הדוגמנית והשחקנית עדן סבן שמככבת בימים אלה בסדרה "רוח צפונית" ובקרוב בסדרה החדשה של האקס "אינדל" בהוט, התארחה בפודקאסט של מיקי לוין ב-TMI, ודיברה על סגירת המעגל שמעולם לא הייתה עם האקס אינדל מבית "האח הגדול", על המלחמה והתעשייה שקפאה שהולידה הזדמנויות חדשות, על מעגלי נשים שהקימה, על אהבה, פרגון וזוגיות אידיאלית שמצאה עם בן זוגה אסף שולוב, על העזיבה של העיר הגדולה לאחר שעשתה חישוב מסלול מחדש מאז שפרצה המלחמה. כמו כן, דיברה על התקופות בחיים שהרגישה לא שייכת: "חצי שחורה, חצי לבנה".

עדן סבן מתארחת בפודקטסט של מיקי לוין מבית מעריב TMI (צילום :מערכת TMI)

יש סדרה שאמורה לצאת בקרוב עם האקס מ"האח הגדול", אינדל. 
"הסדרה עם אינדל אמורה לצאת בקרוב בהוט, שנה עברה מאז הצילומים. זו סדרה שנכתבה לפני שמונה שנים. לפני שהוא נכנס לבית 'האח הגדול' הוא כתב את הסדרה והחליט שהוא דופק בדלתות ומוציא את הסדרה הזו. הוא יצא מבית 'האח הגדול' והתחיל לדחוף את הסדרה. הסדרה היא על התמודדות של העדה האתיופית מול החברה הישראלית, מול התקשורת מול המשטרה, מול חברה לבנה". 

הייתם בקשר כל השנים האלה מאז "האח הגדול"?
"האמת שלא. אחרי הרבה שנים פתאום קיבלתי ממנו הודעה 'עדן אני יוצא לליהוקים ואשמח שתבוא לאודישן, אני לא מבטיח כלום תצטרכי לעבוד קשה'. ואני בהתרגשויות מטורפות איזה כיף זה להיות איתו בסגירת מעגל כי מעבר לפן הרומנטי אינדל היה החבר הכי טוב שלי וזה נגמר בלי סגירת מעגל וקיבלנו את סגירת המעגל הכי יפה שיש, וחזרנו להיות החברים הכי טובים".

איך היה המפגש הראשון? מביך?
"זה הרגיש הכי בית וטבעי שיש".

איך הייתה העבודה המשותפת?
"מדהים. אני מבינה את אינדל, אני קוראת אותו, יודעת אותו. אנחנו ממש מדברים באותה שפה, לא סתם הייתי חברה שלו בבית". 

עדן סבן ואינדל קבדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עדן סבן ואינדל קבדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


בפרויקט שהשתתפה עדן פינס של דורין אור אמרת "חצי שחור, חצי לבן". זה מה שאת מרגישה?
"היום כבר לא, אבל בגיל צעיר לא מצאתי את המקום שלי בעולם, לא מצאתי את עצמי משתייכת, רק לפני כמה שנים נתתי מקום לחוסר שייכות. היום אני לא צריכה אישור מאף אחד. בגלל שאני חצי שחורה אני חצי בן אדם". 

המילה שחורה זו מילה מעליבה? 
"זו מילה שרק אני יכולה להשתמש בה, ואת לא יכולה להשתמש בה". 

החודש זוכה השוטר בפרשת סלמון טקה.
"כשיש לך רצף של הדברים כמו הילד שנדרס למה זה כל הזמן קורה דווקא בעדה האתיופית? במקרה של טקה המשפחה לא קיבלה את מה שמגיעה לה, וגם עם הילד רפאל איזה סיפור עצוב, גם אחרי שהיא הודתה, שיתנו התייחסות צודקת ושווה לכל אדם, ליבי איתם. הייתי נלחמת את אותה מלחמה שהם עושים ואפילו יותר. יש פה נרטיב חוזר, יש פה עוד אתיופי ועוד אתיופי, יש פה משהו. אני מקווה שהסדרה תעשה איזה שינוי". 

מיקי לוין, עדן סבן (צילום: מערכת TMI)
מיקי לוין, עדן סבן (צילום: מערכת TMI)


בן הזוג לא תיחקר או קינא על זה שאת נפגשת עם האקס?
"יש לי את הבן זוג הכי גבר בעולם הזה. אסף הוא אנטיתזה לכל מה שהיה לי בחיים. כשהוא הגיע לחיי אמרתי וואו כנראה התהליך שעשיתי. הפרטנר שמגיע לך זה מראה. כשאסף הגיע אמרתי 'וואו', כנראה שעשיתי תהליך טוב כי זימנתי לעצמי מישהו שהוא קרקע לתעופה של פרגון וצמיחה, של אהבה וקבלה ואנחנו לא מתעסקים בדברים שוליים כמו קנאה".  

זה האחד שלך? 
"זה שאני אביא איתו את הילדים? אז כן לגמרי, אני עדיין ילדה בת 28, בעזרת השם".

בתור מי שעברה חוויה פחות מוצלחת בנישואים והתגרשה?
"אני לא מתחרטת על אף רגע זה הפך אותי למי שאני היום, מיהרת להתחתן אז, ככה זה צריך להיות, אני פסלתי תמיד חתונה, כשאדם הגיע לחיי אמרתי ישר כן, לא רציתי להתחתן. גם הייתה לי חוויה ממש לא פשוטה ברבנות, הטקס עצמו מאוד קשה, המילים שנאמרות שם 'מגורשת, מגושרת, מגושרת. את מותרת'. להגיד דבר כזה לאישה כשנשים הם כוח עליון, הם אלוהימות, אנחנו יוצרות חיים, אנחנו חזקות ומדהימות ועל יכולות ופתאום להיות במעמד כזה".

אז חתונה ברבנות לא תהיה?
"לא. אבל יש מצב שאני אעשה מסיבת אהבה כזה". 

עזבת לאחרונה את העיר הגדולה לחולון. 
"אחרי 11 שנים בעיר, עברנו כי המלחמה חמישה חודשים, פתאום הכל נעצר ואין עבודה ואם פעם איכות החיים הייתה גבוהה הדירה בשווי 13,000 שקל בחודש , ואוטו וטיסות והנאות והיה לנו רגע של חישוב מסלול ואיכות החיים זה כן ולא, יש מירוץ מטורף של בילויים והשקות ואין לך זמן לפקס אנרגיה של מה באמת חשוב בחיים שלך, שופוני של דירה מהממת והכל ריקני, אז עזבנו ברמה הכלכלית כי חשבנו על העתיד. גם התדר השתנה נעים ורגוע לי".

עדן סבן (צילום: אור גפן)
עדן סבן (צילום: אור גפן)