עם צאת הכתבה על “כאבו" של שולי רנד, שפורסמה בשישי שעבר ב"ידיעות אחרונות", הצליחה ליאורה לראיין כמה מילדיהם הבוגרים של מיכל ושולי רנד, שאף על פי שהיה להם מאוד קשה לספר, היה להם יותר קשה לעמוד מנגד למול השפלת אמם. ילדיו הבגירים של רנד קיבלו מספר שאלות שהופנו אליהם, והם מגיבים לראשונה על ההתנהלות המשפחתית הכואבת.
 
מה לדעתכם הביא את אבא להוציא את הדברים לתקשורת?
“אנחנו מניחים שמה שהוביל אותו למעשה כל כך נמוך אלו יועצים רעים, חברים אינטרסנטים, יהירות, ייאוש ובעיקר טקטיקה. חבל שהתקשורת נופלת לרגליו ונותנת לו במה לאימפולסיביות שלו".

איך הרגשתם כשקראתם את הכתבה?
“אנחנו ממש מצטערים שאבא שלנו בחר להוציא את הכביסה המלוכלכת לתקשורת. שנים שאנחנו שומרים על כבודו ולמרות הקושי הרב, נמנעים מכך. אבא עזב לפרקים, ים פעמים, רק שתמיד הסתרנו את זה ותמיד הבין שטעה וחזר".

אביכם מציג עצמו כקורבן. האם אתם רואים עין בעין את מצבו גם כך?
“חבל ששוב אבא מציג את עצמו כקורבן, אבל זו העמדה החביבה עליו. אם יש קורבן, אז זו אמא שלנו שהסכימה לעמוד על הגדר בשבילו כשהסכין בגב".


למה כל השנים שתקתם ועברתם לסדר היום כשראיתם את אמכם מושפלת עד עפר?
“שתקנו לנוכח המצב שאמא הייתה נתונה בו בתקווה שאבא יתעשת ויאסוף את עצמו, אבל לצערנו זה לא קרה".

אני מניחה כי אתם, הילדים, מתנהלים חלקכם עם האב וחלקכם עם האם, דבר היוצר קרע משפחתי גדול.
“מאז שאבא עזב, אנחנו הגדולים לא בקשר איתו. אנו פגועים מהדרך שבה בחר להפקיר אותנו במלון באמצע הדרך ועל זה שהוא לא מתאמץ להילחם על המשפחה שלנו. ואנחנו תומכים באמא ועומדים מאחוריה במאה אחוז".

יחסיכם לאן?
“תראי, זה מורכב, עלילה טובה לסרט. אנחנו לא מאמינים בפירוד אלא בחיבור כפי שמצווה רבנו נחמן. אבא סך הכל איש טוב, רק שלאחרונה הוא מבולבל, ולמזלנו אמא מאוד-מאוד אוהבת אותו וגורמת לנו להעריץ את כוחות הנפש שלה לעמוד במסע המפרך שהיא עוברת לצדו של אבא. אנחנו מודים לה שהיא שומרת על איחוד המשפחה ומסכימה בכל פעם שהוא עוזב לקבל אותו חזרה. אבל זו אמא, זן נדיר".

עופר רוזנבאום, יועץ התקשורת של שולי רנד, מסר בתגובה: “כל מחשבותיו של שולי מופנות לילדיו האהובים, ואת ענייניו האישיים יפתור באופן פרטי".

שולי רנד בהופעה (יח"צ)
שולי רנד בהופעה (יח"צ)