הזמרת נועה קירל פתחה בראשון בערב את פסטיבל המוזיקה "פיס LIVE".  הפסטיבל נערך במתחם 'קו רקיע' אשר בפארק אריאל שרון, ולאורכו, במהלך חודש ספטמבר, יועלו 16 מופעים ואירועים בלעדיים המיועדים למנויי הפיס. בכל מופע יתארחו 1,500 מנויים. יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי,  הגיע למופע הפתיחה של הפסטיבל שהתקיים על אף החדשות הקשות שהגיעו מעזה ומגזרת יו"ש. בדברי הפתיחה אמר יצחקי: ״אנו מרכינים ראשנו עם היוודע החדשות הקשות על הירצחם של החטופים בשבי החמאס והשוטרים בפיגוע. ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו שולחים להן תנחומינו הכנים. מי ייתן ולא ידעו עוד צער. ליבנו גם עם המפונים שטרם חזרו לבתיהם. מפעל הפיס פועל מתחילת המלחמה ללא לאות ומעביר עשרות מיליונים לטובת שיקום אוכלוסיות הנזקקות לסיוע בצפון ובדרום. בחרנו לקיים את המופע מתוך רצון לקיים שיגרה בצל המלחמה. אנו מאחלים החלמה מלאה ומהירה לכל הפצועים ומייחלים, כמו כל בית ישראל, לחזרת החטופים כולם במהרה״.

נועה קירל, אביגדור יצחקי (צילום:  eclipse media)
נועה קירל, אביגדור יצחקי (צילום: eclipse media)

> הסרט "למה מלחמה" של הבמאי עמוס גיתאי הוקרן במוצאי שבת, בבכורה עולמית, בפסטיבל ונציה. הסרט בכיכובם של שחקנים ושחקניות מהארץ והעולם, ביניהם מתייה אמלריק, מישה לסקוט, אירן ז׳קוב, יעל אבקסיס וקרן מור, נוצר בהשראת חלופת מכתבים בין אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד. ההתכתבות על מלחמה של שניים מגדולי ההוגים בכל הזמנים, מוכיחה את עצמה רלוונטית מתמיד גם כיום והסרט מתחקה אחרי שורשיה של המלחמה, בחיפוש אחר הסברים וסיבות לאלימות ולמלחמות הרבות המאפיינות את עולמנו גם בתקופה הזו. במסיבת העיתונאים שהתקיימה לפני ההקרנה דחה הבמאי את קריאות  החרם על יוצרים ישראלים בעקבות מכתב שפורסם בימים האחרונים וקרא להנהלת הפסטיבל שלא להקרין את סרטיהם. גיתאי ציין כי לטעמו, על מנת לקדם דיאלוג ואת הסיכוי לשלום באזור, הישראלים והפלסטינים חייבים להחליף את ההנהגות הנוכחיות.

אירן ז'קוב, עמוס גיתאי, מישה לסקוט (צילום: Credits Andrea Avezzù La Biennale di Venezia - Foto ASAC)
אירן ז'קוב, עמוס גיתאי, מישה לסקוט (צילום: Credits Andrea Avezzù La Biennale di Venezia - Foto ASAC)

> עמותת "בית על הים", קיימה במהלך סוף השבוע, במרינה של הרצליה, אירוע במסגרתו נפתחה התערוכה: "חוף מבטחים - SAFE HARBOR". התערוכה כוללת 42 יצירות מרגשות של אמנים ישראלים, ביניהם אלה וולדמן, שבתה דניאל נרצחה עם בן זוגה נעם שי בפסטיבל הנובה; גיל ויסמן, דנה קרינסקי, והאוצרת גלית מליס. כל ההכנסות מהתערוכה יוקדשו לפעילות עמותת "בית על הים" למען נפגעי השבעה באוקטובר, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ואוכלוסיות בסיכון. התערוכה מביאה לידי ביטוי את עוצמתו של הים, כשהיא מגלמת את המאבק בין סערה לרוגע, ומציעה מבט ייחודי על החיבור בין הים לקהילה, במסגרת תהליך של ריפוי וצמיחה. במהלך האירוע השיקה העמותה קמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "יש עוד רבים שזקוקים לבית על הים". הקמפיין שייערך בימים הקרובים נועד לגייס חצי מיליון שקלים לטובת פעילות העמותה. נכחו באירוע הפתיחה: אייל מליס, דרור בן עמי – חבר מועצת עיריית הרצליה ואחראי על תחום הנגישות, ארז לזובר – מנכ"ל מרינה הרצליה, החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה; איתמר בורוביץ – ראש חוג הידידים של העמותה, יוסי וולף - יושב ראש העמותה, ומייסדי העמותה: אהד לינדר, עילי פרבשטיין ושי ויטר.

אהד לינדר, עילי פרבשטיין, שי ויטר (צילום: קורל בן שמול)
אהד לינדר, עילי פרבשטיין, שי ויטר (צילום: קורל בן שמול)

אייל מליס, גלית מליס (צילום: קורל בן שמול)
אייל מליס, גלית מליס (צילום: קורל בן שמול)

> איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, יו"ר הארגונים החברתיים "שיתופים" ו"ציונות 2000", ערך אירוע הוקרה לכ-600 אנשי חינוך בשיתוף המועצה האזורית אשכול, בעקבות השנה הקשה שעברה עליהם. האירוע נועד לציין את סיום מיזם "חוסן ילדינו" שפעל למען חוסנם האישי של ילדי המפונים וציון שנת הלימודים החדשה. את האירוע הנחה כתב הדרום לשעבר של חדשות 12, תמיר סטיינמן, והוא נערך בברכת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ובהשתתפות מזכ"לית הסתתרות המורים, יפה בן דוד וראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני. באירוע הופיע בהתנדבות יהודה פוליקר.

רוני דואק (צילום: אייל בריברם)
רוני דואק (צילום: אייל בריברם)

> צופים גרעין צבר, המציין 33 שנים להקמתו, קיים בסוף השבוע קבלת פנים ל-400 עולים חדשים שהגיעו לישראל מעשרות מדינות ברחבי העולם, ויתגייסו לצה"ל בשבועות הקרובים. הטקס התקיים במעמד שר העלייה והקליטה, אופיר סופר; יו"ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג; יו"ר תנועת הצופים, רז פרל; ומנכ"ל צופים גרעין צבר - דניאל עמירה. אל האירוע התחברו באמצעות הזום הוריהם של העולים מכל רחבי העולם, שצפו בו בהתרגשות. 

רז פרל, דורון אלמוג (צילום: יחצ)
רז פרל, דורון אלמוג (צילום: יחצ)

> דודי כהן, מנכ"ל "אקסטרה ריטייל" - זרוע הקמעונאות הפרטית של קבוצת אלון רבוע כחול, שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה; סיגל אורון - מנכ"לית חטיבת נעמן ורדינון; ושף אסף גרניט - הפרזנטור והיועץ המקצועי של נעמן; השיקו בשבוע שעבר את קולקציות החג החדשות של מותגי הלייף סטייל המובילים "נעמן" ו"ורדינון". במהלך האירוע ציין גרניט: "אנו משיקים היום קולקציות חג מרשימות, מהן יוכלו ליהנות לקוחות המותגים לקראת ראש השנה, אך הלב של כולנו דואב. מאז השבעה באוקטובר שום חג כבר לא יהיה אותו דבר. כולנו מנסים להמשיך בשגרה, יוצאים לבלות, הולכים למסעדות, אבל זו שגרת חיים בצל המלחמה והמחשבה על החטופים לא עוזבת לרגע".

דודי כהן, אסף גרניט, סיגל אורון (צילום: שלי לוי)
דודי כהן, אסף גרניט, סיגל אורון (צילום: שלי לוי)