הג'ודוקא פיטר פלצ'יק, יצעד בטקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז כשהוא נושא את דגל ישראל. בעקבות האנטישמיות הגואה, קיבל איומים על חייו בהודעה במייל בה הוזמן להלוויה של עצמו. אלא שזה לא מרתיע כלל את אלוף אירופה, שמרגיש בטוח עם האבטחה הישראלית שתוגברה בעקבות ההתרעות. היום (שני) בשעות הצהריים, הגיע פלצ'יק יחד עם כל המשלחת הישראלית לשדה התעופה בנתב"ג, משם המריאו לעיר האורות שמארחת את המשחקים האולימפיים.

צרוב פיטר פלצ'יק טוקיו 2020  (צילום: רויטרס)
צרוב פיטר פלצ'יק טוקיו 2020 (צילום: רויטרס)

פלצ'יק הגיע לשדה התעופה כשהוא מלווה באשתו דניאל יולזרי, שנמצאת בהריון שני מתקדם וצפויה להביא למשפחה בת פעוטה, אחות קטנה לתאומים רפאל וגולן בני השנה. רגע לפני שיעלה למזרן האולימפי, פלצ'יק שיתף ברשתות החברתיות, תיעוד שלו נפרד מאישתו בחיבוק אוהב וכתב: "חיבוק אחרון לפני ההמראה".

פיטר פלצ'יק נפרד מאשתו לפני האולימפיאדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
פיטר פלצ'יק נפרד מאשתו לפני האולימפיאדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

זו לא הפעם הראשונה שפלצ'יק מתמודד עם תקריות בינלאומיות בעקבות היותו יהודי ישראלי. לפני כחודשיים זכה הג'ודוקא במדליית ארד בגרנד סאלם בקזחסטן והקהל הגיב בשריקות בוז והיריבים סירבו ללחוץ את ידו. כך הוא בחר להגיב: "בערב יום הזיכרון שלנו ודווקא ביום הזה ובתקופה המורכבת הזו אל מול קהל שצועק בוז בטירוף לאורך כל הקרבות שלי, אני גאה לייצג את המדינה שלי ולהביא מדליה לישראל ולהניף את הדגל על אפם וחמתם של כל שונאינו". 

המשלחת הישראלית לאולימפיאדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
המשלחת הישראלית לאולימפיאדה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)