המסחר בבורסה בניו יורק נפתחה בשני בבוקר, תוך הבעת תמיכה בטק-הישראלי עם Israeli Mapped in NY ויזמים ישראליים מובילים. ‏Israeli Mapped in NY ומייסדה, גיא פרנקלין, נבחרו לצלצל בפעמון פתיחת המסחר בוול-סטריט, כהוקרה על תרומתם לתעשיית הטק בניו יורק, ולציון רגע משמעותי עבור ההייטק הישראלי באקוסיסטם הטכנולוגי של ניו יורק. אל פרנקלין  הצטרפו 12 מייסדים מובילים של חברות טכנולוגיה ישראליות, ביניהם: דין זיסמן - מייסד-שותף ומנכ"ל Axonius; יותם שגב - מייסד-שותף ומנכ"ל Cyera; נדב שובל - מייסד-שותף ומנכ"ל Openweb; סנז ישר - מייסדת-שותפה ומנכ"לית Zafran Security; אמיר אליחי - מייסד-שותף ומנכ"ל Carbyne; עמירם שחר - מייסד-שותף ומנכ"ל Upwind, סער יוסקביץ - מנכ״ל אוגורי, עודד הראבן - מנכ״ל אקילס, ועוד.

גיא פרנקלין והיזמים (צילום: NYSE)
גיא פרנקלין והיזמים (צילום: NYSE)

> אותות יקיר ויקירת בצלאל, לשנת 2024, האות הגבוה ביותר שמוענק על ידי האקדמיה הידועה לאמנות, ניתן השבוע לנשיא בית המשפט העליון בדימוס - אהרון ברק; לאיש העסקים ויו"ר אגודת ידידי בצלאל בניו יורק - אילן קאופטל; ולאמנית מירל לדרמן-יוקלס. אות יקיר בצלאל, מקביל לתואר ״דוקטור לשם כבוד״ המוענק באוניברסיטאות. הוא מוענק לאלה שבצלאל מבקשת להוקיר בגין תרומתם הבולטת והייחודית לבצלאל, לחינוך, למצוינות באמנות ועיצוב, לחיזוק ופיתוח החברה הישראלית או לקידום תחומי היצירה, האמנות, העיצוב, האדריכלות והתרבות, בישראל או בעולם. האותות הוענקו השנה בטקס חגיגי שהתקיים בקמפוס בצלאל בירושלים, וכלל גם סיור בקמפוס בין תערוכות הבוגרים והבוגרות. ברכו את מקבלי האות: פרופ' עדי שטרן - נשיא בצלאל; יו"ר חבר הנאמנים - עו"ד גיל ברנדס; יו"ר הועד המנהל - עו"ד דן מרידור; ופרופ‘ דור גז - ראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. 

אהרון ברק, עדי שטרן (צילום: אריאל עפרון)
אהרון ברק, עדי שטרן (צילום: אריאל עפרון)

> "קבוצת כנען" העוסקת ביזמות נדל“ן למגורים, ייזום מתחמי התחדשות עירונית של פינוי-בינוי ופרויקטים של תמ"א 38, תהיה נותנת החסות הראשית של קבוצת הכדורסל מכבי עירוני רמת גן שתיקרא "מכבי קבוצת כנען רמת גן". הסכם החסות שתינתן בשלוש השנים הבאות, נחתם בין הצדדים בהשתתפות איל הנדלר - יו"ר קבוצת כנען, ניב רום - מנכ"ל קבוצת כנען וחן שניידרמן היו"ר והבעלים של מכבי קבוצת כנען רמת גן. במסגרת ההסכם לוגו קבוצת כנען יוטמע בלוגו הקבוצה, יופיע בחזית גופיית המשחק הרשמית של הקבוצה במשחקיה בליגת העל ובליגת האלופות של אירופה ה- BCL, בטרנינג הרשמי ובבגדי המשחק של קבוצת הנוער של המועדון המשחקת בליגת העל. 

איל הנדלר, ניב רום, חן שניידרמן (צילום: ליה רוז מגן)
איל הנדלר, ניב רום, חן שניידרמן (צילום: ליה רוז מגן)

> עמירם שחר - יזם סדרתי שמכהן כיום כמנכ"ל חברת אבטחת הענן הישראלית Upwind, תרם בשיתוף החברה 100 אלף דולר למכללה למנהל, לשם המשך פיתוח הדור הבא של מנהיגים ומומחי סייבר בישראל. עבור שחר מדובר בסגירת מעגל מרגשת שכן בצעירותו הוא למד במכללה ופרויקט הגמר שעשה במסגרת התואר, הוליד את האקזיט שלו – חברת ספוט, שנמכרה ל-NetApp ב-450 מיליון דולר. מלבד התרומה, Upwind תשתף פעולה עם המכללה על מנת להעשיר את תחומי המחקר ולהרחיב את ההיכרות עם התעשייה. Upwind קמה ב-2022 וגייסה עד כה כ-80 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, ביניהם; שחקני ה-NBA סטף קרי ועמרי כספי, סייברסטארטס, וגריילוק.

עמירם שחר (צילום: Faith.maui.photo)
עמירם שחר (צילום: Faith.maui.photo)

> עובדי קרן קימת לישראל בהובלת יו״ר ארגון העובדים, ישראל גולדשטיין, הגיעו השבוע לסיור במחלקת השיקום האורתופדי בבית החולים תל השומר, שם נמצאים חיילי צה"ל שנפצעו במהלך עשרת החודשים האחרונים, מאז תחילתה של המלחמה.

> חברת רד האט (Red Hat) ישראל קיימה זו השנה השלישית ברציפות, מחנה קיץ טכנולוגי לתלמידי תיכון מצטיינים, המשתתפים בתוכנית "ניצנים". השנה השתתפו בתוכנית בוגרי ובוגרות שכבת י"א מיישובי הדרום והצפון. "ניצנים" היא תוכנית שיזמה עמותת "בנתיבי אודי", בשותפות עם אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אגף כח-אדם בצה"ל, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, ומשרד החינוך. מטרת מחנה הקיץ היא לספק לתלמידים מיומנויות מעשיות, ליצור חיבורים בעלי משמעות ולהציג בפניהם מסלולי קריירה פוטנציאליים בתחומי התוכנה והטכנולוגיה. מחנה הקיץ התקיים במשך שבוע בבאר שבע ובמשרדי רד האט ברעננה, ובמסגרתו הוצגו לתלמידים מושגי מפתח בפיתוח תוכנה, לצד מפגשים עם עובדי מרכז הפיתוח של רד האט, השתתפות בהרצאות בנושא עבודה בקוד פתוח, ולימוד אודות הכלים ושפות הפיתוח בתחום.

> בבסיס הקריה בת"א, התקיים טקס במסגרתו העניק המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תת אלוף גיא מרקיזנו, דרגות סגן אלוף במילואים לחיים זגורי מנכ"ל רשת iStore . זגורי קיבל את הדרגות לאחר שירות מילואים של  מעל ל-180 ימים במלחמה. 

גיא מרקיזנו, חיים זגורי (צילום: באדיבות דו''צ)
גיא מרקיזנו, חיים זגורי (צילום: באדיבות דו''צ)

הזמן הצהוב
תמי מרקוביץ, סמנכ"לית שיווק , חברת נירלט

״בלב הסערה שפקדה את עם ישראל ב-7 באוקטובר, מצאנו בנירלט דרך להשמיע את קולנו ולתמוך במאבק להשבת החטופים. כחברה המתמחה בצבעים, ידענו שיש לנו כלי להעביר מסר חזק ומשמעותי. בחרנו לשלב את הכוח הויזואלי של הצבע עם עוצמתה של האמנות כדי ליצור מיצג זעקה לשחרור החטופים. יחד עם האמן הדרוזי המוכשר, סאם חלבי, יצרנו מיצג אמנותי מרגש בכיכר החטופים. הזמנו את הציבור הרחב ואת משפחות החטופים להשתתף ביצירת המיצג. על גבי קיר לבן ענק, המשתתפים הוזמנו לטפטף ולהשפריץ צבע בטכניקה הייחודית של חלבי. תהליך היצירה המשותף הזה לא רק יצר יצירת אמנות מרהיבה, אלא גם אפשר למשתתפים לבטא את רגשותיהם ולהרגיש חלק ממשהו גדול יותר. לאחר השלמת היצירה, חשפנו את - המילה "עכשיו" שהוסתרה מתחת למדבקה. גילוי זה הפך את המיצג מיצירת אמנות מופשטת לקריאה ברורה וחזקה לפעולה מיידית. הצבע הצהוב, שהפך לסמל המאבק להשבת החטופים, שלט במיצג וזאת לצד גוונים נוספים. כחברה שחוותה את הטראומה מקרוב, כאשר מפעלנו בניר עוז נשרף ב-7 באוקטובר, הרגשנו חובה עמוקה להירתם למאמץ״.

תמי מרקוביץ (צילום: ינאי יחיאל)
תמי מרקוביץ (צילום: ינאי יחיאל)