אם אתם סופרים, משוררים ומחזאים שחולמים להצליח, דנה אינטנשיונל מחפשת אתכם. בעידן הקורונה, שהאבטלה גואה, החליטה דנה אינטרנשיונל אחרי 25 שנה של קריירה עשירה לפצוח בקריירה חדשה שמתווספת לרשימת ההישגים שלה ומהיום היא סוכנת ספרות אינטרנשיונל.

הדיווה וזוכת האירוויזיון פותחת חלון הזדמנויות מפתיע לכותבים. סוכנות "Theblairpartnership" האנגלית, מהגדולות והמצליחות בעולם, החתימה את אינטרנשיונל וצירפה אותה לחלק משורותיה. הדיווה הוחתמה להיות סוכנת של הסוכנות לכותבים מהקהילה הלהט"בית ברחבי העולם.

דנה אינטרנשיונל במחאת הקהילה הגאה (צילום: אבשלום ששוני)
דנה אינטרנשיונל במחאת הקהילה הגאה (צילום: אבשלום ששוני)

על הסוכנת הטרייה הוטלה המשימה של ליהוק כותבים וקולות חדשים ומעניינים, במטרה לתת במה בינלאומית לכותבים שמביאים את קולה החדש של הקהילה. אינטרנשיונל מצטרפת לסוכנות הספרות וההפקות מהגדולות באנגליה, המייצגת בין היתר את ג׳יי קיי רולינג, האמא של הארי פוטר.

ג'יי קיי רולינג (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)
ג'יי קיי רולינג (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)

בעלי הסוכנות וניל בלייר, יצר את הקשר עם הזמרת הישראלית ומסר: "דנה היא אייקון של הקהילה בכל העולם, הסיפור שלה מעורר השראה ואנחנו שמחים שהסכימה להצעה להיות סוכנת שלנו ולמצוא כישרונות חדשים בכתיבה דרך הבמה הזו שאנחנו מציעים. היא תהיה המתווכת בינינו לבין  כותבים שבלי התיווך הזה לא היינו מגיעים אליהם".

דנה אינטנשיונל מסרה: "כשניל פנה אלינו, הופתענו. זה לא משהו שחשבתי עליו מעולם, ומודה שקצת חששתי לאכזב. לקח לי יומיים להגיד שאני אשמח מאוד וכמה ימים אחרי כבר דסקסנו כמה רעיונות שהם שמחו לשמוע עליהם, מה שהעלה לי את הביטחון בתפקיד החדש הזה. אני מאמינה שיש בארץ כישרונות ענקיים שאלמלא מחסום השפה, הם היו הצלחה גדולה גם בעולם. אולי נצליח בפרויקט הזה להביא כמה מהם לפרסום והערכה בעולם. התפקיד הזה, נועד להביא את הכותבים הנסתרים והנדחים מהקהילה, בכל העולם. מעניין אותי מאוד לקרוא כותבים דווקא מרוסיה, אוקראינה, מדינות ערביות מקומות שהומוסקסואליות אסורה שם, שהלהט"בים חיים בהם בפחד ובהסתר מאמינה אגב שדווקא מהמקומות האלה יכולות לנבוע יצירות מופלאות. כמובן שמאוד חשוב לי לתת את הצ'אנס הזה לבני נוער, לדור החדש אבל הכי אשמח להביא להביא כותב ישראלי מהקהילה לרגש את העולם".

דנה אינטרנשיונל (צילום: עופר חג'יוב)
דנה אינטרנשיונל (צילום: עופר חג'יוב)

על ניסיונה בתחום אמרה: "אפס ניסיון כמובן. אני אוהבת  לקרוא ומאמינה שיודעת להבחין בין טוב לרע, בין אותנטי למזויף, אבל בכל מקרה, גייסתי לעזרה את חבורת הבנות, החברות הכי מבינות וחכמות ששמחו לסייע ברעיון החשוב הזה. הסופרות נילי לנדסמן, כליל זיסאפל ושלומציון קינן  - שכמותי, סקרניות לקבל כבר חומרים כתובים".

לכל המודאגים האם היא תחליף את קריירת המוזיקה בתפקיד החדש, היא ענתה: "לא יבוא על חשבון המוסיקה. דווקא עכשיו אני בתקופה שממש בא לי לחזור לאולפנים והתחלנו לעבוד על דברים חדשים. השבוע אני אקליט דואט עם סטפן ההורס במסגרת פרויקט "צו השעה" של קרן נכט שייצא בראש השנה. אסור לי עדיין לספר איזה שיר נעשה אבל זה הולך להיות משהו מאוד שמח".

סטפן לגר (צילום: שוקה כהן)
סטפן לגר (צילום: שוקה כהן)