הראפר הצל (יואב אליאסי), שידוע כפעיל פוליטי ימני שנלחם שנים על דעותיו, זוכה למחווה מהמשטרה. אתמול (ראשון), קיבל הזמר דרגת פקד, דרגת קצונה, ממפקד מחוז תל אביב והשר איתמר בן גביר, מתוקף תפקידו כמתנדב ומפקד כיתת כוננות במחוז תל אביב.

14 ראשי כיתות כוננות של משטרת מחוז תל אביב קיבלו דרגות קצונה ייצוגיות וזאת כדי להציב אותם כמפקדים על כיתות הכוננות כל אחד באזורו ובכיתת כוננות שהוא ממונה עליה. עד כאן החלטה היא ללא רבב או טענה אלא, שאחד מראשי כיתות הכוננות שקיבלו את דרגות הקצונה הייצוגיות הוא אליאסי.

יואב אליאסי (''הצל'')  (צילום: רפאל מזרחי)
יואב אליאסי (''הצל'') (צילום: רפאל מזרחי)

אליאסי הוא אחד שלא חושש להביע בכל הזדמנות את דעותיו הימניות, מה שמקים גם ביקורת מצד גופים המזוהים עם השמאל ומתנגדי השלטון. במשטרה מציינים כי מאות מפקדי כיתות כוננות קיבלו דרגות קצונה ייצוגיות וביניהם גם 14 מפקדים מאזור תל אביב. למרות שהשר לביטחון לאומי הצטלם עם אליאסי, ההחלטה התקבלה לאחר בחינת כל הנתונים כמקובל על ידי המטה הארצי שאישר את אליאסי כמתאים להתנדבות במשטרה ומשכך מתאים גם לשמש כמפקד כיתת הכוננות וכן לענות דרגות קצונה ייצוגיות.

"אני לא מאמין שאני כותב את זה. אתמול היה לי את אחד הימים המרגשים שהיו לי, קיבלתי דרגות פקד", כתב הצל בהתרגשות ושיתף תמונות עם בן גביר. "שנים אני נלחם על האמת שלי", המשיך את דבריו בפוסט ארוך: "וכבר קיבלתי את זה שלעולם אני לא אקבל הכרה או תודה והאמת היא שכבר הפכתי להיות חסין. אבל אתמול זכיתי לקבל דרגות קצונה על הפעילות שלי והקמת יחידת הכוננות שעצרה עשרות שב"חים ועושה לילות כימים כדי לשמור על ביטחון העיר".

הצל מקבל דרגות פיקוד (צילום: פייסבוק)
הצל מקבל דרגות פיקוד (צילום: פייסבוק)

הצל לא עצר כאן והמשיך: "כשמפקד המחוז בנוכחות השר קראו לי לבמה והעניקו לי את הדרגות, התרגשתי כמו שלא התרגשתי מול עשרות אלפים במנורה. כשראיתי את משפחתי על הרגליים מוחאים כפיים בדמעות, כמעט שדמעתי איתם ושם הבנתי את גודל ההישג. זה ניצחון עבורי, עבור משפחתי ועבור כולנו.

הצל מקבל דרגות פיקוד (צילום: פייסבוק)
הצל מקבל דרגות פיקוד (צילום: פייסבוק)

אני יודע שיהיו אנשים שלא יאהבו את הרעיון ויעשו הכל כדי להרוס", כתב ולא טעה כי רבים מכתבי המשטרה מיהרו להגיב בטוויטר. הכתב לענייני המשטרה משה שטיינמץ מ"חדשות כאן" צייץ: "תראו מי קיבל דרגות קצונה במשטרה, אני לא מאמין, אפילו הוא כתב את זה בעצמו", ג'וש בריינר כתב המשטרה והפלילים של הארץ כתב: "אמרתי לכם שיש עוד לאן למשטרה להתדרדר".

יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)
יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה להענקת הדרגות לצל:  ״משטרה פוליטית על מלא, אין אפילו ניסיון להסתיר. בריון אלים כמו אליאסי, שהיה צריך להיות מטופל על ידי המשטרה, מוצא את עצמו עם דרגות קצין בתפקידו כסוכן במשטרה הפוליטית של השר. זו לא משטרה זו מיליציה, לאזרחי ישראל אין יותר מערכת אכיפת חוק.״

דנה אורן-ינאי, סגנית ראש העיר הרצליה: "בן-גביר, ביזית כל קצינ.ה בכוחות הביטחון אי-פעם. רק אדם שאפילו טירונות לא עשה, יכול להעניק דרגות קצונה, כאילו שזה קישוט".