מיד אחרי שתאילנד הוכרזה כמדינה ירוקה, החליטה ליאורה להתקשר לאמו של נתי חדד, שהוחזק שם בכלא כשנתיים וחצי, כדי לשמוע איך הילד מתאקלם בבתי הכלא בארץ. חדד הורשע בתאילנד בהחזקת אקדח, ניהול מרפאה והחזקת תרופות מרשם בניגוד לחוק. אמו, כזכור, ניהלה מלחמת עולם כדי להחזירו הנה.

נורית חדד, מה את מספרת? נתי מרוצה?
“הכי חשוב שהילד שלי הגיע לארץ. הוא נמצא בכלא חרמון, כלא מאוד טוב וידידותי. מתייחסים אליו יפה, והוא מקבל טיפול כמו שצריך. הכל טוב".

הוא עלה קצת במשקל?
“ברוך השם עלה קצת. השב"ס מדהימים. אין דברים כאלה. הוא מקבל יחס הולם. בעזרת השם הוא ישתחרר, יחפש זוגיות ויאללה. בעזרת השם. בחיי".

נורית חדד, נתי חדד (צילום: פרטי)
נורית חדד, נתי חדד (צילום: פרטי)


יש מישהי בתמונה?
“יש הרבה שרוצות אותו. את לא מבינה מה הן עושות לי".

מה למשל?
“מאז שהוא היה בתאילנד, אני לכל אחת אומרת ‘כלתי׳, מה אני אעשה".

מעוניינות בו כגיבור? מה הסיפור?
“הכירו אותו גם בעבר שלו, נתחיל מזה. וכן, כגיבור שעזר ותרם ועשה רק טוב"
.
יש מישהי מיוחדת שהוא יותר בקשר איתה?
“תראי, הן מוסרות לי ואני מוסרת לו. הוא מאוד אהוב ומוערך".

נתי חדד (צילום: צילום מסך)
נתי חדד (צילום: צילום מסך)


כמה זמן עוד יש לו לשבת?
“עדיין לא יודעים. עוד לא סידרו את החישוב הנכון. יש לו מלא מכרים שם. כשהוא היה בכלא איילון, בדיוק באו אליו שני סוהרים ואמרו ‘היי נתי, מה העניינים? מה שלומך?׳. קפצו עליו ורצו לעשות איתו סלפי, אבל כמובן שזה אסור. הסוהרים אמרו למפקד שלהם ‘אתה לא מבין מי זה נתי׳. והיה שם עציר, מישהו מהבני דודים, שאמר לנתי ‘אתה לא זוכר אותי? טיפלת בי כשנפצעתי עם האופנוע׳. במי הוא לא טיפל, תגידי לי".

מי דואג לו כלכלית?
“אני והאחים שלו, ויש לו גם הרבה בני טובים שתורמים לו קנטינה. כל מיני אנשים בעילום שם. אנשים טובים. והוא גם בקשר טוב עם ‘חילוץ והצלה׳. הוא הרי היה הנציג שלהם גם שם. תאמיני לי, בכלא הוא עושה מצוות. יושב איתו מישהו שהבת שלו, בת 16, בלי אמא ובלי אבא. כשנתי ראה בטלוויזיה שיש את הקטע של תרומות לאנשים נזקקים של 'הצינור', הוא התקשר בעצמו לאלי פולק, מנכ"ל ‘חילוץ והצלה׳, ואמר לו ‘אתה חייב לעזור׳. פולק אמר לו, ‘גם מהכלא אתה עוזר לאנשים?׳. אמר לו ‘זה אני. כמה שאני יכול לעזור ולתרום ולתת אני אעשה׳. התחיל להפעיל אותי, ‘תצרי קשר, תנסי לעזור לה׳. שתביני מי זה נתי. במקום לדאוג לעצמו הוא דואג לאחרים".

נתי חדד מדריך שוטרים בתאילנד (צילום: אלבום המשפחה)
נתי חדד מדריך שוטרים בתאילנד (צילום: אלבום המשפחה)