שנת 2003. בר רפאלי היא דוגמנית מתחילה כבת 18, צעירה ישראלית שעומדת לפני גיוס לצה"ל. אבל אז היא נישאה בשקט לאריק ויינשטיין, חבר של המשפחה שהיה מבוגר ממנה ב–22 שנה וחי באותו הזמן עם בת זוג. בעקבות נישואי הבזק, קיבלה רפאלי את הפטור המיוחל מהגיוס, אחרי שכמה שבועות קודם לכן נדחתה בקשתה לקבל דחיית שירות (בצבא הבהירו כי רפאלי לא שונה מכל מועמדת אחרת לשירות בצה"ל - "לא נעשה לה שום הקלות", אמרו בנחישות).

רפאלי ביקשה לפתוח תיק נישואים ברבנות במגדיאל, אולם לאחר זמן קצר התברר שזה מסובך מדי וכעבור ימים אחדים היא עשתה זאת ברבנות בעיר אחרת. כך, בנוכחות שני עדים, עברה את ההליכים הפורמליים הנדרשים וב–7.10.2003 נישאה לאריק ויינשטיין. עד פה הסיפור ידוע. ועכשיו ליאורה חושפת את מה שקרה מאחורי הקלעים לפי גרסת ויינשטיין, שהוציא ספר וגם החליט לדבר על הפרק הזה בחייו. ספק אם במשפחת רפאלי מתלהבים כמוהו מהקונספט.


הספר, בפורמט דיגיטלי, קליל וקצבי, מכיל כ–30 עמודים ונמכר באמזון ובאתר "מנדלי מוכר ספרים ברשת" ב–18 שקל.

אריק, זכות הדיבור שלך. איך הגענו לחתונה?

"לקול צעקתם, רפי פנה אלי ואמר לי שהוא צריך אותי ושאעזור לו באיזה עניין. הגעתי אליהם, ישבתי ודיברתי איתם. הם אמרו לי: ‘יש בעיה, לא דוחים לה את הגיוס', ושאלו אם אני יכול להתחתן איתה. הוא אמר שניסה הכל. פנה לכל הגורמים הרלוונטיים בעניין, כולל, לדבריו, לשר הביטחון. הסתכלתי עליהם ואמרתי: ‘תנו לי לישון על זה לילה'. זה הרגיז אותי, כי הם הציגו את הדברים, כביכול, שהצבא הולך איתה פרינציפ ולא רוצים לדחות לה את הגיוס בחודשיים. חשבתי שאולי אוכל אני לסייע באופן אחר. לא הצלחתי, ואז ירד לי האסימון, אבל את זה אני משאיר למי שיקרא את הספר".

או־קיי. ביום שאחרי, התעוררת ואז?

"זה בעצם יום החתונה. התקשרתי לרפי ואמרתי לו: ‘בוא נקבע ברבנות בפתח תקווה', כי למוחרת היה תאריך הגיוס של בר. רפי אמר שיש בעיה, ולפני כן צריכים לעבור ברבנות במגדיאל כי הוא פתח תיק שם עם מישהו אחר (השם שמור במערכת - לג"ש). הוא לא הצליח להשיג את המסמכים שאותם נדרש להביא ואולי היו צריכים לעבור לחתן הבא. הגענו לרבנות במגדיאל ושם נאלצנו לבלבל את הרב בכל מיני טענות כדי לקחת את התיק מידיו ולהיעלם משם, רק שייתן את התיק. הרב היה בהלם מוחלט, ויתר על התיק ולא הבין לאן אנחנו נעלמים איתו. נסענו משם לפתח תקווה, הגענו לקראת 10 בבוקר, פתחנו שם תיק ברבנות. עד 17:30, רפי אמר לי ‘בוא אלינו, שב אצלנו בבית".

רפי רפאלי (צילום: ניר פקין)
רפי רפאלי (צילום: ניר פקין)

כדי שלא תתחרט?

"שלא אתחמק. אלו היו שבע שעות יפות עם משפחת רפאלי. הם העריכו את זה מאוד והיו סביבי. עד שבאיזשהו שלב התחבאתי להם בשיחים. יצאתי בעורמה לראות איך הם מחפשים אותי. הם רצו שאסע איתם באוטו שלהם, אבל העדפתי לנסוע עם הרכב שלי. הגענו לאולם, הרב החתים אותי על הכתובה והעמדנו את החופה. המלצרים שימשו כעדים".

מה לבשה הכלה?

"לשאלתך, היא לא לבשה שמלת כלה".

היא הייתה נבוכה?

"מאוד".

החבר שלה דאז, אורי אלנתן, הבן החורג של ארווין אייזנברג, היה בחתונה של החברה שלו?

"בחיי, אני לא זוכר. הוא היה מתוק אמיתי, ואני לא רוצה להגיד סתם. ברבנות במגדיאל הוא היה בטוח".

יצאתם משם איש איש לדרכו. לא הייתה לך בעיה מוסרית לשחרר ילדה משירות בצה"ל בנישואים פיקטיביים?

"אחרי שנחשפתי לכל מה שהיא עברה, הרגשתי צורך לעזור לה. לא נכנסתי לבעיה מצפונית. היא הייתה במצב רגשי קשה ובאתי לתת סיוע לחברים. פה מתחיל ומסתיים העניין שלי בשירות הצבאי שלה. תשאלי אם הייתי מאפשר לילדים שלי לעשות כזה מהלך. ברור שלא. ילדי התגייסו לצבא ולא הייתי נותן למצב כזה לקרות לבת שלי, לעולם לא. כבר למוחרת החתונה רפי מסר הודעה לצבא שבר התחתנה והוא יעביר להם את כל המסמכים הדרושים. זה גרם לצבא לצאת עם הכתבה הראשונה על כך שבר רפאלי התחתנה ולא ידעו עם מי".

בר רפאלי (צילום: אביב חופי)
בר רפאלי (צילום: אביב חופי)

כמה זמן צריך לעבור כדי שהנישואים יהיו תקפים עד הגירושים?

"בר־תוקף זה בעצם זה שקידשת אותה. בגוגל כתוב שהיינו נשואים שנתיים, בפועל היינו נשואים פחות".

בשנתיים האלה, 2005–2003, מה קרה בינך לבין משפחת רפאלי?

"שום דבר. יחסים קורקטיים ומדי פעם טלפונים. כמובן שכשהיינו נשואים היא הייתה שולחת לי כל מיני מסרונים כמו ‘שבת שלום, בעלי'".

מתי הגיעו הגירושים?

"אחרי זמן לא ממושך, כמה חודשים אחרי החתונה, רפי מתקשר אלי ואומר לי: ‘בוא נתגרש'. ואז החלטתי שבא לי לעשות להם קטע".

מה?

"תקראו בספר".

מאז הגירושים היחסים ביניכם עלו על שרטון. לא אחת גינה אותך רפי רפאלי, ואפילו בראיונות אלי טען כי אתה חולה נפש.

"הפוסל במומו פוסל. שישתה מים".

על איזה רקע חל הקרע ביניכם?

"אין קרע ואין רקע. זה הכל. בשנת 2005 נפרדו דרכינו. עזבתי לארצות הברית ואז הם ביקשו שאשאר עם אחיה דור שבוע בניו יורק, כי רפי ובר נסעו, אני חושב, לבלגיה".

בר ועדי עזרא (צילום: אינסטגרם)
בר ועדי עזרא (צילום: אינסטגרם)

ונשארת עם דור?

"אמרתי לרפי שאני חי בעיירה ציורית 70 מייל מניו יורק, שהוא מוזמן לבוא אלי, שבכיף אהיה איתו שבוע, אבל זה לא הסתדר. משנת 2005 לא ראיתי, לא שמעתי. כל הזמן התקשורת ניסתה לחלץ ממני דברים על המשפחה, ואני כמו גבר שמרתי להם על התחת".

אחרי שעשית להם מערוף, לא היה מצופה שיזמינו אותך לחתונה של בר עם עדי עזרא?

"זו משפחת רפאלי. הכושי עשה את שלו והכושי יכול כבר ללכת".

הם יודעים שכתבת ספר?
"אני מאמין שהם יודעים. רציתי שאנשים יפסיקו לשאול אותי מה היה ויוכלו לקרוא את הזיכרונות. מי שרוצה לקבל את כל הפרטים מוזמן להיכנס לאתר 'מנדלי מוכר ספרים ברשת'. הוא ישמע את הסיפורים העסיסיים תמורת 18 שקל בלבד. תודה, אוהב אתכם, אריק ויינשטיין".

תגובתה של משפחת רפאלי על הנאמר בכתבה לא התקבלה עד לשעת סגירת הגיליון.

ציפי ורפי רפאלי (צילום: רפי דלויה)
ציפי ורפי רפאלי (צילום: רפי דלויה)