יוצאת ״האח הגדול״ והשחקנית עדן סבן סיפרה לנו בראיון מיוחד על ההתרגשות הגדולה לקראת עליית הסדרה החדשה של הוט ״אינדל״ בה תככב, הזעם הגדול נגד האלימות המשטרתית והתהליכים שמתרחשים כאן במדינה, והסיפור האישי והקשה שלה עם אלימות מסוג זה. 

״מה התחושות לגבי הכוח הבלתי נסבל הזה שמופנה כלפי האזרחים וכלפי העדה האתיופית בפרט? זה מאוד קשה! אני מרגישה שהסדרה הזו הולכת להביא את השינוי החברתי הזה - והיא הולכת לדבר בשם עדה שלמה את הכאב והתסכול. אני באמת מאמינה שכל הרגשות הקשים שהרבה פעמים לא מצליחים לעבור דרך התקשורת יעברו באופן פנטסטי דרך אומנות ותגרום לצופה להבין יותר״. 

״אינדל״, הוט (צילום: רפי דלויה HOT)
״אינדל״, הוט (צילום: רפי דלויה HOT)

אני לוקחת אותך לסוגיית האלימות המשטרתית נגד העדה - יצא לך לחוות על בשרך סיטואציה כזו?
״אני כן הייתי חלק מאירוע כשהייתי יותר קטנה. ישבנו בשכונה בנחת ביום שישי אחרי ארוחת ערב, היה פשוט פאן ואז ברגע מסוים המשטרה הגיעה והתחילה לפזר אותנו והם פשוט ריססו גז פלפל על כולם שם, נשים שם התהפכו על הרצפה. זה היה משהו שאני בתור ילדה קטנה הותיר בי איזשהו חותם. והאלימות הזו קורת באופן יום-יומי ואנחנו לא באמת שומעים על אין סוף הסיפורים שלא מגיעים לכותרות התקשורת״. 

בהקשר של אלימות נגד נשים - צפית בסרטון הקשה של איציק זוהר?
״ואו! תשמעי, זה הפך את נשמתי אני לא ידעתי באמת איך לצפות בזה. זה היה בלתי נסבל לצפות בזה ומה שעוד יותר בלתי נסבל זה שהמדינה לא מוקיעה מהשורש את הבעיה הזאתי. היא לא מרתיעה גברים אלימים ולהפך. העונשים הם מאוד קטנים וכך גם היד היא מאוד קלה. זה מאוד עצוב ויש כל כך הרבה דברים שצריכים להשתנות במדינה שלנו. זה לא נורמלי״. 

עדן סבן (צילום: מערכת TMI)
עדן סבן (צילום: מערכת TMI)

המון ביקורות נשמעו בעקבות עליית התוכנית ״האח הגדול״. את כיוצאת התוכנית, מה את מרגישה בנוגע לזה? 
״תחושות קשות מאוד. אני מרגישה שאנחנו ממש חיים בדו קוטביות כזו. הנה אני מתלבשת ומתארגנת לאירוע ובאותה נשימה בתוך המדינה שלי חברים שלי עכשיו נלחמים ומוסרים את נפשם. אין לי מילים באמת לתאר. זה קשה זו סיטואציה שאני לא יודעת איך ממשיכים מפה. אני לא יודעת מה נכון או לא נכון״.

יוצא לך ללכת להפגנות למען החטופים ולפני כן ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית? 
״כן חד משמעית. אני כרגע לא חיה בארץ הגעתי במיוחד לפרימיירה של הסדרה ואני על הקו. אבל אני בליבי ונשמתי וכשאני פה בארץ אז אני שם״. 

עדן סבן (צילום: אור גפן)
עדן סבן (צילום: אור גפן)