אחרי שסיימו להרגיז את משפחת המלוכה הבריטית, הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל עברו להרגיז את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הזוג המלכותי שהחליט להעתיק את מגוריו שוב ולעבור מקנדה לקליפורניה שבארה"ב בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הצליח להוציא את טראמפ משלוותו. באתרי הרכילות בעולם דווח כי בסוף השבוע בני הזוג עזבו את ביתם היוקרתי בקנדה ועלו על מטוס פרטי ללוס אנג'לס, לאחר שהנשיא טראמפ וראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הודיעו שהגבולות יסגרו במהלך משבר הקורונה. 

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

על פי הדיווחים באתרי החדשות בעולם, הצמד - ששניהם מתחו ביקורת על הנשיא טראמפ – עשוי לבקש מהנשיא "עזרה מיוחדת" להגנה ביטחונית, זאת לאחר שציבור משלמי המסים בבריטניה כבר לא יממן את השמירה על השניים, בעקבות החלטתם לפרוש מתואריהם בבית המלוכה. 

דונלד טראמפ (צילום: gettyimages)
דונלד טראמפ (צילום: gettyimages)

טראמפ, שכנראה לא עסוק מדי במשבר שפוקד את ארה"ב, החליט להגיב לשמועות בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני חבר טוב ומעריץ את המלכה ואת בריטניה. דווח כי הארי ומייגן, שעזבו את הממלכה, ישבו לצמיתות בקנדה. כעת הם עזבו את קנדה לארה"ב, אולם ארה"ב לא תשלם עבור ההגנה הביטחונית שלהם. הם חייבים לשלם!".

הזוג מיהרו להגיב ונציג של השניים הוציא הודעה כי "לדוכס ולדוכסית מסאסקס אין תוכניות לבקש מממשלת ארה"ב משאבי ביטחון. נעשו הסדרי אבטחה במימון פרטי". לו היו נשארים חלק ממשפחת המלוכה הבריטית, הם היו זכאים להגנה של סוכני השירות החשאי האמריקני במהלך שהותם בקליפורניה. כעת שהנשיא סירב, ייתכן שמשלמי המסים הבריטים יצטרכו לספוג את עלויות האבטחה עבור הזוג המלכותי לשעבר, שלפי הערכות עלותם תהיה עד מיליון דולר בשנה.

 עם זאת, דיווחים בבריטניה אומרים כי החל מהשבוע הבא, עלות האבטחה של הארי ומייגן תהיה חייבת להיות ממומנת על ידם או על ידי אביו של הארי, הנסיך צ'ארלס, שנמצא כעת בהסגר בסקוטלנד לאחר שנבדק חיובי בבדיקת נגיף הקורונה. סירובו של טראמפ לשלם עבור ההגנה של הארי ומייגן, מגיע שבועות ספורים לאחר שהארי - המקורב לנשיא לשעבר ברק אובמה - האשים את טראמפ כי "היה לו דם על הידיים", במתיחה של יוטיוברים רוסים התחזו לפעילה גרטה טונברי ולאביה. 

הנסיך הארי וברק אובמה (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי וברק אובמה (צילום: רויטרס)