בפוסט ארוך וחשוף מאוד, נוקבת דנה אינטרנשיונל עמדה מאוד ברורה כלפי טקס המשואות שיערך השנה, וכלפי הזמר עברי לידר בפרטי, שקיבל את הכבוד להשיא השנה את אחת המשואות יחד עם רביב כנר וחיים אוליאל. במילותיה, מבקשת אינטרנשיונל מלידר לוותר על המשואה השנה בעקבות החטופים שעדיין בשבי ובגלל שלטענתה מדובר בסיבוב יח"צ פוליטי בו נתנו להומו להדליק "שליש משואה": "שנים חיכיתי לראות משואה להט"בית שתונף ביד להט"בית עם אמירה חזקה. והנה זה הגיע. כמעט. שיבצו שלושה אמני טיקט. מזרחי, הומו וחיילי (כדי לטשטש את הגיי). כשיהודה פוליקר הוזמן להדליק משואה, אמרו שזה בגלל שהיה קול לדור שני לשואה. הוא ביקש ודרש והתחנן שיעקב גלעד, שותפו ליצירת 'אפק ואבק' יעלה וידליק איתו ביחד כי שניהם יצרו ביחד ובשווה את התקליט הזה. שרת הטקס אמרה שיש חוקים ברורים. רק אחד מדליק משואה, אי אפשר לצרף ובטח לא שני הומואים במשואה אחת".

דנה אינטרנשיונל (צילום: שגיא דהרי)
דנה אינטרנשיונל (צילום: שגיא דהרי)

אינטרנשיונל המשיכה את דבריה והזכירה את עידן עמדי שויתר השנה על התואר: "אז השנה כבוד (שמגיע). יש שליש משואה כי עשית מורל לחיילים ואתה גיי ולעולם זה בכלל טוב. אבל לא לך עברי זה טוב. ולא לנו ולא לחטופים ולא לארץ שלנו הנואשת לתיקון. אל תרים את המשואה שעידן עמדי השאיר בענווה ובחוכמה בצד כשהציעו לו, למי שהיה שם עם הלוחמים. הוא ענה בענווה שהוא מרגיש שזה לא זמן לטקסים וחגיגות. שבראש שלו מרצדות תמונות החברים הנלחמים, המתים, הפצועים, החטופים. הוא לא מרגיש בנוח להיות בבגדי חג בטקס ולחגוג. החטופים לא כאן, אז לא השנה. לא ביום העצמאות הזה. אנחנו עברי, מדינת ישראל. אנחנו תפארתה. אחים אנחנו וכשהאחים שלנו בשבי, הלב שלנו איתם. זה עם מאוחד ולא מפולג".

עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)
עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)

לסיום, ביקשה הזמרת מלידר להגיע איתה השנה לטקס העצמאות שמארגנים משפחות החטופים: "בוא ניסע השנה ליום העצמאות של משפחות החטופים באנפי שוני, הם מארגנים טקס גדול של הדלקת משואות. תקווה. בוא נהיה בטקס של העם שלנו שנחטף. ולא באירוע הפוליטיקאים המחושב שקיבלת בו שליש עלה תאנה להומואים. מגיע לך ולנו יותר. לא מגיע לחטופים הציץ בך בעיניים קשורות מדליק משואה. תן להם לפחות לדעת שעברי לידר לא הסכים להגיד לתפארת. עד שה יהיו בבית. זה ירגש אותם". 

עברי לידר (צילום: באדיבות חברת ההפקה ״דה גרופ״)
עברי לידר (צילום: באדיבות חברת ההפקה ״דה גרופ״)