“אין הרבה זוגות כמוני וכמו חני״
כוכב "הבוזגלוס״, האיש והאגדה יעקב בוזגלו, מכריז על תחום עיסוק חדש - שדכן. "אני יעקב בוזגלו השדכן״, הוא מכריז בסרטון שהעלה לרשתות תחת הכותרת "חכם בוזגלו״. עבור פגישת ייעוץ ראשונית הוא מבקש תשלום סמלי של 600 שקל. "זה מעיד על רצינות לתהליך שבדרך״, הוא מסביר. ומפרט את ההמשך. "בפגישה עצמה אתם לומדים להכיר האחד את השני, תוך כדי שמסכמים על תיאום ציפיות ויוצאים לדרך״. ולסיום הוא מבקש לשלוח אליו: "תמונה וגיל, ומשם אני לוקח את זה״. הסרטון מסתיים בתמונה רומנטית של בוזגלו ואשתו, חני, מתחבקים ופוסעים לעבר האופק. הוא גם מוסר את מספר הטלפון שלו למעוניינות ולמעוניינים.

חני בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: אור גפן)
חני בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: אור גפן)

אחרי ההתרגשות הראשונית ליאורה מזכירה שלפני כ־28 שנה, כשהם כבר הורים לארבעה בנים, אוהד, אסי, מאור ואלמוג, החליטו בני הזוג להתגרש. הם היו גרושים כ־21 שנה אף שישנו באותה המיטה, ולפני כשבע שנים נישאו שוב, עם או בלי קשר לסדרת הלהיט "הבוזגלוס״.

שלום ליעקב בוזגלו. איך עלה הרעיון?
"אני לא חושב שזה מעניין כל כך. אני עסקתי הרבה שנים בחיבור בין זוגות שהיו נשואים, והנישואים עלו על שרטון, והצלחתי לאחד ביניהם. כולם אמרו לי שכדאי לי, ובסוף החלטתי שאני הולך על זה. אני הולך עם האמת שלי לאורך כל הדרך. אני איש של מעשה״.

אתה וחני התגרשתם, לא ממש דוגמה לשדכן.
"כן, אבל חיינו יחד. היינו גרושים לתקופה מאוד ארוכה. זה היה ניסיון בשבילי. כשהיינו גרושים, היה לי יותר קל 'לתמרן', אחרי 16 השנים הראשונות שבהן היינו נשואים. אנחנו חוגגים השבוע 43 שנים ביחד. כדי לסבר לך את האוזן, הבאנו ארבעה ילדים מקסימים. כמו שאוהד החליט להתגרש. הוא ילד גדול והוא החליט להתגרש כשיש לו משפחה מדהימה עם גרושה מדהימה והם ביחסים מדהימים, ואלו הדברים הכי חשובים. היא לא רצתה את הדברים שהוא רצה, ובגלל זה הם נפרדו לשלום״.

אולי בתפקיד החדש תסדר גם בת זוג מתאימה לאוהד?
"אני צריך לסדר לאוהד? אני לא מתייפייף ולא מתנצל. אני בן אדם ישר, כן, אמיתי ולא מתבייש בשום דבר שעשיתי או רוצה לעשות״.

אוהד בוזגלו (צילום: אור גפן)
אוהד בוזגלו (צילום: אור גפן)

600 שקל לפגישה ראשונה, כמה עולה המשך התהליך?
"600 השקלים האלה זה כי אני דורש רצינות. זה אינדיבידואלי. כל אחד עם התהליך שלו. כל אחד צריך להבין שבמידה והוא מנסה לצחוק או לעבוד עליי, הוא לא יכול. התשלום מעיד אם הוא רציני או לא. לא כל אחד אני מקבל. אלוהים חנן אותי באבחנה יוצאת מהרגיל, אם אני רואה שלא מתאים לי לעבוד עם אותו אדם, אז בצורה הכי פשוטה אני מסרב לקבל אותו. יש כאלה ולא מעט. אני רוצה אנשים איכותיים ואנשים אמיתיים. ברגע שמשקרים אותי, ישקרו על האישה שלהם וזה לא יתפוס מים. כמעט כל אחד בארץ שלנו משקר. כל אחד רוצה לשמוע את מה שהוא רוצה לשמוע. כאלה לא מתקבלים אצלי בכלל״.

מה חני אומרת על זה?
"אני נהנה מזה, יש לי סיפוק עצום. לא תמיד זה מצליח, אבל זה הכי יפה בעולם, כי זה אמיתי. אני משתדל להפוך כל אבן בשביל כל אחד. אני לא חלק מהמשחק, אני יכול לעשות הכל כדי לעזור. חני זורמת איתי בכיף, היא נהנית מכל רגע. היא עובדת איתי גם כן. חני ואני - אחד אנחנו. אנחנו ביחד בציורים ובשידוכים. חני אשתי השנייה, לא הראשונה, וגם השלישית. אף אחד לא מכיר את אשתי הראשונה. הייתי ילד בן 20. לא דיברתי על זה כל כך הרבה. היא חזרה בתשובה ויש לה 10 ילדים. יום אחד עברתי ברחוב ואפילו לא זיהיתי אותה. אמרה לי 'מה, גם שלום אתה לא אומר?'. אני עברתי כל כך הרבה בחיים שלי, ואני שמח וגאה במי שאני. אין הרבה זוגות כמוני וכמו חני״.

חני בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: אסנת רום, באדיבות YES)
חני בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: אסנת רום, באדיבות YES)