"לצערי, חזרתי לעשן לא מזמן בגלל תקופה לחוצה”, מודה גל אמיתי במהלך הראיון שלנו. “הייתה לי תקופה קשה, ארבעה חודשים של דממת אלחוט כמעט, בלי עבודה חדשה. זה המחיר של המקצוע הזה שבא בגלים. זה גם משהו שאני עובר עם עצמי בדרך החדשה שלי עם הרווקות. פתחתי בתל אביב בר שכונתי חדש שנקרא ‘ראמה’ עם אח שלי ועוד שני חברי ילדות שלי, ככה שהעישון מתאים לחיים החדשים שלי בבר ולחיי הלילה, אבל אני מתכוון להפסיק בקרוב. אני מצטער שחזרתי כי כבר שנתיים לא עישנתי”.

לפני שנה אמיתי פרץ לחיינו כשנבחר לשמש כמנחה הריאליטי החדש של קשת, “אמזונס”. ההצעות החלו לזרום, ועם האירוסים לשחקנית אגם רודברג, העתיד נראה אופטימי. אבל אז הריאליטי נחל אכזבה בנתוני הרייטינג, המבקרים לא חסו ועתידה של העונה הבאה עדיין לא ברור גם היום. לכך התווספה פרידה כואבת ומתוקשרת מרודברג לאחר 4.5 שנות זוגיות, כאשר בדצמבר 2016, רגע לפני עלייתה לאוויר של ההצגה המשותפת שלהם, “הוא הלך בשדות” בתיאטרון בית ליסין, דיווחו מדורי הבידור כי אמיתי ורודברג ביטלו את האירוסים. בעוד רודברג המשיכה לזוגיות עם איש עסקים בשם דור קרובינר, אמיתי העביר חודשיים על ספת הסלון בדירת הרווקים של אחותו.

אגם רודברג וגל אמיתי (צילום: אור גפן)
אגם רודברג וגל אמיתי (צילום: אור גפן)



“לא היה קל בכלל”, הוא משחזר כעת. “זו החלטה שחילחלה בנו לאט־לאט בשנה האחרונה בקשר. אני קשור מאוד למשפחה שלה. כל החיים שלנו קשורים האחד בשנייה, אנחנו בעלים משותפים של בית ספר למשחק (הסטודיו למשחק לנוער של גל אמיתי ואגם רודברג – מ”ל), יש לנו כלב והצגה משותפת. לכן הפרידה לא הייתה פשוטה בכלל. לאחרונה סגרנו מעגל, הלכנו יחד לבית הישן שלנו. עברתי לדירה משלי בתל אביב, והיא עזבה עכשיו את הדירה המשותפת שהייתה לנו ועברה לגור עם דור. זה היה עצוב לשנינו. רוקנו את הדירה, פירקנו את הדברים וחילקנו את כל הרכוש המשותף. זה לא היה נעים לאף אחד מאיתנו. עדיין יש הרבה אהבה וכבוד אחד לשנייה, ואני מאושר שטוב לה והיא מאושרת שטוב לי".

היו שמועות על בגידה מצדה.

"השמועות ממש לא נכונות. אגם היא האדם הכי נאמן, לויאלי ומכבד שאני מכיר. נפרדנו כי גילינו שאנחנו שונים, וכל אחד מאיתנו מחפש דברים אחרים. נפרדנו הרבה לפני שהתקשורת גילתה ופרסמה, כך שהיה לנו מספיק זמן להתמודד ולהמשיך הלאה למערכות יחסים חדשות. נפרדנו בטוב ובפרגון הדדי, זו הייתה החלטה נכונה לשנינו".

זה לא פשוט לראות את הארוסה שלך לשעבר מככבת במדורי הבידור עם גבר חדש.

"נכון, היה קשה לצפות בקשר החדש שלה עם דור בכל האתרים, אבל לא הייתה לי ברירה ונאלצתי לקבל את זה. גם היה לי ברור שהיא תמצא מהר מאוד מישהו אחר ולא תישאר רווקה לאורך זמן, אבל לא רק היא, שנינו ישר קפצנו לזוגיות אחרת".

ואכן, לאחר הפרידה שמו של אמיתי נקשר בכמה בחורות. בשלושת החודשים האחרונים הוא חובק בת זוג חדשה, ליאור סהר, דוגמנית במקצועה. “זה עדיין טרי, הכרנו דרך חברים משותפים”, הוא מספר. “כרגע כיף לי וליאורי בחורה מקסימה. כבר פגשתי את המשפחה שלה, הייתי בארוחת יום שישי. אנחנו גם מדברים על מעבר מגורים משותף אליי לדירה כי היא גרה כרגע בחיפה. כיף, התחלה, מרגש”.

החברה החדשה. ליאור סהר (צילום: אלירן אביטל)
החברה החדשה. ליאור סהר (צילום: אלירן אביטל)

אלא שבמקביל לפרידה, אמיתי ורודברג לא רק נאלצים לעלות יחד על במת ההצגה "הוא הלך בשדות", אלא גם להתנשק ולחלוק סצנות אינטימיות במסגרת העובדה שהם מגלמים בה בני זוג. "ההצגה הושקה בדיוק כשנפרדנו, וזה לא פשוט בכלל לשחק צמד אוהבים בזמן שאתה מנסה להתגבר על פרידה", חולק אמיתי. "היום זה כבר בסדר, אבל בהתחלה היה ממש לא קל. זה לא טבעי להיפרד מבת זוג ולהמשיך לנשק אותה ערב־ערב על הבמה. אבל אנחנו שחקנים מקצועיים וחשוב לנו שההצגה תצליח. מה שבטוח, בבחורה הבאה שלי אני לא אעשה את אותה טעות ואקשור את כל חיי לחייה. יש מספיק בנות לצאת איתן בשביל לא להיות בזוגיות עם מישהי מהתחום".

איך לדעתך בן הזוג של אגם מקבל את המשחק המשותף שלכם בהצגה?

"אנחנו מתנשקים עם הפה ולא עם הלשון. אני לא יודע אם הוא מקנא או לא, אבל כבר הכרנו. הוא גם יודע שאני ואגם נמצאים היום במקום אחר. אנחנו חברים טובים, ויש בינינו מלא פרגון וכבוד. אני אפילו מתייעץ איתה לגבי בנות אחרות. יש לנו עוד דרך ארוכה יחד, מכרנו 200 הצגות קדימה".

אז מי הבחורה שתצליח לבסוף לכבוש את לבך?

“זאת שאלה טובה, אני לא יודע. מה שבטוח הוא שאני אדם של זוגיות ואהבה, אצלי לא תראי כל ערב בחורה אחרת. אני גבר של אישה אחת, של אהבה. היא צריכה להיות חברה טובה שלי. זה צריך להיות קשר שמבוסס על אמון ופרגון ותמיכה, ובטח שלא אערבב יותר ביזנס עם זוגיות”.

ככה הם נראים אחרי פרידה (צילום: יח"צ)
ככה הם נראים אחרי פרידה (צילום: יח"צ)


“שחקן, לא דוגמן”

אמיתי (31) גדל בדרום אפריקה. כשהיה בן 7 עלה לישראל עם משפחתו והתגורר בעומר. הוא שירת בצה"ל בהנדסה קרבית, ולאחר מכן למד משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין ושיחק בשלל הצגות בתיאטראות השונים, ובהן "המקרה המוזר של הכלב", "ביבר הזכוכית" והצגת הנוער "משחקים בחצר האחורית" שרצה בתיאטרון אורנה פורת, שעוסקת בסיפור האונס של הנערה בת ה־14 בקיבוץ שמרת. "אני משחק את המנהיג שהוא האנס הראשי", מספר אמיתי. "זו הצגה עם שליחות מדהימה במיוחד בתקופה נפיצה כמו היום, שבה אנחנו שומעים על אונסים קבוצתיים רבים של קטינות". ב־2015 היה מועמד לתואר השחקן המבטיח בטקס פרסי התיאטרון. כמו כן, הוא שיחק בתפקיד אורח ב"הומלנד" וגם בסדרה "גאליס".

אחרי השפל של החודשים האחרונים, בימים אלה אמיתי חווה תקופה של עשייה מרובה. במקביל להצגה "הוא הולך בשדות", השתתף בתפקיד אורח בעונה השלישית בקומדיה "חברות". כמו כן, בימים אלה הוא מצטלם לעונה השנייה של סדרת הדרמה "איפה אתה חי" שתשודר בתאגיד השידור כאן, וישנם גם שני סרטים חדשים בקנה. בנוסף ליתר הישגיו, לאחרונה הצטלם אמיתי לקמפיין ראשון לחברת התכשיטים JACKIE-O לצד שיר אלמליח. “חיכיתי הרבה זמן לקמפיין, וזה סוף־סוף הגיע", הוא מספר. "האמת היא שהייתי בטוח שזה הרבה יותר קל ממה שזה נראה. הסתכלתי הרבה על שיר ולמדתי ממנה מה לעשות. אני שחקן, לא דוגמן. יותר נכון, אני משחק דוגמן".

עם שיר אלמליח (צילום: רפי דלויה)
עם שיר אלמליח (צילום: רפי דלויה)

איך הייתה העבודה עם שיר אלמליח?

"נכנסתי לתפקיד וניסיתי ליצור רגע של אמת, אז הבטתי בה בעיניים ואמרתי לה שאני אנשק אותה, והיא הייתה נבוכה מאוד וזה יצר אותנטיות. אלו התמונות הכי טובות שבהן תופסים איזה רגע, איזה סיפור קטן שמצליחים להעביר".

את ימיו מעביר אמיתי גם בסטודיו למשחק לבני נוער שהקים עם רודברג. “זה הבייבי והאהבה שלי וזה כיף גדול”, הוא מעיד. “אני מלמד עם אגם, עם שחקנים ועם מורים מצוינים כמו מגי אזרזר, משה אשכנזי, שני קליין ומאור זגורי. כרגע אני בדיוק באמצע קורס של תשעה חודשים, שמיועד לגילי 13־24. יש שלושה קורסים בשנה.

להיות רלוונטי

לא רק ילדותו של אמיתי לא הייתה פשוטה, אלא גם שירותו הצבאי. “שירתתי בהנדסה קרבית כמפעיל D9, דחפור צה”לי שהורס בתי מחבלים”, הוא מספר. “בתור ילד בן 18 שמחפש אקשן, יש בזה היי מטורף. היום לא בטוח שהייתי עושה את הדברים האלה. אני חושב שזו הסיבה לכך שמגייסים אותנו בגיל 18, כשאין לנו מספיק שיקול דעת. גם הייתי מעורב בתקרית לא פשוטה. הכניסו אותנו ללבנון בלי שידענו, ופתאום הנוף השתנה והגענו לכפר. הייתי ראשון, שני טנקים מאחורי, ואני פותח ציר ומפנה מטענים עם הכף בקרקע. כשהגענו לכפר, חטפתי טיל וכל מה שראיתי היה אש, להבות, דם וזכוכיות בידיים. נכנסו לי כמה זכוכיות ליד. הוצאתי אותן בעצמי ונותרתי שלם, אבל חברים טובים שלי נפצעו. אחד איבד את האוזן שלו, אחר איבד עין, כולם חטפו שם. זה היה קשה”.

זה בוודאי הותיר בך צלקות.

“היום בדיעבד אני מבין שחוויתי הלם קרב, לקח לי זמן לחזור לדבר. לא הייתי מחובר למציאות. שנים אחרי גיליתי שאני אדיש למצבי קיצון או סכנה. לדוגמה, בעמוד ענן הייתי במילואים, נפלו לי טילים על הראש וכולם דפקו פזצ”טאות, ואני עמדתי וצילמתי עם האייפון בלי שום פחד. ביומיום אני אדם אופטימי ומאושר, אבל משהו בצבא שרט אותי”.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

יש מחשבות על קריירה בחו"ל?

"לא כרגע. קודם יש לי בארץ עוד עבודה, אבל אני מאמין שאני אגיע לשם מתישהו. אני מצלם אודישנים בארץ ושולח לחו"ל. יש משהו בטקסט באנגלית שמרגיש לי טבעי. זה לא יותר קשה לי מעברית, זה בערך אותו דבר. זה יקרה כשארגיש מספיק מוכן".

מה מפחיד אותך?

"שלא אזכה להכרה, שאמצא את עצמי לא רלוונטי, מחוץ למשחק".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?

"אני מקווה להתחתן, אני רוצה שהקריירה שלי במשחק תמשיך להתפתח, אני רוצה שהעסקים ימשיכו להצליח ושאהיה מאושר".