כוכבת האינסטגרם, פריסיליה קשתי, עם קרוב למאה אלף עוקבים, נופשת כבר שלושה חודשים בכלא נווה תרצה, אחרי שהורשעה בהריגתו ובהפקרתו של דוד מזרחי ז"ל, קשיש בן ה-75, אותו דרסה במעבר חצייה בראשון לציון לפני כחמש שנים.

קשתי, בת דודתו של טום קשתי, שטיילה ואף תיעדה את מסעותיה בחו"ל במהלך המשפט, מבקשת לצאת לחופשי לעבודות למען הקהילה, וגם להחיל את פסילת רישיון הנהיגה שלה מתאריך התאונה ולא מתאריך הרשעתה. באמצעות עורכי הדין אבי חימי ואלי כהן, היא ערערה לבית המשפט העליון בבקשה לבטל את גזר הדין, לאפשר לה לרצות את עונשה בעבודות שירות ולזכות אותה מעבירת ההפקרה.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק




הנימוק המקורי שלה: היא תתקשה להתמודד עם מאסר ומפגש אינטנסיבי עם אוכלוסיות נשים עוברות חוק, בוגרות ממנה. היא טוענת גם שבית המשפט לא התייחס לחוות דעת של עובדת סוציאלית, לפיה היא סובלת מפוסט טראומה בעקבות האירוע הטרגי. בשבועות הקרובים צפוי בית המשפט העליון לדון בערעור.

בתו הבכורה של מזרחי ז"ל, נעמי קניון, המומה מהתנהלותה של קשתי (שאגב הייתה בעבר בת הזוג של העבריין שי שירזי שנרצח): ״אני די מזועזעת שבחורה שהרגה ממשיכה לחיות כאילו החיים שלה זוהרים. מהרגע שאבא שלי נפטר היא לא הפסיקה לרגע להעלות סטורי ותמונות באינסטגרם שלה. היו כמה ימים כשהוא היה בבית חולים, עד שקברנו אותו, שהיא קצת נחה. אחר כך היא חזרה כאילו כלום. שמפניות, מסיבות, כל מיני מותגים. עד שהיא חסמה אותי כשעליתי לעדות".



ראיתי שהיא טענה שזו התנהגות פוסט הדחקתית.

“כשהעלו באותו היום לדוכן פסיכיאטר שהיא הביאה בימבה כסף, אז הוא התחיל לגמגם ואמר שכמו שהוא רואה את זה - זו התנהלות לא שקולה שלה. הוא לא הגיב על הסיפור הזה, רק אחר כך הוא התחיל לנגן את מה שהם ניגנו, שזה פוסט טראומתי. בקיצור, סתם מצוץ מהאצבע, כי אם הבחורה לא מפנימה לאורך כל המשפט, וגם מנסה להגיש ערעור, זה מראה שהיא בכלל לא מתחרטת ומתנצלת. להקראת גזר הדין היא הגיעה יום אחרי שהיא חזרה מוונציה ואחרי שהיא העלתה את עצמה מצולמת עם כל מיני מותגים, בביקיני וכל מיני כאלה. היא הגיעה לגזר הדין, יצאתי מבית המשפט בסביבות 11:00, ובסביבות 14:00 קיבלתי סרטון שהיא מעלה את הסרטון שהעלו בתקשורת. הבחורה בכלל לא הפנימה שהיא חטפה שנתיים בפנים, שזה כלום. העונש מדבר על 14 שנים בהפקרה ועוד איזה 15 שנים על הריגה. היא לא הפנימה אפילו את זה. צחוקים, עניינים, רוקדת".

מה עכשיו על הפרק?

“עכשיו היא הגישה ערעור עם שני תותחים. עם ראש לשכת עורכי הדין שהוא חבר של האמא שלה ועוד מישהו שם שאין לי מושג".



עו"ד אבי חימי, עזוב רגע את הפרנסה, מה דעתך על מי שהושעה בהריגה ובהפקרה וממשיכה להעלות תמונות פרובוקטיביות לאינסטגרם כאילו כלום לא קרה?

"מרשתי הייתה רק בת 19 בעת שהייתה מעורבת בתאונת הדרכים, שיכולה הייתה לקרות לכל אחד ואחד מאתנו. מרשתי לא הייתה תחת השפעת אלכוהול, לא נהגה במהירות מופרזת, לא עשתה שימוש בטלפון הנייד או כל עבירה אחרת ואולם, כתוצאה מחרדה ובהלה שאחזו בה, עזבה את מקום התאונה. לומר כי הפקרתו של המנוח תרמה למותו זוהי טענה שאינה נכונה. למרבה הצער, הפציעות שספג בתאונת הדרכים גרמו למותו וזאת ללא כל קשר לעזיבתה של מרשתי את המקום. מיד כשהתעשתה, כחצי שעה לאחר קרות התאונה, מרשתי דיווחה אודות התאונה לכוחות ההצלה, התייצבה במשטרה מיוזמתה, לקחה אחריות על מעורבותה בתאונה מהרגע הראשון והיא מבכה על מותו של המנוח, המייסר אותה יום ביומו. אינסטגרם היא רשת חברתית וכל אחד בוחר את התכנים שהוא משתף וכפי שאף אחד לא מעלה תמונות שלו עצוב, בוכה ומיוסר, כך גם מרשתי, אך יודגש כי ואין בתכנים שהיא מעלה כדי להמעיט מהצער הרב על מותו של המנוח ומהקשיים הרבים שמרשתי חווה במאסרה".