אין חג מתאים יותר מפסח בכדי לקיים את מצוות שתיית ארבע הכוסות. נכון, על שולחן החג זה כיף  (והופך את הערב המשפחתי לנסבל יותר), אך יש כמה אנשים שאתם מכירים היטב, ששתיית קצת יותר מארבע כוסות אלכוהול בערב הפכה לדרך קבע בחייהם - ואפילו סיכנה אותם במיוחד.

נכון, מדובר בכוכבים גדולים שהעבירו את מרבית שנותיהם כבני אדם בוגרים תחת אור הזרקורים, מה שעשוי להיות מלחיץ - אך למרבה הצער הם לא עמדו מול התהילה ופיתחו הרגל מגונה ששלח אותם לתכנית הבראה כזו או אחרת. אלה הסיפורים שלהם.

לינדזי לוהן | ילדת הפלא שהתקלקלה

היסטוריה ארוכה עם מכוני גמילה. לינדזי לוהן
היסטוריה ארוכה עם מכוני גמילה. לינדזי לוהן

"אף פעם לא הרגשתי טוב ביום למחרת, זה מה שגרם לי לרצות לשתות עוד" (לוהן מרירה)


לוהן התפרסמה בגיל צעיר מאוד, מה שהוביל אותה להתחיל לצרוך אלכוהול עוד לפני שהיתה בת 20 (בארצות הברית, שתיית אלכוהול מותרת רק מגיל 21). בשנת 2007, נעצרה מספר פעמים על ידי המשטרה על נהיגה בשכרות - וכדי להבטיח שלא תשתה יותר, באחד המעצרים לא רק שרשיונה נשלל, אלא שהורו לשחקנית לענוד צמיד מעקב אלקטרוני שהומצא כדי למדוד אלכוהול בדם. שבועות ספורים אחר כך, המכשיר זיהה אצלה כמות אלכוהול גבוהה. לוהן ביקרה כבר שלוש פעמים במכון גמילה בחייה, אך אף אחד לא מבטיח שלא תבלה במוסד כזה או אחר בעתיד.


דניאל רדקליף | השרביט לא עזר

הארי פוטר השיכור. דניאל רדקליף
הארי פוטר השיכור. דניאל רדקליף

"התמכרתי לאלכוהול כי רציתי שתהיה לי את היכולת ליהנות מדברים" (רדקליף עגום)

רדקליף נבחר לגלם את הדמות הראשית בעיבוד הקולנועי לספרי "הארי פוטר" כשהיה בן 11 בלבד - כך שהעומס והלחץ מהתפקיד, לצד מחלה נירולוגית שפגעה לו בקואורדינציה והפריעה לו בביצוע מטלות היום-יום. התסכול מכך, גרם לקוסם הצעיר להתחיל לשתות. "הארי פוטר" הודה שלעתים היה שותה עד אבדן הכרה ואפילו היה מגיע לסט הצילומים כשהוא עדיין שיכור. למרבה המזל, משנת 2012 לא נגע בטיפה המרה.

אלטון ג'ון | הזמר עדיין עומד

גמול ועוזר לאחרים. אלטון ג'ון
גמול ועוזר לאחרים. אלטון ג'ון


"כשלוקחים משקה ומערבבים אותו עם סם - שני הדברים האלה גורמים לך להרגיש בלתי מנוצח" (ג'ון פואטי)

בעבר, הייתה לזמר הנודע אלטון ג'ון התמכרות קשה לאלכוהול. המוזיקאי הבריטי סיפר כי האלכוהול עזר לו להתגבר על הבושה והעניק לו את היכולת להופיע מול קהל גדול. אחרי שחבר טוב שלו מת ממחלת האיידס, החליט ג'ון שעליו לשנות את אורח חייו ולפיכך להיגמל מכל התמכרויותיו. אלטון נגמל מההתמכרות ןמחזיק מעמד כבר יותר משני עשורים, תוך שהוא נעזר בניסיונו בכדי להשפיע ולקחת תחת חסותו חברים כמו רובין וויליאמס המנוח והראפר אמינם.


ג'וני דפ | משחק את משחק החיים

מבולבל על הבמה. ג'וני דפ
מבולבל על הבמה. ג'וני דפ

"אני מאוד עצבני ולא נינוח במצבים חברתיים, הדרך היחידה שבה אני מרגיש נורמלי, היא אחרי שאני שותה לשוכרה!" (דפ משחק)

דפ סיפר שהייתה לו בעיית התמכרות קשה לאלכוהול שהרסה לו את החיים, אבל לא חשף באיזו תקופת זמן מסוימת קרתה. בשנה שעברה, דפ הופיע שיכור לסט הצילומים של "שודדי הקאריבים 5", ואחר כך אף עלה לבמה בטקס פרסים הוליוודי כשהוא שיכור לחלוטין. אחרי התקרית על הבמה, השתדל שלא להופיע כשבאזור מצלמות, עד שהופיע בתכנית אירוח כדי לקדם את סרטו החדש, והביך את עצמו שוב. בשנה שעברה עבר דפ גמילה בביתו, בתקווה שהפעם זה יחזיק.


אמינם | מנקה את הארון. מאלכוהול

מלא כעס? אמינם
מלא כעס? אמינם


"אני לא יודע באיזה שלב השתייה הפכה לבעיה, אני רק זוכר שעם הזמן רק אהבתי את זה יותר ויותר" (אמינם חורז)

שיא ההצלחה של הזמר השערורייתי היה בשנות ה-90, כך שבאותה התקופה אמינם פיתח היסטריה לאכוהול, ואהב לערבב אותו עם כדורים. אמינם ניסה כמה פעמים להיגמל בכוחות עצמו אך ללא הצלחה - עד שלתמונה נכנס אלטון ג'ון. למרות שהראפר מגנה בשיריו הומואים, סר ג'ון הפך לאחד מחבריו הטובים -  לקח אותו תחת חסותו, ובסופו של דבר סייע לו להיגמל. הכי BFF! 


קייט מוס | מדגמנת טיפה מרה

הרואין שיק. קייט מוס
הרואין שיק. קייט מוס

"כשאתה שותה, אף אחד לא מטפל בך נפשית. חשבתי שאני הולכת למות" (מוס מתפרצפת)

קייט מוס התחילה לדגמן בגיל מאוד צעיר, כך שכבר בגיל 16 עזבה את בית הספר לטובת הקריירה. ככל שקיבלה יותר עבודה מול המצלמה, הלחץ התחיל לגבור - כך שמוס מצאה נחמה באלכוהול ובסמים, שצרכה במשך כמעט 20 שנים ברציפות. עדיין לא ברור אם נגמלה לגמרי - כי רק בשנה שעברה הורידו אותה ממטוס, אחרי שהתפרעה והסריחה מאלכוהול במהלך הטיסה.


קירסטן דיוויס | סקס והעיר המסוחררת

ילדה טובה. קירסטין דיוויס
ילדה טובה. קירסטין דיוויס


"כשהייתי צעירה הייתי ילדה טובה, אבל הייתי שותה המון. מוזר, כי ההורים שלי לא שתו בכלל" (דיוויס שובבה)

מי שגילמה את שרלוט יורק החסודה בסדרה "סקס והעיר הגדולה", הייתה מכורה לאלכוהול עוד מאז שהייתה נערה - והודתה שבזמנו, היא לא האמינה שתעבור את גיל 30. עם זאת, כשהיתה בת 20 עמדה מול הדילמה האם להמשיך לשתות לשכורה באופן תדיר, או לפתח קריית משחק, ההמשך כבר ידוע. כשהייתה בת 22, הכוכבת נגמלה לחלוטין והצליחה להגשים את חלומה כשחקנית פיכחת. 


דמי לובאטו | שרה במכון הגמילה

בעייתית. דמי לובאטו
בעייתית. דמי לובאטו


"בגיל 19 מצאתי את עצמי מקיאה באוטו בשעה תשע בבוקר. אז אמרתי לעצמי שזו התנהגות של אלכוהליסטית,שאחת מהאנשים האלה, שאני חייבת להרים את עצמי" (לובאטו מורדת)

דמי לובאטו, כוכבת הנוער שהפכה לפופסטאר שידועה בבעיות ההתמכרות ודימוי גוף מהן סבלה בעבר  - סיפרה בראיון שהיא לא הצליחה לעמוד נגד ההצלחה בגיל מוקדם שלה, כך שעד לגיל 21 גם הייתה מכורה לסמים ולאכוהול בשילוב הפרעות אכילה. בשנת 2010, דמי אשפזה את עצמה במכון גמילה והצליחה להפסיק לשתות ולצרוך סמים, עד להודעה חדשה.

זאק אפרון | משחק בין חמרמורת לחמרמורת

יותר חתיך פיקח. זאק אפרון
יותר חתיך פיקח. זאק אפרון


"הייתי שותה יותר מדי, לעולם לא הייתי חוזר חזרה. זה היה מסע מעניין שהייתי צריך לעבור" (אפרון משחזר)

כוכב הילדים שהתפרסם בגיל עשרה ככוב סרטי "דיסני", מצא את עצמו מתמכר לאלכוהול וסמים כמתבגר. כשכבר הגיע לשנות ה-20 שלו, העמיס על עצמו עבודה על המסך, אך לדבריו הרגיש שמשהו חסר לו - "חור שלא הצליח למלא". לכן, הוא מודה ששתה הרבה ורק רצה "לעשות חיים ולחגוג". בשנת 2013, נכנס למכון גמילה ומאז שהשתחרר מהמוסד מגיע לפגישות של "א.א. - אלכוהוליסטים אנונימיים" ומבקר באופן קבוע בטיפול פסיכולוגי.

בן אפלק | הכל נשאר במשפחה

משפחתולוגיה. בן אפלק
משפחתולוגיה. בן אפלק

 
"הפסקתי לשתות כדי להיות בעל טוב יותר... פשוט מאוד, הפסקתי לשתות. זה לא היה עניין כזה גדול" אפלק מתגרש)

על פי מר באטמן עצמו, היסטוריה של אלכוהליזם עוברת בשושלת היוחסין שלו. במהלך שנות ה-90 אפלק היה מכור לאלכוהול ובשנת 2001 נכנס לגמילה ונותר נקי במשך כמעט עשור שלם. על פי הדיווחים בהוליווד, בשנים האחרונות חזר לשתות - מה שבסופו של דבר הוביל אותו לפרידה מאם ילדיו, ג'ניפר גארנר.

(צילומים: Gettyimages)