ברגעים אלה ממש הסתיימה הלוויתו של רס"ל במיל ניתאי מטודי ז״ל שנפל בעזה ממטען חבלה בשישי האחרון. מאות אנשים הגיעו לבית העלמין באשקלון ללוות את ניתאי בדרכו האחרונה ולנחם את אימו לרה מטודי, ביניהם דיירי ״האח הגדול״, גיא איתן, לין אלפי, יובל מעתוק ואחרים.

לרה מטודי בהלוויה של בנה ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)
לרה מטודי בהלוויה של בנה ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)

לרה ספדה את הדברים הבאים כשהיא פותחת בקטע שירה של בנה: "׳אני שוכב ובוהה בתקרה וחושב איזה תקופה מטורפת, מחשבות להן רצות כל שניה מחכה שכבר יגיע השקט׳ אלה המילים האחרונות שכתב בני במחברת. היום אני כאן לדבר כדי שאף אחד לא ישכח, היית אור, גיבור והשראה לכל מי שהכיר אותך, בשביעי באוקטובר חזרת מאוסטרליה בהתנדבות להצטרף לחבריך במשימה. ולמרות שהתחננו שלא תלך למילואים, המשכת לומר ׳אני לא יכול לעזוב את הצוות שלי׳. מעולם לא עזבת את הצוות שלך ונתת להם את החיים שלך״.

״אני מקווה שככל שהזמן יעבור אולי נמצא הסבר לכל זה. יש לי בקשה אחת למדינה שלי, להיות בטוחה שההקרבה של ניתאי לא הייתה לשווא. אנחנו חייבים להמשיך עד שהשלום יושג כדי שהדור הבא לא יצטרכו להמשיך להקריב את חייהם גם. ניתנאי שלי, אתה מלאך כמו שהיית מלאך עלי אדמות, אני אוהבת אותך מהירח וחזרה עם ישראל חי".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לרה מטודי על בנה ניתאי מטודי (צילום :שירן פרץ)

מקורבים לניתאי סיפרו כי ניתאי היה כותב שירים במחברת על החיים, על הצלחות מטרות ואהבה. הוא התעקש לחזור לארץ בשביעי לאוקטובר כדי להילחם עבור מדינת ישראל ומאז נכנס 8 פעמים לעזה יחד עם היחידה. 

הלוויה של ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)
הלוויה של ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)

ברגעים אלה נערכת הלווייתו של רס״ל במיל׳ ניתאי מטודי ז״ל, גיבור אמיץ שנפל בקרב בעזה, בבית העלמין באשקלון. ניתאי, הקדיש את חייו למען ביטחון המדינה והיה דוגמה ומופת לרוח הקרב והערכים שעליהם מושתת צה”ל. אלפי אנשים הגיעו ללוות את ניתאי בדרכו האחרונה. ביניהם חברים, משפחה ואנשי ציבור, כולם התאחדו בכאב ובכבוד להעניק לו את הפרידה הראויה.

הלוויה של ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)
הלוויה של ניתאי מטודי (צילום: שירן פרץ)

במיוחד ליבה של אמו שסיפרה בכאב על האדם האהוב והמלא שמחת חיים שהיה ניתאי, שתמיד היה שם עבורה ועבור כל מי שהכיר אותו. הכאב כבד, והלב שבור, אך מורשתו של ניתאי תמשיך ללוות אותנו תמיד. יהי זכרו ברוך.

הלוויתו של ניתאי מטודי ז״ל (צילום :שירן פרץ)