המנחה והמגישה שרגילה לשבת על כיסא המראיינת עברה אתמול לצד השני של המתרס ובתנועה מעט מתוחה כשהיא לא נשענת על גב הכיסא, היא העניקה ראיון חושפני, כזה שסיפק לא מעט כותרות. בכל זאת מדובר בשועלת תקשורת מנוסה שיודעת מה היא מצפה להשיג מהמרואיינים שלה, כך שהיא בעצמה לא אכזבה, הגיעה מוכנה וסיפקה סערה חדשה, כזאת שהשאירה את כולנו פעורי פה.

מגישת החדשות דנה ויס שרגילה לסקר ולבקר את כל הפוליטיקאים החזקים בישראל, נראתה הפעם קצת מורתעת, קצת רועדת, לטענתה מקור בגלל המזגן החזק בחדר או בואו נדבר על הפיל שבחדר, בגלל האישה המפחידה מולה, שכבר בתחילת הראיון הזהירה אותה שלא תעז לשאול שאלות מסוכנות, כי היא תמיד מחזירה בטילים למי שזורק עליה קפצונים. 

אופירה אסייג (צילום: אור גפן)
אופירה אסייג (צילום: אור גפן)

הדברים נאמרו כאילו בהלצה, אך היוו נקודת פתיחה צורמת. בכל מקרה, כמי שמרשה לעצמה לעוט על אורחיה בתוכנית הראיונות שהיא מגישה, בשאלות קשות, מביכות ומכשילות, דווקא כמרואיינת היא שמה גבולות לכל ניסיון להביך אותה או חלילה לסכן את שמה הטוב. אם חשבתם שראיון על חייה האישיים של אופירה אסייג ייערך בלי שיאים מטלטלים, טעיתם.

גולת הכותרת הייתה כשהצהירה: "טעיתי שהגנתי על אייל גולן", והוסיפה: "גם לאופירה אסייג מותר לטעות, אני טועה כמו כל בני האדם בעולם". "טעיתי כשהגנתי עליו כחבר ומבחינה מוסרית". לפני שנתייחס להצהרה הדרמטית, נתעכב בהסבר כי גם לאופירה מותר לטעות? לא הבנתי מה את אלוהים? אולי את זוכת פרס נובל? התנשאות ילדותית מנותקת מאחיזה במציאות. אז אסייג שהגנה על חברה הטוב בחירוף נפש בפרשת הקטינות, מודה לראשונה שהיא עשתה טעות.  

לאחר הריב הסוער: אופירה אסייג יצרה קשר עם אייל גולן - לחצו כאן.

אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אלוני מור)
אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אלוני מור)

מבחינה לוגית מה ניתן להסיק מכך? שעכשיו היא מודה שהוא בעצם אשם? אני חייבת לציין שבמהלך הראיון מצאתי כמה סתירות שהעלו בי ספקות לגבי אמיתות דבריה, עליהם אדבר בהמשך, אבל בנושא אייל גולן, מורידה בפניה את הכובע, היא עשתה צעד נועז ואמיץ כשהכריזה בריש גלי שאייל גולן לא נקי. כאישה לאישה התרגשתי על הגילוי המסעיר והחרטה שהביעה מעומק ליבה.

דנה ויס התקילה אותה מיד בשאלה המתבקשת, האם היום היא מתחרטת רק כי הם כבר לא חברים יותר? אסייג סיפקה תשובה עמומה, לא ממש מוחלטת. יחד עם זאת, לא קניתי את ההסבר שלה שהיא תמכה באייל גולן, כי אז היא הייתה אימא לתינוקת ואילו היום, אותה תינוקת כבר בת 11 ולכן היא מבינה יותר עד כמה היא שגתה. זו פרשנות לגמרי תמוהה, כי לא צריך להיות גאון בתורת התפתחות הילד בשביל לדעת שאותה תינוקת גם תגדל יום אחד. אבל שאפו על העוז להתנצל ולהתחרט.

בתו של בני פרץ יוצאת נגד אייל גולן וזוכה לחיזוק מאחותו ומאופירה אסייג - לחצו כאן.

אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אור גפן)
אייל גולן, אופירה אסייג (צילום: אור גפן)

זו הייתה הפעם הראשונה בשיחה שדנה ויס אזרה אומץ ושאלה אותה שאלה מכשילה לגבי מערכת היחסים שלה עם גולן. עד לאותו רגע, היא נהגה במגישה בכפפות של משי, נזהרת שלא לדרוך לה על היבלות. היא נמנעה מלעלות את שמועות העבר על הקשר שלה עם אלי גוטמן, היא גם נמנעה מלשאול אותה על מערכת היחסים המתקאמבקת והעכשווית שלה עם בעלה גילי מנקין שלפי כל הטיזרים שזרקה אסייג בחודשים האחרונים לאוויר, לא הכול וורוד שם בלשון המעטה.

אבל המגישה הקולנית סיפקה בעצמה את הסחורה כשזרקה פצצה נוספת שאולי רק בעוד שנה, שנה וחצי היא תפתח את סגור ליבה ותשתף ברגשותיה האמיתיים. אני לא מנבאת עתידות אבל מוכנה להמר שהיא מתכוונת לסטטוס הזוגי שלה שנה מהיום. 

אופירה אסייג, גילי מנקין (צילום: יח''צ)
אופירה אסייג, גילי מנקין (צילום: יח''צ)

לחדי האוזן, הראיון גם נשמע כאילו השאלות היו ידועות מראש, כי המרואיינת שלפה את התשובות מהר וחד מדי, כמו: "מה היית אומרת לשרה נתניהו אילו הייתה מגיעה אליך לאולפן?", שאלה שבאופן טבעי דורשת דקה של מחשבה, גירוד בפדחת, הרמת גבות תוך הרהור קל, אבל התשובה הגיעה מוכנה עוד לפני שדנה סיימה את השאלה: "הייתי שואלת אותה מי מנהיג את המדינה, היא, או ביבי?" או "מה היית שואלת את ביבי?" ומיד שלפה: "איך הוא מרגיש שהשם השני שלו זה מושחת".

אומרים שכאשר מישהו משקר, הוא מתחיל לגהק או נוגע בקצה אפו. אז אמנם גיהוקים לא היו שם, אבל סתירות כן. כשאופירה אמרה לויס שהיא לא מבקשת הנחות בשאלות קשות כמו רוב המרואיינים, באותו משפט ממש, היא רמזה לדנה במין מבט צדדי מאיים, שמוטב לה להיזהר בשאלותיה, כי אופירה מטילת האימה תשליך טילים למי שיעז להתעסק איתה.

אופירה אסייג (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)
אופירה אסייג (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)

היא גם סתרה את עצמה כשהכריזה שהיא לא קוראת אף פעם ביקורות או תגובות שליליות. אז איך היא ידעה בתחילת דרכה בטלוויזיה, שהיו עליה ביקורות קשות ואנשים לא ידעו "איך לאכול אותה"? ולמה היא חסמה אותי באינסטגרם וגם בוואטסאפ, בגלל שפעם העזתי לפרסם על הגברת המושלמת שלעולם לא טועה, שהיא עשתה פוטושופ והצרה את היקפיה באחת מהתמונות שהעלתה לרשתות החברתיות? איפה היכולת שלה להתמודד עם המציאות כפי שהיא מטיחה אותה למרואייניה בפנים. 

קשה לי להתחבר לאנשים שמדברים על עצמם בגוף שלישי, כפי שאופירה נוהגת לעשות, אבל באופן כללי זה היה ראיון מוצלח שזרם וקלח יותר בזכות המרואיינת, שאף הייתה זאת שהחליטה מתי הוא מתחיל ומתי הוא מסתיים והשאירה את ויס מולחמת לכסאה, משתאה וקצת חסרת מילים, כאשר האורחת שלה מסיימת באקורד דרמטי: "אני לא מפחדת למות מהקורונה, אני רק מפחדת שלא אהיה שם בשביל הילדים שלי". האמנתי לה, התרגשתי וגם הזדהיתי.

למהפך של אופירה אסייג - לחצו כאן.

אופירה אסייג (צילום: אור גפן)
אופירה אסייג (צילום: אור גפן)