- השתתפות באבל? חגיגות צנועות ברוח המצב? בעוד תושבים רבים בעיר לוד מתלוננים על כבישים מוזנחים וחוסר פיתוח בשכונות, עיריית לוד הזמינה לחגיגות העצמאות בעיר את מיטב אומני ארצנו. שימו לב לרשימה: שרית חדד, נסרין, ענבל ביבי, אושר כהן, סקאזי וטונה.

יאיר רביבו, ראש העיר, כמה עלה לתושבים התענוג הזה? זה נראה לך מתאים לחגוג ככה בתקופה הזאת?
״אנו גאים לחגוג את עצמאותנו, כשלנופלים יש חלק עצום בכך שמתאפשר לנו להיות בטוחים בארצנו, והשנה יותר מתמיד אסור לאפשר לאויבינו את השמחה לאיד שרחובות ישראל שוממים ביום זה.

אנחנו השקענו ביום זה בדיוק כמו בשנים קודמות בסעיף המיוחד של יום העצמאות. ונקודה נוספת: יום זה מאפשר לעשרות אלפי משפחות להתפרנס בתחומי הבמה, המזון, המוזיקה ועוד. אותם אומנים שבמשך חצי שנה התנדבו בבסיסי צה"ל ובבתי חולים, גם להם מגיע עם כל תעשיית התרבות להתפרנס ולסייע לכלכלה שזקוקה להמשך השגרה, למרות הקושי לשמוח, ועל זה אמרו חז"ל, שיש מצבים שבהם ‘מוכרחים להיות שמח'. כמובן שיום העצמאות כולו נחגג השנה בסימן הצדעה ללוחמים ותפילה לשובם של החטופים, כולל טקס הדלקת המשואות, וכל אומן שעלה לבמה הקדיש להם שיר״.

נסרין קדרי (צילום: שי פרנקו)
נסרין קדרי (צילום: שי פרנקו)

- תגידו מזל טוב ליער שבתאי, בתו של המפכ"ל, יעקב שבתאי, שקיבלה בשבוע שעבר את דרגת הפקד. ליאורה פנתה למשטרת ישראל כדי לפרגן על הקידום, אך נתקלה בחוסר מענה.

יער שבתאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
יער שבתאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

- מה הקשר בין מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס ושאר אגדות NBA - לשיכון ותיקים באשקלון? בשכונת שמשון (“העתיקות") נחנך בשיתוף עיריית אשקלון שיפוץ מודרני למגרש הספורט המיתולוגי במתנ"ס בורטון. הכל בזכות תרומה מפתיעה מ־Five Star Basketball - בית ספר אגדי לכדורסל בארה"ב, שהצמיח שלל ענקי NBA כדוגמת המוזכרים. מגייס התרומה הוא כדורסלן אליצור אשקלון, ג'ראד ארמסטרונג, שגריר הסברה של ישראל בעולם וכוכב רשת שזוכה למיליוני צפיות. ג'ראד ייסד את J.A.B CAMP - מלכ"ר חינוכי למאבק באנטישמיות, גזענות ושנאה באמצעות כדורסל.

ג'ראד ארמסטרונג והילדים משתתפים בחנוכת המגרש (צילום: לימור רפאלי וניר קידר)
ג'ראד ארמסטרונג והילדים משתתפים בחנוכת המגרש (צילום: לימור רפאלי וניר קידר)

- דלתא ציינה את יום העצמאות עם קולקציית חולצות במהדורה מיוחדת לכל המשפחה וכל הרווחים יוקדשו לעמותת “שינוע חברתי". הקמפיין צולם בביתם הפרטי של הפרזנטורית אליאנה תדהר ובעלה לי בירן, שגם עמד מאחורי המצלמה וצילם את כל הקמפיין. הצילומים התבצעו באווירה משפחתית וחמה, כשרינגו הכלב גנב את ההצגה, בזמן שהבייבי, נבו, ישן.

אליאנה תדהר בקולקציית עצמאות של דלתא (צילום: לי בירן)
אליאנה תדהר בקולקציית עצמאות של דלתא (צילום: לי בירן)

- אבי קבילי, הבעלים של רשת TACTICAL ZONE, המציעה את כל הציוד הנדרש לחיילים ולאנשי ביטחון, תרם כ־200 אלף שקל למיזם “רצים לזכרם" שהתקיים ביום הזיכרון ברחבי הארץ.

אבי קבילי מימין ובועז יעקב (צילום: יח''צ)
אבי קבילי מימין ובועז יעקב (צילום: יח''צ)