כל כוכב, גדול כקטן, בתעשיית הבידור המקומית יודע שאין דרך קלה יותר לעשיית כסף, מאשר פרסום של תמונה שיווקית ברשתות החברתיות - כלי שהפך בשנים האחרונות לפלטפורמת פרסום עבור כמה מהאנשים המוכרים ביותר בביזנס. ככל שמספר העוקבים והמעריצים שלך גדול יותר, כך המוצר ייחשף ליותר אנשים - בהשקעה לא גדולה, של בין 1,000 שקלים לפליט ריאליטי לעשרות אלפים לדוגמנית על מקומית.



אבל נחשו מה? לא מדובר בסוד שמור במיוחד: כמה מהאנשים עם הכי הרבה עוקבים באינסטגרם, רשת התמונות הפופולרית, רוכשים את העוקבים בכסף במטרה לקבל הצעות לשיתופי הפעולה השיווקיים ולהגדיל את ההכנסות. אותנטי פחות, כסף קל? רק תשאלו את אבישג נגר, כוכבת הריאליטי "איט גירלז", לה נוספו בסוף השבוע האחרון לא פחות מ-60 אלף עוקבים חדשים, מה שעשוי לשמח את מי שבחר בה לקמפיין רשת כזה או אחר. הבעיה: הקפיצה החריגה לא הגיונית במיוחד, כך שכמה מהמעריצים מאשימים אותה שרכשה בתשלום את הקהל שגדל!

 

A video posted by Avishag Nagar (@avishagnagar1) on


נגר, שתחזקה את פרופיל האינסטגרם עם מספר העוקבים הכי נמוך מבין בנות "איט גירלז" (בהן אדל בספלוב ודנה זרמון), הפכה בין לילה ממש לכוכבת הסדרה עם בעלת מספר העוקבים הגדול ביותר - לא פחות מ-141 אלף מעריצים (!). עם זאת, השינוי הפתאומי במספר העוקבים גרם ללא מעט טוקבקיסטים שעוקבים אחריה להעביר ביקורת ולטעון שהיא "קנתה את המעריצים" בצורה גלויה לעין. 

הפאשניסטה הכחישה את הטענות, מן הסתם, ופרסמה הבהרה בתוספת תמונה מחויכת ש"עליית העוקבים הלא הגיונית שלי נובעת מסיבות שכרגע בבדיקה מול גורמים המנהלים את פייסבוק ואינסטגרם. בינתיים אבקש מכם ליהנות מהתכנים שאני מעלה ולא להתעסק במספר העוקבים". עוד הוסיפה ש"כמו שראיתם בתוכנית מה דעתי על זה. תכנים טובים חשובים הרבה יותר מהמספר. שולחת נשיקות ולהוריד את הפאניקה". אז זהו, שכמובן שחובבי הסדרה לא קנו את התגובה והתגובות לפוסט המרגש, נעו בין "לא אמין בעליל", "כל העוקבים שלך הם אנגלים, על מי אתה באה לעבוד?" ועד ל"היא רצתה שיתופי פעולה עם חברות אז היא קנתה עוקבים".

עם זאת, מצדה של ה"איט גירל" חושפים תכתובת שהיגעה אליה, בה מעריצים הציעו לרכוש עבורה עוקבים ברשת - על מנת להגדיל את הפופולריות שלה. נגר, לטענת הגורמים, כלל לא הגיבה להצעה המפוקפקת.

מעריצה אוהדת? אבישג נגר מוכיחה את הטענה שלה
מעריצה אוהדת? אבישג נגר מוכיחה את הטענה שלה


אבישג נגר, פופולרית מתמיד?
"הכי חשוב ושיהיה ברור, לא אני רכשתי את העוקבים, מישהו פרץ לחשבון שלי והוסיף/ רכש את העוקבים. ממה שאני מבינה זאת מעריצה שרכשה עבור החשבון את העוקבים הפיקטיביים, כוונותיה וודאי היו טובות. אבל התוצאה רעה. רעה מאוד. ואני מבקשת להבהיר שלא היתה לי יד בכך וזה נעשה ללא ידיעתי וללא הסכמתי". 

"כל 80 אלף העוקבים שיש לי הם אמיתיים, שהגיעו לעמוד שלי בשל תוכן אמיתי ואיכותי, בשל העשייה המרובה שלי בעולם האופנה, שיתופי פעולה עם מעצבים ומותגי על והתוכנית 'איט גירלז'. נגזלה ממני חגיגת חציית קו מאה אלף העוקבים הנכספים אליה ציפיתי וקיוויתי להגיע בקרוב. אבל לא אתן לאיש לגזול ממני את שמי הטוב. איתו, עם עבודה קשה ועם היושר שלי אני ממשיכה מכאן הלאה. במצפון נקי ובהערכה והוקרת תודה לעוקבים - לא חשוב מה מספרם - שבחרו לעקוב אחרי. אני מנסה ליצור קשר עם אינסטגרם העולמית בשביל שינקו לי חזרה את העוקבים".

 
אינסטה-מאני. אבישג נגר (שנייה משמאל) וה"איט גירלז" (צילום: אור גפן)
אינסטה-מאני. אבישג נגר (שנייה משמאל) וה"איט גירלז" (צילום: אור גפן)