הדוכס והדוכסית מסאסקס הנסיך הארי ומייגן מרקל עוררו סערה במשפחת המלוכה לאחר שבסוף השבוע שודר סרט דוקומנטרי על השניים ממהלך מסעם המשותף באפריקה. במהלך הסרט הצופים נחשפו לראיונות כנים של בני המלוכה שדנו בין היתר על תשומת הלב התקשורתית ואפילו התייחסות בלעדית של הנסיך על השבר ביחסיו עם אחיו הגדול, הנסיך וויליאם.

"דברים קורים, אבל אנחנו אחים ותמיד נהיה אחים", אמר הנסיך הארי, "אנחנו בהחלט בנתיבים שונים כרגע. אני תמיד אהיה שם בשבילו והוא תמיד יהיה שם בשבילי. אנחנו לא רואים אחד את השני כפי שהיינו נוהגים בעבר, אבל זה בגלל שאנחנו עסוקים, אני אוהב אותו מאוד". מרקל מצידה התייחסה בדמעות לתקופה ההריון שלה עם ארצ'י בנם הבכור ואמרה: "כל אישה, במיוחד בהריון, מאוד פגיעה וזה היה מאוד מאתגר. לא הרבה אנשים שאלו אותי אם אני בסדר".

בביקור באפריקה (צילום:  Pool, Getti Images)
בביקור באפריקה (צילום: Pool, Getti Images)


לפי דיווחים של מקורבים למשפחת המלוכה, המלכה ושאר בני משפחה נדהמו לגלות את הפרטים האישיים שהזוג חשף אודות היחסים המשפחתיים ותהו למה הארי ומרקל חשפו בפירוט פרטים אישיים כל כך, דבר שלא נהוג בדרך כלל במשפחת המלוכה, ומה הם מנסים להשיג בעקבות הראיון החושפני.



במהלך הטיול המשותף של הזוג המלכותי באפריקה, שיחרר הנסיך הארי הודעה נוקבת לתקשורת הבריטית בה הוא מגנה את הבריונות שלהם כנגד אשתו ומיד לאחר מכן נחשף כי השניים החלו בהליכים משפטיים בעקבות פרסום מכתב אישי שנכתב בידי מרקל עבור אביה שאיתו לא נמצאת בקשר.