שנה קשה עברה על יעל בר זוהר ובעלה גיא זוארץ, שאיבדו את אביהם של גיא שהלך לעולמו, וגם את האחיין של זוארץ, עילי, שנרצח במסיבה בנובה בשבעה באוקטובר. המון שכול חוותה משפחתו של זוארץ. הבוקר (שני), החליטה בר זוהר לציין את יום השואה לצד אביה, ולעמוד לצדו בהישמע הצפירה. אביה הוא בן לניצולי שואה ששרדו את השואה ועלו לישראל להקים את דור ההמשך. אותו דור ההמשך שחווה שוב את השואה בשבת השחורה.

גיא זוארץ, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בר זוהר החליטה לחלוק עם עוקביה את הסיפור המשפחתי שלה ויש לה מסקנה אחת חשובה: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024. הרגשתי שאני חייבת לבוא להיות עם אבא שלי בזמן הצפירה. האמת.. נראה לי שזה יותר בשבילי מאשר בשבילו. כואב לי. כואב לי על העם שלנו. העם היהודי. כמה סבל.. כמה כאב אפשר כבר להכיל. בהתחלה עמדתי ואז חיבקתי אותו. חיבוק של 2 דקות שהן שתי דקות שהן עולם. נצח".

עוד הוסיפה בר זוהר על סבה וסבתה שניצלו מהשואה ולא שכחה את אחיינה האהוב שנרצח בשבת השחורה: "סבתא רחל וסבא חיים שלי (ההורים של אבא) ניצולי אושוויץ. הצליחו לשרוד ולעלות לישראל ולהקים משפחה ולהמשיך ולקיים את העם היהודי. סבא שלי יוסף פוגל ז״ל גם שרד את עבודות הכפייה בשבי בסיביר ונלחם נגד הנאצים בצבא אנדרס הבריטי וכל שאר משפחתו הורים ואחים נרצחו בשואה. אמא שלו אמרה לו רוץ ואל תחזור, ומאז לא ראה אותה. עילי ברעם שלנו ז״ל נרצח בשל היותו יהודי. הוא כבר לא יחזור . אבל אנחנו חייבים לדאוג שהחטופים והחטופות בשבי חמאס הנאצים יחזרו. בע״ה ישתקמו - יחזרו לחיות ואף להביא עוד דור לעולם ורק אז נוכל לחזור ולהשתקם".

חזרו למקום בו אחיינו של גיא נרצח, יעל בר זוהר (צילום: מתוך אינסטגרם)
חזרו למקום בו אחיינו של גיא נרצח, יעל בר זוהר (צילום: מתוך אינסטגרם)