לפני שלושה חודשים חשף המנחה אסי עזר, באומץ רב ברשתות החברתיות, שהוא חווה מזה שנים התקפי חרדה שבעקבותם החל ליטול לפני שבע שנים כדורי הרגעה בשם ציפרלקס, אלא שלאחרונה החליט להיגמל מהכדורים ובעקבות ההפסקה שנעשתה לפי ההוראות בהדרגתיות, הוא חווה התקף חרדה קשוח שלא חווה מזה שנים.

עוד חשף, כי כרגע הוא לא מתכוון לחזור לכדורי הציפרלקס ומנסה להתגבר על החרדות בכוחות עצמו. אמש (שני) חשף המנחה שוב ברשתות החברתיות שחווה הלילה התקף חרדה קשה, אבל הוסיף ואמר כי הצליח להתגבר עליו בזכות עבודה עצמית והסחת דעת, והחליט לתת תקווה לעוקביו החרדתיים: "אם גם אתם חווים חרדה, אל תיכנעו לה".



וכך כתב: "היה לי עכשיו התקף חרדה מאתגר במיוחד. הסיבה המידית - כנראה בגלל שאני טס בעוד כמה שעות ללונדון לבד, בלי אלברט. הסיבה היותר גדולה- לפני מספר ימים מישהו שמאד קרוב אלי נכנס לניתוח מסוכן וזה ישב עלי חזק. הפחד לאבד אדם אהוב הציף בי חרדה גדולה ומחשבות מלחיצות שמלוות אותי גם עכשיו, למרות שלכאורה הסכנה לאותו אדם חלפה".

"התסמינים לחרדה: דופק מואץ למשך כמה שעות, חוסר יכולת להתרכז, תחושת כבדות נוראית - והאפקט האהוב עלי ביותר - המצאת מחלות: מה זה הנקודות המוזרות האלה בצד הבטן? לקבוע תור לרופא? הגבות שלי דלילות מדי- לעשות על זה גוגל? ואני כל שניה מסתכל על זה במראה. הולך וחוזר. מי שקורא את זה עכשיו ולא היה לו מעולם התקף חרדה בטח מגחך, אבל מי שסבל מהתקף חרדה אחד או שניים בעבר, מבין שזוהי שגרת חיינו. אז הנה אני כותב עכשיו, אחרי שעברתי את הגל הקשה".



"איך עברתי? לא תאמינו- פשוט התיישבתי וקראתי ספר שאני אוהב- הסחת דעת היא כלי מצויין כדי לבלבל את המוח ולהוציא אותו מהמצוקה שהוא נכנס אליה. כי ידעתי שהחרדה היא לא אני, זה משהו שנכנס ואני כבר מיומן בלהוציא אותו החוצה. בכמה דקות הראשונות של הקריאה היה לי קצת קשה להתרכז, אז עשיתי גם נשימות תוך כדי- ואחרי חמש דקות- לא יאמן- זה 80% מאחורי. למה אני כותב לכם את זה? כדי שאם גם אתם סובלים מחרדה- אל תיכנעו לה!".

"תלמדו אותה, תלמדו עליה. תקראו על זה בגוגל, תראו סרטונים ביו טיוב ובנטפליקס! תשוחחו עליה בטיפול- רק אל תתנו לה להגדיר אתכם ואל תחשבו שזה משהו שלא תוכלו להתמודד איתו! זה תהליך למידה, ואם תחליטו לצאת לדרך - העוצמה שלה תשתנה. תודה שקראתם, מקווה שזה עזר לכם קצת, אני מחבק מרחוק את כל מי שמתמודד עם חרדה בחייו, רק אנחנו יודעים כמה כח זה דורש מאיתנו. ושלא תחשבו שאני שוכב עכשיו במיטה עצוב- להפך- אני כותב לכם את זה עם חיוך גדול! כל פעם שאני מתגבר על החרדה אני מרגיש כאילו זכיתי בלוטו".

 

אסי עזר (צילום: יח"צ)
אסי עזר (צילום: יח"צ)