בשבוע שעבר, הגיע הקומיקאי אלי יצפאן לתכנית "זה לא אולפן שישי" בהנחייתם של ישראל קטורזה וארז טל בקשת 12. יצפאן כמו יצפאן, עשה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב וזה להסתלבט על הכל. אלא, שכעת עורר הקומיקאי הישראלי סערה בעולם הערבי. יצפאן התקשר במהלך השידור למלון "סיזר" בביירות שבלבנון ומתח את פקיד הקבלה הלבנוני כששאל אותו: "אני מדבר איתך מישראל. אתה יודע תוקפים אותנו מחיזבאללה, החמאס, איראן והחות'ים, ואנחנו רוצים להגיע 30-40-50 אלף אנשים למלון בביירות. יש לכם מקום?". 

הפקיד הלבנוני שלא הבין מה נפל עליו, שאל בפליאה: "מה? מאיפה אתה?", והקומיקאי הישראלי לא היסס וענה לו שוב: "אני ממדינת ישראל. אנחנו 50-60 אלף אנשים, שרוצים להגיע לביירות למלון שלכם. כמה בתי מלון יש אצלכם בביירות?". בסופו של דבר, התעשת הלבנוני והבין שמדובר בסתלבט וענה: "לך לגיהינום". עד כאן מדובר בעוד מתיחה מצחיקה, שכן לא מדובר בפעם הראשונה שיצפאן מתעסק עם מדינות עוינות. ב-2001 חיקה הבדרן את נשיא מצרים דאז חוסני מובארכ ועורר סערה ענקית במצרים, והנה כעת הוא נקלע לסערה נוספת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אחד מכלי התקשורת הגדולים ביותר בעולם הערבי, "אל ערביה" בבעלותם של הסעודים, מפרסם את הקטע המדובר מהתכנית של קטורזה וטל ומספר שהסרטון הפך לוויראלי ועורר זעם בלבנון. "הסרטון התפשט כאש בשדה קוצים, כאשר אנשים משבחים את התנהגותו של העובד ותוהים כיצד השדרן הישראלי העז ליצור קשר עם מדינת אויב, שכן ללבנון אין קשרים עם ישראל, ומפליל את כל מי שמתקשר עם ישראלי", כתבו באל ערביה. 

אלי יצפאן (צילום: רונן אקרמן)
אלי יצפאן (צילום: רונן אקרמן)

עוד הוסיפו שם (וכמובן דאגו לפסוח על השבעה באוקטובר, הטבח בדרום, והרצח ההמוני שקרה כאן): "ראוי לציין שמאז אוקטובר האחרון המשיכה ישראל להפציץ את דרום לבנון, בעימותים עקובים מדם עם חיזבאללה, שהובילו למותם של כ-420 בני אדם בלבנון, בהם לפחות 267 אנשי חיזבאללה ויותר מ-80 אזרחים".

אלי יצפאן (צילום: אור גפן)
אלי יצפאן (צילום: אור גפן)