פרופ' אמיר חצרוני, הפרובוקטור הידוע לשמצה, הצית שוב את הרשת בראיון סוער ומעורר מחלוקת עם מיקי לוין בפודקאסט "מעריב". הפעם, חצרוני לא חסך את שבטו מצה"ל, מהמלחמה בעזה, ואפילו מעצמו.

חצרוני חשף בראיון כי הוא חלה בדלקת פרקים, הודה שבחודשים האחרונים הוא לא מוצא שום משמעות לחיים וחשף מה הסיבה בגינה הוא לא מביא ילדים לעולם. עוד הוא שיתף כי את כספו הוא מתכנן להוריש לטובת קרן להחלשת ישראל, וסיפר בשמחה כי הוא נמצא במיונים מתקדמים לעבוד כמתורגמן בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד ישראל. 

הסטייל: לא תאמינו איך אסתי ואיציק כוכבי "המירוץ למיליון" נראו ביום חתונתם בגיל 20  
בהתייחסות נדירה: זאב נחמה חושף איך פרשת אייל גולן השפיעה על היחסים ביניהם

מיקי לוי מראיינת את אמיר חצרוני פרופסור לתקשורת ופובליציסט ישראלי (צילום :מעריב אונליין)

חצרוני התחמק מלהשיב באופן ברור מה הייתה עמדתו אילו היו חוטפים אותו למנהרות בעזה, והאם היה מצפה מצה"ל להציל אותו.  

"חלק גדול מאוד ממה שהם עושים בעזה, זה פשעי מלחמה," הצהיר חצרוני ללא היסוס, כשהוא מתייחס לפעולות צה"ל. הוא הוסיף: "זה ג'נוסייד בעזה. וג'נוסייד שגם לא תורם לך בשום צורה". 

כשנשאל על המלחמה הנוכחית, חצרוני לא היסס להביע את דעתו הנחרצת: "אני חושב שהמלחמה הזו היא מלחמה מיותרת לחלוטין, היא לא משיגה כרגע שום דבר. כלום, כלום, כלום חוץ מדבר אחד - להשאיר את ביבי על הכיסא". 

אבל הפצצה האמיתית הגיעה כשחצרוני חשף את תוכניותיו לעבוד בבית הדין הבינלאומי בהאג - נגד ישראל. "אני הולך לעבוד בבית משפט" אמר, "בתביעה נגד ישראל." חצרוני הסביר שהוא עבר שלב מיון ראשוני לתפקיד מתורגמן בהאג, במסגרת התביעה שמנהלת דרום אפריקה נגד ישראל.

כשנשאל מדוע הוא כל כך מרוצה מהאפשרות לעבוד נגד מדינתו, חצרוני לא היסס: "כי זו תביעה צודקת". הוא הוסיף: "אני לא מכחיש שאני מרוצה מאוד שזה נגד ביבי. אני לא אבכה אם ביבי ייעצר. זו האמת". חצרוני אף הרחיק לכת ואמר: "ברור שחייל שהוא שק"מיסט בקרייה הוא לא פושע מלחמה, אבל מצד שני... אני לא אבכה אם ביבי ייעצר".

מיקי לוין כתבת מעריב ואמיר חצרוני פרופסור לתקשורת ופובליציסט ישראלי (צילום: מעריב אונליין)
מיקי לוין כתבת מעריב ואמיר חצרוני פרופסור לתקשורת ופובליציסט ישראלי (צילום: מעריב אונליין)

מיקי לוין ניסתה להבין את המוטיבציה של חצרוני: "אתה מרגיש בנוח עם כל כך הרבה חיילים שקיפחו את חייהם למען המדינה, להגיד צבא הכיבוש?" חצרוני השיב: "אני לא מרגיש שיש איזשהו קשר בין א' לבין ב'. זה שיש כיבוש..." - לוין קטעה: "כיבוש אם כבר זה מדיניות של הממשלה, למה אתה מאשים את הצבא? הצבא מבצע הוראות של הגורם המדיני". 

חצרוני בתגובה השווה את הטיעון הזה לטיעון של אייכמן במשפטו: "זה בדיוק מה שאייכמן אמר במשפט שלו. אני ביצעתי הוראות. קיבלתי הוראות וביצעתי".

אבל ההצהרה המדהימה ביותר הגיעה כשחצרוני דיבר על תוכניותיו לאחר המוות. "אני רוצה לעשות קריוניקה", אמר והסביר "הקפאת גופה, בתקווה שיהיה אפשר להפשיר אותי להחזיר אותי לחיים". כשנשאל על כך יותר, חצרוני הרחיב: "אני לא מתכוון למות בקרוב, אבל אני כבר בתהליכים" הוא הסביר שהטכנולוגיה הזו לא קיימת בישראל, ולכן "שולחים את הגופה לחו"ל, אם יש כסף". 

כמו כן שיתף חצרוני כי הוא לא מוצא שום משמעות לחיים, וחשף כי עם מותו הוא מתכנן להוריש את כספו לקרן חצרוני להחלשת ישראל.

חצרוני לא הסתפק בהתקפות על המדינה והצבא. הוא גם חשף פרטים מביכים מחייו האישיים, כולל סיפור על חברה טורקיה שצילמה אותו ללא ידיעתו בעירום והפיצה את התמונות. "היא צילמה אותי כשאני ישנתי" סיפר, "והפיצה את זה באינסטגרם שלה". 

למרות כל הביקורת והשנאה שהוא מקבל, חצרוני מצהיר שיש לו "לב של אבן". כשנשאל אם הוא מאושר, השיב בהתחמקות: "זו שאלה שמאוד מאוד קשה לענות עליה. כי, כמו שאמרתי לפני כמה דקות, הכל יחסי בחיים".

הראיון הסתיים בנימה אישית, כאשר לוין הציעה שאולי חצרוני פשוט זקוק לחיבוק: "אתה צריך שיחבקו אותך, אמיר. אולי משהו ישתנה שם באמת. אתה צריך הרבה שיאהבו אותך ויחבקו אותך, כי זה נראה לי מה שחסר לך, ומשם מגיע כל השנאה והכעס". 

חצרוני, מצידו, נשאר עקבי בעמדותיו עד הסוף: "אני לא אפסיק, לא אבטל את הדעה שלי, ואני לא אגיד דברים שאני לא מאמין בהם". 

האם חצרוני הוא קול חשוב של ביקורת או סתם פרובוקטור שמחפש תשומת לב? האם הוא משקף בעיה עמוקה יותר בחברה הישראלית? ומה זה אומר על מדינת ישראל שדמות כמו חצרוני מצליחה לעורר כל כך הרבה רעש? אלו שאלות שבוודאי ימשיכו להעסיק את הציבור הישראלי עוד זמן רב.