סוכן הדוגמניות בדימוס שי אביטל שעומד לדין בגין עבירות מין בשתי נשים, תובע חמישה מיליון שקלים מ"לילית", יבואנית קוסמטיקה מובילה. לפני ארבע וחצי שנים חתמה חברת הקוסמטיקה הסכם עם הדוגמנית נטע אלחמיסטר ועם מי שהיה אז סוכנה, אביטל. על פי ההסכם הדוגמנית תקדם בחמש השנים הקרובות את מותג הטיפוח "BYNETA" ותקבל 12% ממכירת המוצרים, כשהחברה תעביר לאלחמיסטר דוחות מכירה מדי שבועיים.

שי אביטל (צילום: אור גפן)
שי אביטל (צילום: אור גפן)

על פי ההערכות, החברה הייתה צפויה להרוויח 20 מיליון שקלים בהכנסות. מתוכם 2.4 מיליון שקלים היו אמורים לעבור לנטע. גם אביטל עצמו חתם עם החברה כי ישמש מפיק בפועל שאחראי על ימי הצילום, השקות והפקות ועבור זה יקבל חצי מהרווחים שיתקבלו. אלא שאז, באוקטובר 2021, פרשת ההטרדות המיניות של אביטל התפוצצה, נפתחה נגדו חקירה במשטרה והוא עזב את הארץ.

שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך אביטל נעצר בהולנד והוסגר לישראל כשהוא מתמודד כיום עם כתבי אישום משתי נשים. במקביל לדיווחים על פתיחת החקירה הודיעו ב"לילית קוסמטיקה" בפנייה לאביטל על ביטול ההסכם עמו. אלא שכעת תובע סוכן הדוגמניות בדימוס חמישה מיליון שקלים מהחברה בטענה כי הפרה את תנאי ההסכם.

במסגרת התביעה הציג אביטל את הסכומים שנסגרו בין הצדדים. אלחמיסטר קיבלה בעברה בהסכם עם חברת הקוסמטיקה "סקארה" חמישה אחוז ממכירותיה ואביטל קיבל כ-330,000 שקלים לשלוש שנים.

נטע אלחמיסטר, שי אביטל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נטע אלחמיסטר, שי אביטל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

זו לא הפעם הראשונה שנחשפים סכומי עתק שמקבלים סלבס כפרזנטורים לחברות גדולות. פרשה דומה אירעה עם רותם סלע שנתבעה על ידי חברת המזגנים "טורדנו", לאחר שחתמה בלעדיות עם בנק "דיסקונט" ובתביעה נחשף שכרה של סלע כפרזנטורית הבנק כ-2.5 מיליון שקלים.

רותם סלע (צילום: רפי דלויה)
רותם סלע (צילום: רפי דלויה)

לילית קוסמטיקה מסרו בתגובה: "אנו דוחים בשאט נפש את תביעת הסרק של שי אביטל, עבריין נמלט, שנתפס בהולנד והוסגר לישראל בהאשמות פליליות חמורות. אביטל שימש בעבר סוכן של אלחמיסטר, ועם היוודע ההאשמות החמורות כלפיו, ובריחתו מהארץ, הודיעה החברה על הפסקת הייצוג על ידיו וביטול כל קשר עימו כבר לפני שלוש שנים".