תפסנו הבוקר (שלישי) את הדוגמנית מישל גרציג לראיון מיוחד מסט הצילומים של מותג הספורט Z sport, שתתראיין לראשונה בתור אמא טרייה. לפני כשלושה חודשים היא והכדורגלן הבלגי, טיבו קורטואה, הביאו לעולם את בתם הבכורה
 
״נחתנו לפני יומיים וזה ממש מרגש לחזור. זו פעם ראשונה שאני חוזרת לארץ מאז שילדתי. הפעם האחרונה שהייתי פה הייתה בינואר. אז ככה שעבר המון זמן מאז. תראי, באמת כל המצב בארץ ממש קשה, ואני חושבת שגם למצוא את המילים להסביר את זה זה כל כך קשה. החיים ממשיכים איכשהו, ובמקביל יש את הכאב המאוד גדול ועדיין לצערנו זה לא נגמר״.

מישל גרציג וטיבו קורטואה חוגגים ירח דבש (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מישל גרציג וטיבו קורטואה חוגגים ירח דבש (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

 
את וטיבו לא חיים בארץ, וכשאת מסתכלת על מה שקורה כאן מהמרחק הזה – איך התחושות לחיות שם לצד זה? טיבו מוצא עצמו מסביר לשחקנים אחרים בנבחרת?
 ״מהצד של טיבו כן. באמת יצא לו לנהל שיחות עם שחקנים אחרים ולהסביר, להראות ולייצר על הנושא הזה דיאלוג שאני חושבת שמאוד חשוב. ומנגד יש את החיים במדריד שהם די רגילים. זה לא שביום יום אני ממש מרגישה שם שונה מהאנשים ומהתושבים. אבל כמובן שאני שומעת ויודעת מה קורה. גם מבחינת ספרד והדעות שלהם. מבחינתי לא יצא לי להיתקל באיזה משהו נגדי שם,  אבל כן, זה בכל זאת מאוד קשה״.
 

מישל גרציג ZSPORT  (צילום: שי פרנקו)
מישל גרציג ZSPORT (צילום: שי פרנקו)


ישראל מעוררת מחלוקת בשאר העולם. יצא שזה השפיע על העבודה שלך? 
 ״כן זה השפיע על העבודה שלי. אני יכולה להגיד לך שהיו לי שתי עבודות שהתבטלו בגלל המצב. הם אמרו שזה לא הזמן לשים עכשיו דוגמנית ישראלית. כן, הם ניסו להגיד את זה באופן יפה, יצא להם לא יפה, אבל בסדר. הבנתי מאיפה זה מגיע. והאמת שאם זו הגישה, אני ממש לא צריכה את זה״. עוד המשיכה ואמרה: ״אין בזה שום בושה, ואני מאוד גאה בזה שאני ישראלית. כולם יודעים את זה שם.  ואם אני צריכה לאבד עבודה אז אאבד. אני תמיד אמשיך להגיד בגאווה שאני ישראלית״. 


רק שלושה חודשים עברו מאז ילדת לראשונה. מה את מרגישה בנוגע לשיח הפולשני סביב גוף האישה אחרי היריון – במיוחד בתור דוגמנית?
״אני מאוד גאה בבת שלי, בהיריון ובלידה. זו חוויה כל כך מדהימה, וזה הדבר הכי יקר והכי מדהים שיש שבאמת לא אכפת לי. אני כל כך גאה בזה שאני אימא, שאני אפילו לא מתעסקת בזה. אבל כן, למשל לא חזרתי למידות שלי עדיין ואני מאוד שמחה להיות פה ולעבוד. אני גאה בגוף שלי, במה שהוא עבר ובקסם הזה. תראי, ברור שזה לא אותו דבר, והגוף לא חזר עדיין לעצמו. אבל אני לא מתלוננת אני כן עוד איכשהו חזרתי לעצמי. אבל, את יודעת אנחנו יודעות להגיע על עצמנו הכי טוב. מה עוד לא מאה אחוז ומה אנחנו לא כל כך אוהבות. אבל בסדר, הבריאות הכי חשובה״. 

מישל גרציג, טיבו קורטואה (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
מישל גרציג, טיבו קורטואה (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
 


את בחורה צעירה וכעת את גם אימא לראשונה בחייך. איך השינוי החדש והמשמעותי הזה משפיע עלייך?
״אני חושבת שאני קודם כל עוד לא מעכלת בעצמי.  גם עברו שלושה חודשים והזמן טס. נכון, אין בית ספר לאימהות. זה מצחיק שאת אומרת את זה, כי כל הזמן חברות שלי אמרו לי ׳ כשתהיי אימא את תביני׳ ולא הבנתי באמת ונלחצתי מאוד לפני. אמרתי לעצמי ׳איך אדע לעשות את זה ואיך אתמודד׳. אבל זה משהו שפשוט עובר לך בגוף ואוטומטית את יודעת איך להתנהל בסיטואציה. פתאום את יודעת איך לעשות דברים שלא עשית מעולם. את פתאום יודעת. זה איזשהו אינסטינקט מטורף שיש לנו בתור אימהות״.
 

מישל גרציג וטיבו קורטואה (צילום: אינסטגרם)
מישל גרציג וטיבו קורטואה (צילום: אינסטגרם)


יש לכם מחשבה על לחיות כאן בעתיד? בכל זאת זה מורכב להסתדר כשאת לא ליד המשפחה.
 ״נכון, זה לא קל.  אבל המשפחה שלי והחברות באות לבקר כל הזמן. ומה לעשות, טיבו עובד במדריד וצריך להיות שם כרגע. ואני באמת מאחלת לו הרבה שנים שם. זו קבוצת החלומות שלו״.