בגיל 46 אביבה תבורי מרגישה שהיא סוף־סוף נמצאת במקום לו ייחלה במשך עשרות שנים. היא הגיעה לתובנות חדשות על החיים; היא אוחזת בתואר החדש של סבתא לשני נכדים: מיה בת החודש מבתה בת־אל, ותו פרינס - בנו של הזמר המצליח בן־אל תבורי; יש לה זוגיות טרייה עם איש עסקים אמיד; קריירת המשחק שלה בתחילתה; היא הוסיפה קמפיין דוגמנות לרזומה; הכותרות במדורי הבידור ניתנות לה לראשונה בזכות עצמה ולא בתור "האישה של" והיא זוכה לאהבה גדולה מהקהל.

אביבה תבורי (צילום: תום מרשק)
אביבה תבורי (צילום: תום מרשק)

השינוי התרחש מרגע שיצאה מבית "האח הגדול" בתחילת השנה. "'האח הגדול' הוא הדבר הכי טוב שקרה לי", אומרת תבורי. "בהתחלה, כשיצאתי מהתוכנית, הייתי בטראומה. קיבלתי בום כזה שאי אפשר להסביר, אבל לאט־לאט, עם הזמן, הבנתי שזאת המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לעצמי. נכנסתי לשם איך שאני: בזוגיות לא טובה, לא עצמאית כל כך, אבל כמהה לאהבה אינסופית מאנשים".



אומנם היא שהתה בווילה רק חודש, אבל לדבריה, זה הספיק כדי לעבור תהליך בעל משמעות. "בבית 'האח' את נמצאת עם עצמך 24/7, אין תקשורת ואין את הלחצים והחיים היומיומיים שאת רגילה אליהם", היא אומרת. "נמצאים שם בבועה, והדבר היחיד שאפשר לעשות הוא חשבון נפש עם עצמך. קיבלתי כמה החלטות עקרוניות, וידעתי מה תהיה דרך החיים שלי מעכשיו".

ולאילו מסקנות הגעת?

"שאני שווה משהו, שאני יכולה להיות עצמאית ולהצליח בכוחות עצמי, שאני לא רוצה שיעשו בשבילי יותר ושאני לא צריכה אף גבר שירים לי או יתמוך בי כלכלית. לפני 'האח הגדול' הייתי עצלנית. היה לי קל להיתמך בגברים ולהיות האישה החלשה והקטנה, כנראה כי לא האמנתי בעצמי מספיק וכי לא הייתה לי סביבה מפרגנת. כשיצאתי מהבית קיבלתי המון אהבה מאנשים, הפכו אותי למאמי הלאומית. אנשים ברחוב אמרו לי 'אביבה, היית מדהימה, את כולך לב אחד ענק'. עשה לי טוב כל כך לדעת שאוהבים אותי בזכות מי שאני ולא כאמא של- או האישה של-. הבנתי שהגיע הזמן לעשות את השינוי. זה נתן לי כוח לסיים את מערכת היחסים הקודמת שלי ולא לפחד להיות לבד. החלטתי שמעכשיו אעשה רק מה שטוב לי. שאבחר מי יהיו האנשים סביבי, שאפתח את הקריירה שלי ולא אשאר יותר במקום שלא עושה לי טוב. זה אומר לעשות בדיוק ההפך ממה שעשיתי עד אז, ואני מדברת גם על בחירות מוטעות שנהגתי לעשות בעברי".

את מתכוונת לבחירות מוטעות של בני זוג?

"במרבית המקרים שגיתי בבחירת בני הזוג שלי. תמיד נהגתי לומר שהם אשמים, הם לא בסדר, אבל הבנתי שזו לגמרי אני והבחירות שלי. אני לא מצטערת לרגע על אף אחת מהבחירות שעשיתי עד כה, גם אם הן התבררו בדיעבד כמוטעות, כי בזכותן יש לי ארבעה ילדים מדהימים שהם כל חיי. גם מערכות היחסים האחרונות שהיו לי, כל אחת מהן הייתה שיעור ענק וחשוב לחיים. היום אני יודעת בדיוק מה נכון וטוב לי".



נפגשנו כך

בחודשים האחרונים תבורי נמצאת בזוגיות עם עופר ג'רסי, מנכ"ל חברת האסתטיקה נובה מדיקל, שעשתה אקזיט בשווי 70 מיליון שקלים. אלא שגם במקרה הזה, ולמרות הרצון של תבורי לבחור אחרת, הכותרות מיהרו לדווח כי היא יוצאת עם גבר נשוי שעזב בשבילה את הבית. "הכרתי את עופר כשהוא היה פרוד, אחרי שכבר עזב את הבית, ובידיעה שהוא לא מתכוון לחזור לשם", עונה תבורי למבקרים. "כשהכרנו, זה היה עניין פורמלי של ניירת, ובטח שהם לא נפרדו בגללי. חשוב לי להבהיר את זה, כי בחיים לא אעשה דברים כאלו לאישה אחרת. אני מכבדת נשים ותמיד למען נשים, ואין אצלי דבר כזה ללכת עם גבר נשוי. אין סיכוי שאפרק משפחה. זה חוק בל יעבור מבחינתי, כי בעבר עשו לי בדיוק את אותו הדבר. כל הכותרות האלו מרושעות ואין להן שום אחיזה במציאות".

ואיך הזוגיות החדשה?

"החלטתי, בפעם הראשונה בחיי, לשמור את הזוגיות לעצמי ולא להפוך אותה למפגן ראווה של כותרות. אף אחד לא צריך להיות מעורב במערכת היחסים שלי. וחוץ מזה, הכל עדיין טרי, רק בהתחלה. בגדול, כיף לי ופשוט. הוא גבר אחר מכל מי שהכרתי עד היום".

אמרת שאת למען נשים. מה דעתך על הסכסוך בין בן־אל לאם בנו אורטל עמר, שהסתיים בניידות משטרה, בפורץ מנעולים, בבתי משפט ובפרידה רגע לאחר הלידה של הנכד שלך, תו פרינס?

"תתפלאי לשמוע שגם אצל בן־אל ואורטל, הבנתי קודם כל את אורטל. ככה חונכתי מגיל אפס - לתת כבוד לנשים ולהבין קודם כל את האישה. ניסיתי להרגיע את שניהם, אבל ברור שאקח תמיד את הצד שלו, הוא הילד שלי. אני מתרחקת מכל ההליך המשפטי, כל אחד מהם יודע מה אני חושבת עליו. אני ביחסים בסדר גמור עם אורטל, ואני מפייסת איפה שאני יכולה, מכל הלב. ברור שמצער אותי שהם לא מגדלים יחד את תו, אבל, לצערי, היום זוגיות לא מחזיקה. צריכים ממש להיות מתאימים בשביל לשרוד. במקום להיות בזוגיות לא טובה, עדיף שכל אחד ייקח את הכיוון שלו ושהילד יקבל אהבה מכל צד. בשביל ילדים לא נשארים".

האם בן־אל הולך בדרכו של אבא שימי, שהחליף נשים רבות בחייו? שימי אומר שיש ביניהם דמיון גדול.

"אז ששימי יגיד, אין ביניהם שום דמיון. קל מאוד לקטלג, אבל בן־אל הוא ילד צעיר ונפלא, אבא מדהים, יש לו לב זהב. נכון שמערכת היחסים שלו עם אם בנו כשלה, אבל לא צריך לשכוח שהוא בסך הכל ילד. הכל נפל עליו ביום בהיר אחד - ההיריון, ההצלחה. ילדים עושים טעויות ולומדים מהן, ואנחנו שם בשביל להיות הגב שלהם וללמד אותם".

לא היית רוצה לסיים את הסכסוך בין בן־אל לשימי? את לא מנסה לפייס אותם? בכל זאת, אבא יש רק אחד.

"ברור שהייתי רוצה שכולם יהיו ביחסים טובים, כי אין על משפחה. בהתחלה ניסיתי לפייס ביניהם, דיברתי עם בן־אל, אבל נתקלתי במבוי סתום מצדו. אם שימי באמת רוצה להתפייס עם בן־אל, הוא צריך ללכת לדפוק לו בדלת ולדבר איתו. גם כשהילדים כועסים עליי, אני דופקת להם בדלת. הוא היה צריך לעשות את הניסיון הזה מזמן ולא ללכת לפסטיבל תקשורתי. זה משהו שהוא אינטימי בתוך המשפחה".

יש בינך לבין בן־אל קשר מיוחד מאוד, עד כדי כך שהיו מי שהעבירו ביקורת על תמונות שהעליתם לרשתות ומציגות אותך בביקיני, יושבת עליו.

"אויש נו. שמעתי המון תלונות. את זאת לא. ביליתי בבריכה יחד עם הבן שלי. באמת, אנשים, תרגיעו".



"מתפרנסת בזכות עצמי"

תבורי מחזיקה דירה מפוארת באחד המגדלים היוקרתיים בפארק צמרת בתל אביב, עם בריכה וחדר כושר, ומגדלת כמעט לבדה את שתי בנותיה הצעירות מנישואיה לעופר טלקר. ממבט באינסטגרם שלה נראה שהיא מנהלת רמת חיים גבוהה.

כולם יודעים שבתחום הזה לא קל להרוויח. איך את מתפרנסת? בן־אל תומך בך כלכלית?

"ממש ממש לא. בחיים לא אהיה לעול על ילדיי. בן־אל, שלא יצטרך לתמוך בי ולעזור לי, אני לא רוצה שילדיי יעזרו לי וגם לא גברים. הפריבילגיה הגדולה שלי היא שהילדים שלי מסודרים ויכולים לכלכל את עצמם לבד, לכן אין לי את העול של פרנסת הילדים. ילד דורש תחזוקה יקרה מאוד, צריך לממן לו חתונה ובית.

תתפלאי, אבל אני מתפרנסת בזכות עצמי ובזכות הסוכן שלי רונן צרפתי, שהביא אותי למקום כזה שאני יכולה להרשות לעצמי לקחת רק עבודות איכותיות שמתורגמות לכסף טוב. יש לי את המזונות שאני מקבלת על הבנות שלי, אני עוסקת גם ביזמות ובתיווך ובפרויקטים נוספים, והכל בסדר. תודה לאל".

הראיון עם תבורי נערך בשעת בוקר מוקדמת, דקות ספורות לאחר שסימנה "וי" על אימון בחדר כושר וסיימה קפה וקאץ'־אפ עם בן־אל. אבל קשה להתמיד בראיון איתה, כי בכל הזדמנות בנותיה, טום בת ה־14 וזואי בת ה־16, מתקשרות אליה מבית הספר, כל אחת עם שאלה או בקשה אחרת.
איך את מצליחה לחלק את היום שלך בין קריירה, לבין זוגיות חדשה, אמהות לארבעה ילדים, ששתיים מהן תלמידות בית ספר ומתגוררות אצלך, וסבתאות לשני נכדים טריים?

"לפעמים זה קשה, אבל אני מוצאת זמן להכל ועושה זאת ביד רמה. האמת היא שאת רוב הזמן אני מקדישה לילדות שלי. טום וזואי עדיין קטנות, והן קשורות אליי מאוד ואני אליהן. אני לא נושמת בלעדיהן. הקשר שלי עם בן־אל מעולה, אנחנו גרים בבניינים סמוכים, ואני הולכת אליו המון ועוזרת לו עם תו המתוק. את לא מאמינה כמה שהוא מקסים ומצחיק. כל היום אני עם התמונות שלו. הבנות שלי מתות עליו. אני בקשר טוב מאוד עם בת־אל, אבל היא מתגוררת בחולון ויש לה חיים מסודרים עם בעלה. אני רק מחכה שהנכדה תגדל, היא עדיין קטנטנה".

ראית כבר את הנכדה מיה?

"זו לא שאלה רטורית? ברור".

מדורי הרכילות דיווחו שלא באת לבקר את בת־אל בבית החולים כשילדה.

"כן הייתה, לא הייתה, אני לא מתעסקת בשטויות האלה. יש לי ילדות קטנות בבית, ואני לא באה ומבקשת שיעשו לי ויביאו לי, כי אין לי ממי לבקש. אני לא אדם של מריבות ובלגן, וגם אם אני טועה - אני מתנצלת. אני לא מונעת מאגו עם ילדיי".

את לא אדם של מריבות, ובכל זאת יש לך סכסוך עם שימי ובת הזוג שלו יהודית באומן.

"זה לא מעניין אותי, זה ממני והלאה. היו הצעות לסולחה, אבל אני לא מבינה למה, אני לא ברוגז עם אף אחד. הכל טוב, בחיים לא תשמעו אותי מלכלכת או מדברת לא יפה על אף אחד מהם".

(צילום: תום מרשק)
(צילום: תום מרשק)

כשהקרקע נשמטת

אי אפשר להסתכל על תבורי ולא לתהות איך אישה שנראית כמוה מרגישה בנוגע לעובדה שבגיל 46 היא כבר סבתא לשניים. "בהתחלה זה היה מלחיץ מאוד, מה סבתא עכשיו?", היא מודה. "חטפתי כזה נוק־אאוט, אבל באמת קיבלתי מתנה מאלוהים".

"עשיתי הכל מוקדם", היא מסבירה. "התחתנתי בגיל 17, ילדתי את בן־אל ובת־אל, ובגיל 22 כבר התגרשתי משימי. אחר כך נישאתי לעופר טלקר והבאתי את זואי וטום. החלפתי את הזמנים. בעוד נשים בגילי רק מתחילות לבנות משפחה ואת החיים שלהן, אני נהנית מכל העולמות. זה עידן אחר לגמרי. אני משלימה את כל מה שלא עשיתי כצעירה כי הייתי אמא. ומי שלא טוב לו, לא אכפת לי. אני עושה רק מה שטוב לי. אין לי לחץ של גיל, כי אני צעירה באופי. כיום אני דואגת לעצמי ולקריירה שלי, אני במקום טוב בכל פרמטר בחיים שלי".

את הולכת ומשתבחת עם השנים במראך החיצוני.

"לאחרונה ראיתי תמונות שלי מהעבר, וגם אני חושבת שאני הולכת ומשתבחת. מגיע לי משהו אחד טוב. אני עושה מלא ספורט, בכל יום שעה אירובי. אני גם אוכלת המון שטויות, אבל הכל במידה. אני מתפללת בכל בוקר, אומרת לאלוהים תודה על המקום שאני נמצאת בו היום, שבו אני מרגישה הכי טוב עם עצמי. אני אהובה, אני מוערכת, אני מקבלת הודעות של אהבה - זה מוציא ממני רק טוב".

זו הסיבה שהרגשת נוח להגיע בשבוע שעבר לאירוע השקה בלי תחתונים?

"הייתי עם תחתונים בצבע עור שהרמתי למעלה. אני לא יכולה להרשות לעצמי ללכת בלי תחתונים. זה כמו שבחיים לא אצטלם בעירום. אני שמרנית כי אני עדיין אמא לילדות קטנות ופגיעות שלומדות בבית ספר. אני מתחשבת בהן".

איך טום וזואי מתמודדות עם החשיפה והפרסומים עלייך, גם השליליים?

"הן זורמות, וכבר התרגלו לכל הפרסום והחשיפה. הן לא מתרגשות מכל דבר, לא לוקחות קשה או עושות דרמות. התברכתי. אני לא רוצה שהן ישלמו על הטעויות או הבחירות שלי ומנסה לשמור עליהן, אבל אני לא מהאמהות ששומרת את הילדים שלהן בצמר גפן. גם לא אמנע מעצמי דברים, מגיע לי להיות מאושרת. אף פעם לא אשכח את המשפט האחרון שאמא שלי אמרה לי, שניות לפני מותה: 'תחיי את החיים שלך, אל תהרגי את עצמך בשביל הילדים, בבקשה'. זה מה שאני זוכרת עד היום, ולכן גם אעשה הכל למען הילדים, אבל לעולם לא אוותר על עצמי".

למה אמא שלך התכוונה?

"באתי מבית שעטף אותי באהבה ובחום. הייתה לי ילדות מפונקת. אמא שלי הייתה אישה אוהבת מאוד ונותנת, והיא ויתרה על החיים שלה למעננו. היא לא חיה, אנחנו חיינו. היא לא נסעה לחו"ל כדי שתוכל לחסוך כסף בשבילנו. אין אמהות כאלה היום. איבדתי אותה כשהייתי בת 29, כשהתחתנתי עם עופר. זה הדבר הכי קשה שקרה לי, בייחוד לאור הקשר האוהב שהיה לנו. איבדתי הורים בגיל צעיר מאוד. קשה להתמודד לבד עם בעלים בוגדים, גירושים, תקשורת, עורכי דין וכל הרוע שיש בחוץ כשהורייך אינם", נשנקת תבורי ופורצת בבכי. "הייתי אבודה הרבה שנים, איבדתי יד ורגל. אבל מאז מותה של אמי, בכל פעם שאני מגיעה למבוי סתום או נתקלת בקשיים בחיים, אני מרגישה שאמא שלי שולפת אותי משם ושומרת עליי. אני יודעת את זה".

היא חסרה לך?

"אני בוכה רק משני דברים: כשמדברים איתי על אמא שלי ומהילדים שלי. אמא שלי היא אהבת חיי, אבל היא עשתה איתי הרבה טעויות. לא שמעתי מעולם 'לא', לא לימדו אותי מה זה לא. למדתי מהטעויות שלה, ושתי הבנות הקטנות שלי כיום עובדות בחופשים ועושות בייביסיטר".

ואבא?

"אבא היה רוב הזמן מחוץ לבית כי היה עסוק בעבודה. הוא נפטר שלוש שנים אחרי אמא מאלצהיימר וכבר לא זכר מי אנחנו. האחים שלי נעלבו מאוד, כי המילה היחידה שהוא ידע להגיד הייתה 'אביבה'. התאים נמחקו לו, הוא פשוט נאכל לנו מול העיניים. עברנו שנים קשות, ראינו את הקרקע נשמטת לנו מתחת לרגליים. החיים שלי מאז הפכו למלחמה יומיומית. הייתי לבד לגמרי".

למה את מסוכסכת עם האחים שלך? לא הוזמנת לחתונה של האחיין שלך.

"אני לא מסוכסכת עם האחים. אני אוהבת אותם, הם פשוט בעולם משלהם. צורת המחשבה שלהם שונה. אני מכבדת אותם, אבל הפערים בינינו גדולים מאוד. לא הייתי בחתונה של הילד של האח שלי, נכון. אבל זה שלהם, אני לא שם. אני שלמה עם המקום שבו אני נמצאת. אני יכולה להשמיץ אותם מהיום עד מחר. יש לי מקל קסמים, ויכולתי לעשות בן רגע בלגן, אבל אני לא שם, ומי שמכיר אותי יודע שאני לא מזיקה ולא עושה רע לאף אחד".

עם הבנות טום וזואי (צילום פרטי)
עם הבנות טום וזואי (צילום פרטי)

"למדתי מטעויות רבות"

ולמרות האהבה שהיא מקבלת, הכותרות שעוסקות בה לא תמיד חיוביות או מפרגנות. "פעם, כשהייתי קוראת ידיעות שליליות עליי, היה לי קשה מאוד", היא מודה. "במשך הרבה זמן ניסיתי לפענח את העניין הזה, להבין למה אנשים לא מפרגנים לי. האם זה מרוע, מקנאה או מכיוון שככה זה טבע האדם. כשאתה אדם מוכר, ואתה מוצא את עצמך בסוף מערכת יחסים או בסכסוך עם חברה, ישר הם מאיימים שילכו לעיתון וילכלכו עליך. ואז את בלחץ, מה תעשי ומה הם יגידו. מחיר הפרסום הוא כבד, אבל אני מוכנה לשלם אותו. אני לא מחשבנת לאף אחד וממשיכה בדרכי. מי שרוצה להכפיש אותי בעיתון, שיעשה את זה. למעלה מתחשבנים עם כולם. אני מחשבנת רק לעצמי, לילדיי ולעובר ושב שלי".

איך את דואגת לעובר ושב שלך?

"אני משחקת כבר עונה שנייה בסדרה 'השבורה', שמצטלמת בימים אלה בערוץ טדי. זה תפקיד המשחק הראשון שלי בטלוויזיה. בחיים אני כל הזמן משחקת, אז לפחות להרוויח מזה כסף. האמת היא שזה כיף אמיתי. אני משחקת שם דמות של אישה שהתגרשה ארבע פעמים וקיבלה אחרי הגירושים חדר כושר שאותו היא מנהלת. אני התגרשתי שלוש פעמים, אולי תהיה פעם נוספת, מי יודע. חס וחלילה. בא לי קריירת משחק. אני עושה את זה בקלות. קל לי מאוד לשנן טקסטים, יש לי זיכרון מעולה".

מה עוד ברקע?

"לא מזמן עשיתי קמפיין למכשיר טיפוח רגליים, ויש קמפיין נוסף בדרך. יש כמה תוכניות לטלוויזיה בפיתוח, זה ממש בחיתולים. פורמטים מדליקים, שלא ארחיב עליהם עד שדברים לא ייסגרו סופית. אני עובדת על ליין בגדי ספורט והתחלתי להעביר סדנאות והרצאות. תמיד רציתי להרצות, אבל לא הרגשתי מוכנה מספיק, לא חשבתי שיש לי את הגושפנקה לדבר. מה אני אספר? שאני גרושתו של שימי? אמא של בן־אל? שבגיל 17 לאבא שלי הייתה חברה להוצאה לפועל ובאתי עם העובדים שלו לעשות לשימי הוצאת מעוקלים וככה הכרנו? או שאספר שהכרתי את עופר כי שלחו אותי להביא ממנו כדור למען ילדים חולים? הסיפורים האלה צהובים וחסרי תוכן. לעומת זאת, בשנה האחרונה עברתי שינוי, התחלתי לפרנס את עצמי ולעמוד על שתי רגליים בלי עזרה מאף אחד, בלי להיות האישה הקטנה בצל של גבר. למדתי מטעויות רבות וצברתי ניסיון, וכיום יש לי מה להציע בהרצאות. אז כן, בואו תתגלחו על הזקן שלי".

ובחיים האישיים?

"אני רוצה זוגיות ואהבה. בגדול, תמיד חיפשתי את היציבות הזאת של בית ומשפחה, גדלתי ככה, ואני מנסה לשחזר את זה. עדיין לא הצלחתי, אבל בסוף הדרך עוד אמצא אהבה, מנוחה ושלווה. אני רוצה לראות את הבנות שלי נשואות ומסודרות, ואז אוכל לשבת במרפסת עם הרגליים למעלה ולהגיד לאלוהים תודה רבה".

(צילום: אמיר מאירי)
(צילום: אמיר מאירי)