האם המשפט שזרקה ליהיא גרינר לאוויר בבדיחות דעת שהיא תלד בכלא עשוי להפוך למציאות? נראה שזה לא מאוד מופרך. אם הספקתם לשכוח, ביוני האחרון סערה המדינה בעקבות פרשיית הסטורי המבזה שהעלתה גרינר לרשתות החברתיות, לאחר שקיבלה דוח תנועה משוטר, כינתה אותו "תימני מסריח" וגינתה את משטרת ישראל. מאז נפתח נגד גרינר תיק במשטרה על העלבת עובד בציבור, כוכבת הריאלטי המיוצגת על ידי עורך דין בן מעוז, זומנה לחקירה ואף קיבלה מכתב תביעה על סך רבע מיליון שקלים מאותו שוטר בגין לשון הרע ודיבה.

מאז היה נדמה שהרוחות נרגעו, גרינר המשיכה בחייה כהריונית מתקדמת שמתייצבת באירועי השקה אך חשבתם שהפרשייה כבר מאחוריה אז טעיתם ובגדול. נראה כי משטרת ישראל לא מקלה ראש באירועים מהסוג הזה ובתום החקירה התיק הועבר ליחידה להסדרים במשטרה, במטרה שהצדדים ינסו להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית משפט ובלי הגשת כתב אישום.

לא נגמר. ליהיא גרינר (צילום: אביב חופי)
לא נגמר. ליהיא גרינר (צילום: אביב חופי)


השבוע הוגש לעורך דינה של גרינר טיויטת כתב אישום שייצא לפועל במידה והצדדים לא יגיעו להסדר. ההסדר למי שחושש לעתידה של גרינר יכול לכלול עונשים כמו פיצוי כספי, או התחייבות להימנע מעבירה. עו"ד בן מעוז המייצג את גרינר שטען כבר מהרגע הראשון כי נעשתה במקרה של גרינר אכיפה בררנית בגלל היותה דמות ידועה, פנה מנגד למשטרה בבקשה על פי חוק חופש המידע לקבל מידע בדבר כל התלונות שהוגשו בחמש השנים האחרונות על עבירה של העלבת עובד ציבור כדי לדעת מה עלה בגורלן ואותם תיקים שהגיעו להסדר מותנה מה היו התנאים והפרטים של ההסדר.