בראיון סנסציוני ומטלטל לפודקאסט TMI, חושפים הזמר שימי תבורי ורעייתו יהודית באומן את הסודות האפלים של אחת המשפחות המפורסמות בישראל. מאחורי החיוך המפורסם והשירים האהובים, מסתתר סיפור של כאב, אובדן, קרע משפחתי וקשיים כלכליים שמאיימים להפיל את הזוג האהוב. הראיון הבלעדי הזה מספק הצצה נדירה לחיים האמיתיים של משפחת תבורי, וחושף אמיתות מטרידות שעד היום נשמרו בסוד.

בהצהרה מפתיעה ומזעזעת, שימי תבורי חושף את היחסים המתוחים עם בנו המפורסם, בן אל תבורי. "מה שכותבים על בן, ומה שכותבים הוא שהוא כותב, ומה שהיא כותבת זה באמת לא מעניין אותי. לא קורא עיתון כי זה מביא לי דיכאון".

בן אל תבורי, שימי תבורי (צילום: אלי קמיקז)
בן אל תבורי, שימי תבורי (צילום: אלי קמיקז)

הדברים הללו מגיעים על רקע הפרסומים הרבים סביב חייו הסוערים של בן אל, והשמועות על מערכות היחסים הרומנטיות שלו. שימי, שנראה עייף ומותש, ממשיך: "מי שעושה ולא מקשיב, ולא מקשיב, ועכשיו שהוא יותר חכם, אז הוא בחר את הדרך שלו. אני לא ארוץ כל היום ואגיד לו, תעשה ככה, בוא לא עושה ככה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יהודית, לעומת זאת, מנסה לגשר על הפער. היא מספרת על ראיון טלוויזיוני שבו בן אל חשף קשיים נפשיים: "אני כן ליבי יצא אליו, כי אני ראיתי לפי... לפי התגובות והבכי העמוק הזה, אני כן מאמינה שהוא עבר משהו קשה". יהודית מגלה שהיא מנסה לדחוף את שימי ליצור קשר עם בנו: "אני כל הזמן אומרת לו, לך אליו. לך, תבקר אותו".

שימי תבורי, תו פרינס (צילום: פרטי)
שימי תבורי, תו פרינס (צילום: פרטי)

מעבר לקרע המשפחתי, יהודית חושפת את הכאב העמוק על אובדן בתה קרין באומן. "הלב שלי בקבר," היא אומרת בקול רועד, "אני לא חושבת שיש לאנשים מושג. הם חושבים שעברה שנה, אז הכל בסדר. אבל זה לא ככה".

יהודית מספרת שהיא מבקרת בקבר בתה כל חמישי: "כל חמישי אני מבקרת אותה. היום זה היום, חיכיתי לעבור את התוכנית שלך ואז אני הולכת. כל חמישי אני מדברת אליה." תמונה קורעת לב של אם שאיבדה את בתה, ועדיין מתקשה להתמודד עם האובדן".

הצרות של הזוג תבורי לא מסתיימות באבל ובקרע המשפחתי. שימי חושף לראשונה את המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו. מסתבר שהטיפולים היקרים בקארין ז"ל השאירו את הזוג עם חובות עצומים, והם מתקשים אפילו לממן דירה צנועה.

יהודית מוסיפה: "אני לא יכולה להגיד שיש לנו כסף לקנות בית, כי אני גרה בבית צנוע מאוד לא נעים, אבל בחרתי אותו בגלל הקרבה ל...", היא לא מסיימת את המשפט, אבל ניתן להבין שמדובר בקרבה לקבר בתה.

יהודית וקארין באומן (צילום: פרטי)
יהודית וקארין באומן (צילום: פרטי)

בשיא הראיון, שימי מפתיע עם הצהרה מטלטלת: "אני מת למות בלאס וגאס". הזמר האהוב מספר על אהבתו העזה לעיר ההימורים, ומגלה שהיו לו בעבר ארבע וילות בעיר. "העיר הזו הייתה הכי טובה בשבילי", הוא אומר בעצב. אבל הסיפור מקבל תפנית מפתיעה כשהוא חושף שהוא מנוע מלהיכנס לארה"ב בגלל "עבירה" שביצע לפני 11 שנים. "עשיתי עבירה, שהם קוראים לזה עבירה, והם לא נותנים לי להיכנס", הוא מודה. 

יהודית ושימי תבורי (צילום: אבשלום ששוני)
יהודית ושימי תבורי (צילום: אבשלום ששוני)

בצעד נואש, הזוג מגלה שהם שוקלים לעזוב את ישראל ולעבור להולנד. "אני הולנדית," אומרת יהודית, "ואני אמרתי לשימי, אם יקרה מצב שבאמת אנחנו כבר לא יכולים, אין לנו מוצא, אנחנו לא נלך להתחיל תרומות, אז עברנו את ההשפלות האלה מפה, עד הסוף״. היא מוסיפה כי בהולנד הם צפויים לקבל קצבה גבוהה יותר, אך מדגישה: "זה יהיה לי עצוב. אני לא נוהגת לנטוש את המדינה שלי, אני אוהבת את ישראל, אבל מה הברירה שעומדת בפניי?"

במהלך הראיון מיקי שואלת ״יש לי שאלה״, ״אינטימית?״ הם שואלים, ״כן, אתם לא חייבים לענות. היא פשוט מסקרנת אותי״. ״נו״, ״עושים סקס?״אה... אין תשובה״. ״אין תשובה?״ התשובה הפתיעה ללא ספק.

אך לאחר מכן הגיעה התשובה המלאה: ״אנחנו בשר ודם, וכמו כל זוג וכל בן אדם שיש לו את הרצון להיות נאהב גם בטאץ' ובנגיעות, זה לא חייב להיות אקשן של סקס מטורף ומגעיל שאנשים רוצים להראות אותו. אנחנו בסדר, אנחנו... הגוף שלו מתאים לגוף שלי, אני איתו. מתחבקים מתנשקים ועושים מה שכל זוג עושה לפעמים, אבל זה לא האישו״.

שימי תבורי, יהודית באומן (צילום: ניר פקין,ניר פקין, אביב חופי)
שימי תבורי, יהודית באומן (צילום: ניר פקין,ניר פקין, אביב חופי)

הראיון חושף גם מתחים נוספים במשפחה, כששימי מודה: "אני לא חייב ללכת לראות את הנכדים כל שבוע. אין לי זמן". הוא מוסיף: "אין לי כוח יותר מדי לשחק עם ילדים. ללכת איתם לגן. אני עוד לא מרגיש שאני זקן״. יהודית, לעומתו, אומרת: "אני חייבת לראות אותם כמה פעמים בשבוע". היא גם מספרת שהיא "שוחה איתם" ומבלה זמן איכות עם הנכדים. 

למרות כל הקשיים, הזוג מנסה לשמור על אופטימיות. יהודית מתפללת "שאלוהים ישלח איזו פרסומת גדולה, איזה קמפיין, שירים אותנו קצת". שימי, מצידו, ממשיך להופיע ואפילו מתנדב בבתי חולים. "אני מופיע בהוסטלים", הוא מספר, "אני מדריך, ממש מדריך לילדים כאלה״.

הראיון המטלטל הזה חושף את הצד האפל מאחורי הזוהר של עולם הבידור, ומראה שגם כוכבים גדולים לא חסינים מפני הטרגדיות של החיים. האם שימי, יהודית ובן אל יצליחו לאחות את הקרעים ולהתגבר על כל הקשיים?

בסופו של דבר, סיפורה של משפחת תבורי הוא סיפור אנושי על התמודדות עם אובדן, על מערכות יחסים מורכבות, ועל הניסיון לשרוד בעולם הבידור האכזרי. הם מזכירים לנו שמאחורי הזוהר והתהילה, יש אנשים אמיתיים עם כאבים, פחדים ותקוות.

מיקי לוין מראיינת את יהודית ושימי תבורי (צילום :מערכת TMI)