אם יש לכם רשת חברתית כלשהי אין ספק שגם הפיד שלכם הוצף בגולשים הכועסים על החוסר שוויון המפלה את הגברים בקהילה הגאה. אתמול, הכנסת אישרה את חוק הפונדקאות המפלה זוגות הומואים המעוניינים להביא ילד לעולם ולעשות זאת בישראל למרות שהחוק כרגע בארץ כן מאשר פונדקאות לאימהות יחידניות אך מפלה אבות יחידנים. בתחילת השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי הוא תומך בתיקון לחוק שהגיש ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד), הכולל גם אבות יחידנים אך אתמול שינה את דעתו והצביע נגד.

ההתנגדות לתיקון החוק גרמה בין היתר גם לכוכבי הביצה סטרייטים וגאים כאחד להביע תמיכה ולנסות לעורר את המודעות של העוקבים הרבים שלהם כדי לגרום לכולם להירתם למען שוויות זכויות. אסתי גינזבורג כתבה: "לא יאומן בש-2018 ישראל עדיין נשארת מאחור וממשיכה להפלות קהילות שלמות. מזעזע ומכעיס" בר רפאלי גם זועמת ומקדישה את הפוסט לחלק מחבריה הטובים הנמנים עם קהילת הגייז וכתבה: "מי הם שיגידו לכם מה אתם יכולים ומה לא? זכות בסיסית של שני אדם! לאהוב, להקים משפחה! לא יעלה על הדעת והנה זו המציאות! בושה. אני מתביישת. אני עצובה ואני לא יכולה אפילו לדמיין את הרגשתם. אין לי מילים לבטא את הכעס. צר לי"


 

ביבי האמת לרגע לא חשבתי שתצביע בעד , דבר אגב שהיה מועיל לך ברמות לו הייתי היועץ שלך , אבל מכיון שאתה הרי לא הולך לפי הדעה האמיתית שלך כי לא יתכן שאתה כזה חשוך או שכן?בכל אופן לך יש את שרה שתחיה , ו2 בנים , ואני אצטרך לקנות אחד ? באיזה מדינת עולם שלישי ? ומה יעשו חבריי שלא יכולים לקנות ילד ? אה זה נשמע לך מזעזע לקנות ? כי אתה לחצת וזה הפרוש , לכל חבריי נותני השרות לאיש שזה דעותיו אם מדיי פעם לא הבנתם למה אני פשוט סולד מהדמות אז עכשיו תבינו סופית . בושה נקודה . רפי דלויה

A post shared by Miki Buganim (@mikibuganim) on


"בושה גדולה, כולנו שווים ולכולנו מגיע להקים משפחה" כתבה רותם סלע וגם ניקול ראידמן, הנמנית בין חברותיה של שרה נתניהו אשת ראש הממשלה לא חסכה במילים וכתבה: " בתור אמא לשני ילדים, אין דבר יותר חשוב בחיים מלהיות הורים! זוהי זכות בסיסית ואנושית של כל אדם ובמיוחד במדינה דמוקרטית! אני יודעת שאתה עושה ותעשה הכול למען כל האזרחים במדינה וגם לקהילת הלהט"ב בישראל! אני בטוחה, ללא ספק, שחוק הפונדקאות גם לגברים יעבור במהירה ובתמיכתך ויאפשר לכל אזרחי מדינת ישראל להפוך להורים ולבנות משפחות!".


 

A post shared by segevmoshe (@segevmoshe) on


ינאי פרישר גוטמן, שכן הצליח להביא לעולם ילד עם אמיר פרישר גוטמן ז"ל כתב: " אדוני ראש הממשלה כואב לי היום. כואב לי שכל כך ציפיתי לקבל סוף סוף משהו אחד קטן ממך ומהמדינה שלי. אולי זה קטן עבורך אבל עבורי זה כל עולמי ועבור רוי שכל כך רצה אח קטן ועכשיו זה נראה רחוק מתמיד. כל כך הרבה שנים אמיר ואני עבדנו על מנת להביא את רוי לעולם, שלא לדבר על המחיר הנפשי הגלום וכמובן הכלכלי. אולי אם תפגוש את רוי תבין שעשית טעות, הוא מצידו ישמח לשמוע למה. למה הצבעת נגד האופציה שיהיה לו אח. היום קשה להיות גאים במדינה שלנו".

מיה דגן פפר כתבה: "למה? אלוהים אדירים!! למה??? לא יכול להיות שאנחנו חיים במדינה שאומרים לאדם שאין לו את הזכות הבסיסית להביא ילד לעולם!!! לא יכול להיות שאומרים לאחד אתה ראוי ולשני פגום! זה לא מקובל.זה לא הגיוני.וזה פשוט לא יהיה.מבעירים לפידים!את האור הכי חזק שלנו!כי באנו את החושך הזה לגרש!הקהילה הזאת היא גדולה מהחיים.ואף אחד לא ידכא.לא אותה ולא אף אדם במדינה הזאת!!