כוכבת "חתונמי", אחווה סיטבון המתגוררת עם בן זוגה יונתן רונן בברצלונה שבספרד, הגיעה בחודש שעבר לביקור מולדת בישראל יחד עם בנה הפעוט דניאל. בין היתר כדי לבלות זמן איכות עם המשפחה שלא ראתה זמן רב מאז הקורונה ולמפגש איחוד ראשון שלהם עם יורש העצר הטרי. 

אלא שכעת סיטבון מנסה לשוב לבן זוגה ואב בנה לביתם שבברצלונה, ולא מקבלת אישור משגרירות ספרד. הסיבה, ישראל נחשבת למדינה אדומה עם תחלואה גדולה וספרד מסרבת לקבל אורחים מישראל שאינם אזרחי ספרד. סיטבון נקלעה למצב סבוך, ושלא יאפשר לה בזמן הקרוב לשוב להתאחד עם בן זוגה הנמצא בברצלונה לזמן לא נודע כמו כן הבן דניאל יאלץ לגדול בזמן הקרוב בלי אבא. 

אחווה סיטבון מספרת למה היא לא יכולה להיכנס לספרד

ואם תהיתם כיצד התגוררה סיטבון עד כה בברצלונה בלי דרכון, הנה ההסבר. לרונן דרכון ספרדי, אלא שהיות השניים מעולם לא נישאו סיטבון לא קיבלה דרכון ספרדי אבל היא נמצאת בעיצומו של תהליך והמתנה לדרכון המיוחל. גם בנם דניאל שאומנם נולד לפני ארבעה חודשים בספרד לא זכאי לקבל אוטומטית דרכון ספרדי, כי נולד לאם שהיא לא אזרחית.

אחווה סיטבון, יהונתן רונן (צילום: אינסטגרם)
אחווה סיטבון, יהונתן רונן (צילום: אינסטגרם)

היות שישראל נחשבת למדינה אדומה, ספרד מסרבת לקבל מישראל נוסעים שאינם אזרחים בעלי דרכון ספרדי. מה שאומר שכעת תאלץ סיטבון להתנהל כאם חד הורית ולא להתאחד עם בן זוגה ואב בנה, עד שיחליט ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, לפתוח את השמיים גם לאזרחי ישראל. 

אחווה סיטבון, יונתן רונן (צילום: פרטי)
אחווה סיטבון, יונתן רונן (צילום: פרטי)