח הדיון והורשע. בית המשפט התחשב במצבו של רוזנשטוק ובעיקר בכך שאין לו עבר פלילי ומעשה השוד לא כלל אלימות, וגזר עליו 60 חודשי מאסר מהם 42 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ו־18 חודשי מאסר על תנאי".

רוזנשטוק, צוחקים ומבשלים כל הדרך מהבנק?
״עשיתי את זה כי הייתי צריך לצאת לגמילה. הייתי בסמים, עשיתי את מה שעשיתי בשביל להיכנס לבית סוהר ולהיגמל״.

זה היה במכוון?
״ברור. היו לי שתי אפשרויות. או לעשות את זה, או לשים חבל. מה היית מעדיפה?״.

הייתה לך פגישה עם פקידי הבנק שאיימת עליהם? התנצלת בפניהם?
״ממש לא. סניף הבנק נסגר. אני לא זוכר עם מי דיברתי בכלל".

מה אתה עושה עכשיו?
״עושה הרצאות ומספר על הגמילה״.

חוץ מההשתתפות בתוכנית?
״התוכנית זה פינאטס. אני הגעתי לתוכנית בשביל להעביר מסר לכל המכורים שזה אפשרי להיגמל ולעלות על דרך הישר. אני נקי כבר 18 שנה״.

יש לך ילדים?
״אני גרוש עם ילדים. אני עברתי דרך. הייתי עם חובות עצומים. זה סיפור ארוך״.

בתוכנית אתה מספר רק על הגמילה.
״את לא ראית עדיין את כל התוכנית״.