הזמרת טיילור סוויפט מנהלת מאבק מתיש וארוך בשנה וחצי האחרונות מול סקוטר בראון, בנוגע לזכויות על ששת אלבומיה הראשונים. אתמול (ראשון), מכר בראון את הזכויות על היצירות אחרי שקנה אותן בעצמו בשנה שעברה, ובכך יצירותיה של הזמרת נמכרו כבר פעמיים בשנה אחת. סוויפט כצפוי, פתחה במלחמה חזיתית ואחד הריבים הכי מתוקשרים ומעניינים בהוליווד נפתח מחדש. 

View this post on Instagram

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

אז מה באמת קרה שם?
הכל החל כאשר סקוטר בראון (39), סוכן אמנים מוכר וידוע מאוד בלוס אנג'לס שקיבל את חותמו כאשר גילה לעולם את ג'סטין ביבר אי שם בשנת 2009, רכש בשנת 2019 את "Big Machine Label Group", הלייבל בו היתה חתומה סוויפט מתחילת הקריירה שלה ועד שנת 2018, ובכך בעצם קיבל זכויות על ששת אלבומיה הראשונים שהיו חתומים תחת אותו לייבל. 

סוויפט טענה כי העסקה נרקמה מאחורי גבה ושהיא נאלצה לקום בוקר אחד ולראות בכל אתרי החדשות את הידיעה על רכישת חברת התקליטים. הזמרת האשימה את בראון ואת סקוט בורצ'טה- מי שעמד בראש הלייבל לפני הרכישה וטיפח אותה מילדות, בכך שהם מנצלים לרעה את כוחם כגברים בעלי כוח. בראיון למגזין ה- "rolling stones" לא חסכה במילים ואמרה: "מדובר בשני אנשים עשירים מאוד, בעלי כוח ומעמד, שמשתמשים ב-300 מיליון דולר של אנשים אחרים. חלק נכבד מהכסף הזה הגיע מעבודה נשית לגמרי והם מרימים כוסית וויסקי לחיי זה. זה היה כל כך חלקלק וערמומי שלא ראיתי את זה מגיע מאחורי גבי".

בהמשך הוסיפה הכוכבת כי נאסר עליה להופיע עם שיריה בטקס ה-"AMA 2019" בו זכתה בפרס אמנית העשור וכי בראון מתנהג אליה באלימות ובבריונות, אולם הצדדים הצליחו להגיע להסכם והיא הופיעה עם כל שיריה כמתוכנן. כל הפרשה החריפה כשסוויפט המשיכה לתקוף את הלייבל שגילה אותה ואמרה שהיא התחננה לרכוש את הזכויות על אלבומיה אלא שהם הציבו לה עובדה- להצטרף בחזרה לחברה, ובתמורה, על כל אלבום חדש שתשחרר, תקבל זכויות על אלבום אחד מתוך השישה הקיימים. היא כמובן, לא נענתה לדרישה. 

הוליווד תופסת צד
הוליווד כולה הצטרפה למלחמה כשכוכבים רבים תופסים צד בקרב- ג'יג'י חדיד, קמילה קביו, סלינה גומז ורבים אחרים תפסו את הצד של הזמרת עם ההשטאג istandwithtaylor# שהלך ותפס תאוצה בטוויטר. גומז בעצמה אמרה כי "מדובר בכוח ומניפולציות. אין פה טיפת לב, התחשבות או כבוד למילים שהחברה שלי כתבה מהלב שלה מאז שהיתה ילדה קטנה בת 14 בחדר השינה שלה". מנגד, כוכבים גדולים אחרים כמו דמי לובאטו, סיה וג'סטין ביבר תפסו את הצד של בראון כשביבר אף אמר שטיילור השפילה ופגעה באדם שהוא מאוד אוהב ומעריך.

חילופי האשמות הדדיים הלכו וגברו בשנה האחרונה כשכל צד בטוח בצדקתו- בראון טען ששום דבר לא נעשה מאחורי הגב ושלסוויפט עצמה הוצעו הסכמי פשרה. הוא אף הגדיל לעשות ובירך אותה על אלבומה השביעי "Lover" שכבר לא היה תחת זכויותיו וכינה אותו "אלבום מבריק". היא מנגד ממשיכה לטעון שגנבו ממנה את יצירותיה ומתנהגים אליה באלימות ובבריונות.

טיילור סוויפט , סלינה גומז (צילום:  Axelle/Bauer-Griffin gettyimages)
טיילור סוויפט , סלינה גומז (צילום: Axelle/Bauer-Griffin gettyimages)

פעמיים באותה שנה
אמש (ראשון), הפצע נפתח מחדש כשמגזין "Variety" פרסם כי 17 חודשים לאחר שרכש את חברת התקליטים, סקוטר בראון מכר את הזכויות על ששת האלבומים ל- "Shamrock Holdings", חברת אחזקות פרטית, בעלות של כ-300 מיליון דולר.

גם הפעם החליטה סוויפט שהיא לא שותקת ובציוץ בטוויטר כתבה: "גיליתי שהיצירות שלי נמכרו שוב. הצוות של סקוטר בראון רצה להגיע איתי לפשרה ושלח לי חוזה בו אני מתחייבת לא לומר שום מילה על סקוטר בראון, אלא אם כן מדובר במשהו חיובי. זאת אומרת שאני צריכה לחתום על מסמך שמשתיק אותי לנצח וזה לפני שאני בכלל מקבלת הזדמנות לטפל ביצירות שלי בעצמי. כמובן שלא הסכמתי לכך. עוד גיליתי שכחלק מההסכם עם "Shamrock Holdings" , סקוטר ימשיך להרוויח כסף מכלל היצירות שלי לעוד המון שנים".

אולם, לכל הסיפור הזה יש אור קטן בקצה המנהרה, כי על פי החוזה של סוויפט, החל מחודש נובמבר 2020 (זאת אומרת, ממש עכשיו), היא רשאית להקליט מחדש את כל אלבומיה הישנים. היא כבר הצהירה שהיא מתכוונת לעשות זאת בהקדם האפשרי, אבל כמו שזה נראה כרגע, הסיפור הזה כנראה עוד רחוק שנות אור מלהסתיים.