פורים

“זהו אחד החגים האהובים עלי. אני מאוד אוהבת להתחפש ואוהבת פאות, אפילו בלוק הרגיל. פורים זה להגשים חלומות, זה ילדים, זה שמח. אני גם מאוד אוהבת את ליל כל הקדושים. גדלתי באמריקה, שם ממש השקענו בתחפושות. היינו הולכים למאפרים מקצועיים, עושים אפקטים מיוחדים", אומרת ליהיא גרינר, שממש לאחרונה פצחה בקריירה חדשה כמדריכת אורח חיים בריא. גרינר (33), נשואה ליוסי צבר (31) ואמא למייקל (4) ולג’ולין (2), מתגוררת בפתח תקווה. הסלבית יוצאת “האח הגדול" מעבירה כיום סדנאות העונות לשם “ליהיא לייט" - הדיאטה ללא דיאטה. כיאה למי שהחלה לעסוק בענייני בריאות, השנה את אוזני ההמן לפורים היא הכינה מכוסמין עם מילוי תמרים ואגוזים. “אבל אפשר גם עם שוקולד מריר בפנים", היא מבהירה.

ליהיא גרינר (צילום: אלוני מור)
ליהיא גרינר (צילום: אלוני מור)


“האח הגדול"

“אני הכי אוהבת את ‘האח הגדול’. זו אחת האהבות של חיי. מאוד נהניתי בריאליטי הזה, ואני באמת מודה ל’אח הגדול’ שהקפיץ אותי במהירות. הייתי אז רק שנה בישראל, ובתוך תקופה קצרה נהייתי הכי פופולרית במדינה. מאז שיצאתי מהתוכנית, אני רואה את כל העונות ומאוד אוהבת. זה כיף להכיר אנשים, לראות את האישיות שלהם. צריך לדעת לדבר, להיות בן אדם פתוח כדי להיות שם. צריך אופי מיוחד לזה. לבן אדם שקט אין מה לעשות שם, למרות שאחרי שהוא ייכנס לשם, הוא כבר לא יהיה שקט".

(צילום: יוסי זמיר)
(צילום: יוסי זמיר)

דיאטה

“אפשר להגיד שעשיתי 20 דיאטות שונות בכל שבוע. כל יום ראשון התחלתי דיאטה חדשה, ועכשיו סוף־סוף נגמלתי מדיאטה. עכשיו אני כבר באורח חיים. דיאטה זה עונש, ואני כבר לא בעונש. הצלחתי להשיל 30 קילוגרם בחצי שנה, חמישה קילוגרמים בחודש. אני שוקלת עכשיו 66. אני צריכה להוריד עוד חמישה קילוגרמים שנוספו מההריון האחרון, אבל גם זה יירד בקרוב. בסדנאות שלי אני מדברת על החיים שלי, איך פיצחתי את הדבר הזה שקוראים לו דיאטה, ואיך סוף־סוף עליתי על דרך המלך. הסוד הוא כאמור להוריד מוצרי חלב וחיטה, והסוד הכי גדול זה לא להגיע למצב שבו את מתפוצצת מאוכל. את צריכה להבין מתי את כמעט מגיעה לתחושה של שובע, ושם חייבים לעצור ולדבר עם עצמך מלא. את הסדנאות התחלתי להעביר לפני כחודשיים, ואני עושה אותן בביתי בהרכב של עשרה אנשים. בנוסף לסדנאות, כבר כשמונה חודשים אני עושה פגישות אישיות עם אנשים. אני מרגישה שאני כבר גורו של תזונה, בעיקר מפני שניסיתי את כל הדיאטות הקיימות. בחודש הבא אני גם מתחילה ללמוד נטורופתיה במכללת רידמן, ואני ממש מתרגשת".

אמהות

“אני אמא מאוד משחררת, אין לי לחצים, אני לא היסטרית. אולי זה בגלל הציפרלקס. אני אמא מאוד נוחה, אמא טובה. הייתי רוצה להשקיע יותר בילדים שלי מהבחינה של לשבת איתם, לעשות דברים של לימודים. אני בעיקר מחבקת, מנשקת, אנחנו שרים ורוקדים בבית, אין עונשים אצלי בבית. הילדים מקבלים מה שהם רוצים, וזה בעיקר בשביל השקט הנפשי שלי".

(צילום: אלוני מור)
(צילום: אלוני מור)

MeToo#

“זה מהמם שכל אחת מדברת על מה שהיא חוותה ומספרת שגם היא חוותה הטרדות מיניות. שמים לב שאין בחורה אחת שלא חוותה דבר כזה. אני מקווה שזה ישנה משהו בתפיסה של הגברים ושהם יתחילו להירגע ולהתנהג בהתאם. ברור שגם אני חוויתי הטרדות מיניות, אבל אני זה משהו אחר. אני לוקחת דברים אחרת, אני גם בחורה מאוד חזקה. אני מקללת, אני יכולה לפוצץ, לפעמים אני גם צוחקת וזורמת עם השטויות. באישיות שלי אני מאוד חזקה, לא נפגעת ויודעת לעמוד על שלי".

זוגיות

“אני מאחלת לזוגות אחרים זוגיות כמו שלי ושל בעלי יוסי צבר. זו חברות מדהימה, הוא ממש החצי השני שלי וחלק משמעותי מהחיים שלי בעולם. אנחנו שבע שנים יחד, הכרנו בבר בתל אביב. אנחנו הכי פתוחים אחד עם השני, לא מחביאים שום דבר פנימה, מוציאים את כל הרגשות, מספרים אחד לשני הכל, משתפים בכל. אני מטפלת בבית, הוא בא הביתה, יש לו אוכל, הילדים תמיד מסודרים. כמו כן, הטיפ לזוגיות טובה זה גם אף פעם לא לפחד מבן הזוג, כמו שקרה לי למשל במערכות יחסים קודמות. גם משיכה היא חלק מאוד חשוב בזוגיות, אבל המשיכה באה אחרי שמכירים את בן האדם. בעלי פשוט מדהים. הוא נותן לי להיות אני, להתנהג כמו שאני. הוא מפרגן לי, לא עוצר בעדי, אבל יש לי גבולות, ואנחנו נעצרים באותו גבול".

עם הילדים והבעל (צילום: אביב חופי)
עם הילדים והבעל (צילום: אביב חופי)

ההפלה

“אלוהים איתי, באמת שהכל זה מלמעלה, הכל לטובה. ברוך השם שהוא עצר הכל בזמן די מוקדם, בחודש הרביעי. אני מאוד מאמינה שהוא יביא לי משהו יותר טוב, ואני לוקחת את זה באווירה באמת טובה. עברתי עוד חוויה בחיים. לא נשארו לי משקעים. הדבר היחיד שאני מתבאסת ממנו זה שאני ונופר מור, יוצאת ‘האח הגדול’, התחלנו הריון ביחד. אנחנו חברות מאוד טובות, מאוד התרגשנו שאנחנו בהריון ביחד, ההתרגשות הזאת הייתה הכי מגניבה. זו הייתה הבאסה היחידה, וגם על זה כבר דילגתי".

מותגים

“לא אכפת לי ממותגים, לא אוהבת שרואים את שם החברה של הבגדים שלי. לא אלבש בגדי ספורט שרואים בהם את הלוגו בענק. אני אוהבת דברים מאוד סולידיים. אני קונה מותגים ישראליים. בכיכר המדינה אני ממש לא מסתובבת. אם היה נוזל לי כסף מהכיסים, אז אולי, אבל אני לא שם, ואפילו לא מסתכלת לכיוון. אני מאוד שמחה בקניון הגדול בפתח תקווה. זה מספק אותי".

(צילום: אלוני מור)
(צילום: אלוני מור)

אביבית בר זוהר

“נשמה גדולה, לב זהב. באמת בחורה מדהימה, וחבל שלא כולם מכירים את הבפנים שלה, ורק משמיצים אותה בגלל חיצוניותה. כל משקעי העבר בינינו הם כבר היסטוריה. אני לא מאמינה שזה קרה".

בישולים

“אני מבשלת המון, מאוד בריא, ועושה הרבה קניות של מצרכים. אין אצלנו בבית דברי חלב, אין שום דבר שעשוי מקמח לבן או מלא, אנחנו רק עם כוסמין ושיפון, אורז וקינואה. אנחנו גם אוכלים מלא שוקולד, אבל רק מריר 60%".

אביבית בר זוהר (צילום אמיר מאירי)
אביבית בר זוהר (צילום אמיר מאירי)

קנאה

“קנאה יש בכולם. יש כאלה שממש אוכלים את הלב, ויש כאלה שמקנאים ושמחים כמוני. אם למישהי טוב, אני שמחה בשבילה. אני אוהבת שאנשים מצליחים וטוב להם. אני לא מקנאה באף אחד ממקום רע, ואני מכירה כאלה שקינאו בי ממקום רע. ברוך השם, טוב לי, וכשטוב לבן אדם הוא לא יכול לקנא באף אחד. אם הייתי במקום פחות טוב, ללא זוגיות או ילדים, אולי באמת הייתי מקנאה ואוכלת את הלב. אני פשוט לא שם. אני Just Happy For Everyone".

טיפוח

“קודם כל, עכשיו סיימתי לימודי קוסמטיקה. אני מאוד אוהבת ללמוד. שנה וחצי הייתי בלימודים, וזה מאוד עניין אותי. אני הולכת לקוסמטיקאית פעם בחודש, עושה הרבה טיפולים של פילינג, חומצות, מסיכות. גם השיער שלי מאוד חשוב לי. יש לי תוספות מדהימות בשיער שאני מתחזקת אותן יפה. גם על בוטוקס כל חצי שנה אני לא מוותרת. יש לי גם איפור קבוע - אודם קבוע, גבות והדגשת עיניים. מאז האיפור הקבוע אני מרשה לעצמי לצאת מהבית רק עם מסקרה. מאוד חשוב לי גם ספורט. אומנם מאז ההפלה לא חזרתי לספורט כמו שאני צריכה, אבל בקרוב אתחיל שוב עם המאמן שלי אימון אישי בשיטת ’פיירבוקס’".

(צילום: אמיר מאירי)
(צילום: אמיר מאירי)

כסף

“כסף זה מאוד חשוב. אני רוצה חיים טובים לילדים שלי, רוצה לקנות בית, ואנחנו צריכים בכל פעם ליצור רעיונות חדשים כדי להשיג את הכסף. כמה שאני מנסה לא לעבוד יותר, אני רק עובדת יותר. אפילו שבעלי אומר לי שאני לא חייבת לעבוד, אני עובדת יותר. הסביבה בכל פעם ממציאה אותי מחדש. זו הסביבה שדרשה שאעשה פגישות אישיות, שאעשה הרצאות, הסביבה מזינה את העבודה שלי. לוטו אני לא ממלאת, אולי פעמיים בשנה, אז אני חייבת לעבוד, ואני גם נהנית מהעבודה שלי. ברור שגם בריאות זה חשוב, אבל כסף גם מאוד עוזר לבריאות. כיום למשל, אני עושה קניות רק בחנויות טבע, וכדי להיות בריא ולקנות את הדברים האלה צריך כסף".


אובססיות

“חוץ מהילדים שלי? (צוחקת). יש לי אובססיות של להכין רשימות To Do - מה שצריך לעשות. יש לי רשימות בטלפון, במשרד, בסלון. אני כל הזמן רושמת דברים שאני צריכה לעשות. כל הזמן עולים לי דברים נוספים, אני מנסה להוציא לדף כל מה שיש לי בראש. יש לי בעיית קשב וריכוז רצינית, יש לי זיכרון גרוע, אז אני חייבת לרשום כדי לזכור לעשות, וגם זה לא עוזר לי".

שירה

“אני מאוד אוהבת לשיר, אבל אני יותר אוהבת קהל, אוהבת במה, אוהבת להופיע. אנחנו מבלים בחדרי קריוקי, מרימים שם מסיבה. גם הילדים שלי ובעלי מאוד אוהבים לשיר. אנחנו שרים כל הזמן, וכל הזמן יש מוזיקה אצלנו בבית ובאוטו. אני לא אחת שכותבת שירים. אני אוהבת שירים של אחרים ואת כל הסגנונות. אולי בעתיד אוציא דיסק לילדים שילמד אנגלית תוך כדי שירה".

(צילום: אלוני מור)
(צילום: אלוני מור)

פרסום

“זה לגמרי חלק מחיי, כי יש לי קהל שמדרבן אותי. אם אני לא מעלה סטורי באינסטגרם, אני ישר מקבלת המון הודעות: ‘איפה את? מה קרה?’. אני חיה את זה, מאוד נהנית מזה, זה כבר חלק ממני, זה בדם. אין אופציה כזאת שאהיה אנונימית. אף פעם לא הייתי אנונימית. אפילו בלוס אנג’לס הייתי מאוד פופולרית בקהילה היהודית. כל הזמן היה לי קול גדול, צחוק גדול, ובכל מקום שאהיה בו, לא אוכל להיבלע. אני גם לא נפגעת מטוקבקים. אני לוקחת טוקבק כמחמאה. גם אם בן אדם שלא סובל אותי נכנס וקורא ומבזבז זמן לכתוב טוקבק עלי, זה כבר עושה לי את זה. הייתי מאוד מתבאסת אם היה אייטם ולא היו טוקבקים. זה היה מאוד מעליב אותי. אני מעדיפה 50 טוקבקים רעים מאשר אפס טוקבקים".

חברים

“חוץ מבעלי, החבר הכי טוב שלי הוא לאון שניידרובסקי. החברים הכי קרובים אלי הם פחות מהתעשייה, אבל יש גם מהתעשייה, ובעיקר יש לי חברים הומואים. זה החיבור שלי, מה שאלוהים הביא לי לחיים. אולי זה המגע, שאני יכולה לחבק גבר אחר בלי שבעלי יתעצבן. אני הומואית אחת גדולה".