זוכת "האח הגדול", תקוה גדעון, הגישה לפני כשלוש שנים תביעת לשון הרע כנגד לקוחה שהגיעה למסעדה אותה ניהלה והתייחסה אליה בגזענות, כך על פי החלטת בית המשפט. הכוכבת שיתפה את עוקביה ברשתות החברתיות בתהליך שעד כה לא פורסם וסיפרה על מסע ארוך שכלל לילות ללא שינה, חרדות, עלבון, משטרה ובתי משפט. 

גדעון פתחה במשפט המזעזע בה הנתבעת בחרה להתבטא: 'מי נתן לכושית לנהל מסעדה?'". עוד הוסיפה וכתבה: "הצדק יצא לאור!!! הצדק ניצח!!! בתביעת לשון הרע שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין אוהד כהן ושות' בית המשפט עשה צדק כאשר קבע באופן חד משמעי כי אין מקום יותר לגזענות".

תקוה גדעון (צילום: רפי דלויה HOT)
תקוה גדעון (צילום: רפי דלויה HOT)

זוכת "האח הגדול" הוסיפה חלק מהחלטת בית המשפט וכך נכתב: "האמירות של הנתבעת הינן אמירות קשות ובלתי נסלחות. הנתבעת בחרה לעלוב בתובעת ברצף של אמירות גזעניות, אמירות אשר כל מטרתן הייתה להשפיל ולבזות את התובעת לאור מוצאה האתיופי. הנתבעת לא בחלה להשתמש ברפרטואר גזעני נרחב, לרבות שימוש במילת הגנאי 'כושי' ובצירוף הפוגעני 'אתיופית מסריחה' זאת ועוד, אמירות אלו לא נאמרו בדלת אמות או במפגש חברתי מצומצם, אלא במקום העבודה של התובעת, בפני קהל גדול, לרבות חבריה ועובדיה של התובעת".

תקוה גדעון (צילום: צילום מסך רשת 13)
תקוה גדעון (צילום: צילום מסך רשת 13)

"ואם לא די בכך, הנתבעת הוסיפה מעשה לדיבור וזרקה על התובעת דבר מאכל", נכתב בפסק הדין. "בית המשפט הטיל על הנתבעת פיצוי כספי בסך 55,000 ש"ח והטיל עליה הוצאות משפט בסך כ-15,000 ש"ח. אפס סבלנות לגזענות!!!!", סיימה גדעון את דבריה. אין ספק שאין מקום לגזענות. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tikva Gidon | תקוה גדעון (@tikvagidon) on