התסריטאי מני אסייג, שיצר את הסדרה המצליחה “שנות ה־80" יחד עם אחיו שלום (שגם מככב בה), מתקרב לדת וגם הודיע השבוע שיפרוש מכתיבת הסדרה לאחר חמש עונות. זאת, לטענתו, בשל ביקורת רבה שהופנתה נגד עמדותיו הפוליטיות הימניות. “אני מתכוון להתרכז בכתיבת סאטירה ימנית ולימוד תורה", כתב.
מני, דווקא בשיא ההצלחה? תיתן תחרות לד"ר אבישי בן חיים?
“אבישי זה אהוב לבי. יום יבוא והמון אנשים יבינו שיש אמת בדבריו, אולי גם אנשים שמזוהים עם ישראל הראשונה, שמן הסתם רבים מהם עובדים בתעשייה. הם לא ישנים טוב בלילה כשהם מגלים שיש ביניהם ביביסט שנלחם בעד היהדות. ואז מה עושים החבר'ה האלה?".
מה עושים?
“לא כולם. הולכים לאח המפורסם והמוצלח שלי, שלום, ומתלוננים באוזניו על הדבר הנורא הזה. זה כבר קורה לאורך תקופה ארוכה, וזה מציק וזה מעיק".

''שנות ה-80'' (צילום: אוהד רומנו)
''שנות ה-80'' (צילום: אוהד רומנו)

קיבלת החלטה לא פשוטה.
“כן, אחרי מחשבה ארוכה והתלבטויות. ככה אני אשחרר את אחי מהעול של הקרציות האלה וגם את עצמי לכתוב את דעותיי באופן חופשי ומשוחרר, מבלי שייחסו את זה לאח שלי שהוא אח אהוב, אבל לא אחראי על דעותיי ולא הבייביסיטר שלי. אני מאחל הצלחה לצוות המובחר שלקח עליו את המשימה לכתוב את העונה השישית. אני בטוח שתהיה להם אחלה עונה".
מה שלום אמר?
“שלום כמובן מצטער על זה. הוא נמצא במקום לא נוח בכלל, אבל כשהוא הבין שאני שלם עם ההחלטה במיליון אחוז, הוא קיבל את זה בהבנה ובאהבה. זה לא גרם לשום משבר משפחתי. אף לוחש באוזן בתעשייה לא יכול לפגוע באחדות של משפחת אסייג".
איך התחילה החזרה בתשובה שלך?
“זו לא חזרה בתשובה, זו התחזקות. תפילות יותר ארוכות, יותר קריאה ולימוד תורה. אנשים לא מבינים מה שהם מפסידים. ההתקרבות היא אחת הסיבות לחברות הקרובה שלי עם האדמו"ר יאשיהו פינטו".
מה מצבו באמת?
“הוא במרוקו. מצבו הרפואי לא טוב. אני מעודד אותו ומאחל לו רפואה שלמה".
תן מילה למעריצי "שנות ה־80" השבורים.
“אני שולח את אהבתי. תודה לכם שאפשרתם את זה. על כך שהזמינו חמש עונות שכתבתי ועוד עונה שאחרים יכתבו".
מי יכתוב?
“שלושה אחיינים שלי פלוס שלום. דניאל, בנו של שלום, ליאור פריד, הבן של אילנה ופריזר, ואור כהן, הבן של האחות הגדולה מתילדה. אני פיתחתי את העונה החדשה והם יכתבו אותה. אני כתבתי כבר תסריט לסרט ‘שנות ה־80' שייצא לצילומים בסוף הקורונה ואהיה מעורב בו".
כוכבי הסדרה ישחקו בסרט?
“פלוס כמה כוכבים ודמויות חדשות. יש תפקיד מובטח לצחי נוי. הוא יהיה נהג אוטובוס מטורלל שמסיע את כל המשפחה לקבר הבאבא סאלי".
וגרא סנדלר, ממוקה הגדול מכולם, שמתגורר כעת בארצות הברית, הוסיף: “חבל שהאיש לא יכול להביע דעה. אני סבור כי לנו בישראל כדאי לשמור על תרבות הדיון, כי כאן בארצות הברית כבר מזמן איבדו את הצפון. למני יש מזג מרוקאי חם, אך גם מצפון וכבוד עצמי. הלוואי על כולם".