במדורי הרכילות כינו את ירדן אדרי "דוגמנית אנונימית", אבל בשביל מקרים כאלו הרי ליאורה קיימת. וליאורה, אגב, מורידה את הכובע המעוצב שלה בפני אדרי, ששוחחה איתה בגילוי לב נדיר ומעורר הערצה וגם נתנה חומר מרתק לתוכנית "המתחזים" הבאה של חיים אתגר: "בשנת 2017 הייתי קורבן עבירה", היא מספרת.

וואו. תרחיבי, בבקשה.

"ניהלתי מערכת יחסים עם עבריין שהורשע בעבירות הונאה וגנב ממשפחתי כמיליון שקל. הוא ואני מנהלים דין ודברים בבית המשפט. הוא רימה וגנב אותי תוך התחזות לחולה סרטן".


הבנתי שנחקרת לפני שנה במשטרת מסובים על הגשת תלונת שווא נגדו, לכאורה.

"אני לא יודעת מאיפה המקורות שלך, אבל יש תיק שמתנהל נגדו. על סחיטה באיומים, הדחה בחקירה ואיומים. בנוסף, הייתי קורבן עבירה שלו בתיק אלימות במשפחה. תבדקי אם את בצד של הקורבן או בצד של הפושע".

פרטי ונמקי.

"בשנת 2015, במהלך נסיעת עבודה שלי לארצות הברית, הכירו לי את הבחור שסיפר לי שהוא סוחר מכוניות מצליח ובעלים של מוסך. דיברנו בטלפון במשך שלושה חודשים וחזרתי בעקבותיו לארץ. לאחר מכן גיליתי שהוא נשוי, גבר מניפולטיבי, גבר שיודע לעצב דמות שמשתלבת בצורה מדהימה בחברה מבלי שאף אחד ישים לב שמשהו לא תקין. גיליתי שהוא נשוי אך מנהל קשרים עם עוד חמש בחורות בו־זמנית".

וזה הגיע למשטרה?

"נכון. בשנת 2017 עצרו כ–20 חשודים בפרשת ענק של הונאות. אני סיפרתי בעדות שלי שבאמת אין לי מושג במה מדובר וכי לא הייתי מעורבת בעסקיו. במהלך החקירה התגלה כי יש עד מפתח בתיק שלי שמעיד לטובתי, על כך שהוא הכה אותי בלובי של בניין בו התגוררתי. חזרתי בי מהתלונה למשטרה נגדו כי ריחמתי עליו".

ואיך הגעתם משם להונאה של הורייך?

"בשל העובדה שסיפרתי שהוא הכה אותי, הוא שלח אנשים להורים שלי על מנת לקנוס אותי בכסף, מיליון שקל, שאותם הורי היו צריכים לשלם".

והם שילמו?

"גם שילמו וגם אבא שלי קיבל מכות. הוא נידון לשנתיים וחצי בכלא, ועכשיו אנחנו מנהלים משפט על הכסף שסחט מאיתנו. במהלך הקשר שלו איתי הוא התחזה לחולה סרטן, התחזה גם לנכה של משרד הביטחון, וגם על זה יש לו תיק מול המדינה. הוא התחזה לנכה מהפיגוע שהיה בשוק הכרמל בשנת 2000. היה לי עסק עם נוכל מהסוג הכי נמוך, שיש לו מאה תיקים פתוחים על אלימות, בין השאר גם על ניצול של ניצולות שואה ועל זיוף".

חתיכת סיפור.

"נתתי לך את כל המידע. מעבר לזה אני באמת מנסה להתרכז בלימודים שלי ובקריירה שלי ולהיות רחוקה מהאש הזאת ומהבושות שהבחור הזה עשה לי. אם יכולתי לבקש ממך לא לפרסם וזה היה משפיע, הייתי מבקשת. אבל את עיתונאית ואת עושה את העבודה שלך. אין לי ניסיון עם עיתונאים, אבל אני מקווה שנשים יבינו, בעקבות הדברים האלו, כמה גברים הם מסוכנים לפעמים".

בן־אל יודע על הפרשה הזו?

"הוא לא יודע, אבל אני גם לא מסתירה. הייתי קורבן לעוקץ וניצלו אותי במשך שנים. אני חושבת שאין לי מה להתבייש בזה".

בן אל תבורי (צילום: אמיר מאירי)
בן אל תבורי (צילום: אמיר מאירי)