מי אתה?
אסיף אלקיים, בן 28, סופר, איש תקשורת ומרצה. יוצא "האח הגדול", לשעבר יועץ ודובר בכנסת. כתבתי שלושה ספרים שלשמחתי הפכו לרבי־מכר: "פואטיקת השש בש", "עשרים אלף זריחות" ו"איבוד". האחרון הושק בהשקה דיגיטלית באינסטגרם בזמן סגר הרמטי.

78% מהעוקבים אחריך הם נשים. תסביר.
“לדעתי, זה בגלל אופי התוכן. אני לא גבר רגיל, לטוב ולרע. השיח אצלי הוא מאוד רגשי ועמוק, ולרוב הגברים קצת יותר קשה להתחבר לזה. פעם התביישתי בזה קצת, הרגשתי שזה לא גברי מצדי לדבר על רגש ולהיות פתוח כל כך. היום אני מבין שזה מי שאני, וזה לא מוריד מהגבריות שלי, בדיוק להפך“.

אסיף אלקיים (צילום: עידו פלאש)
אסיף אלקיים (צילום: עידו פלאש)

התחלת בפרויקט שידוכים באינסטגרם. הסנדלר הולך יחף?
״אני מקבל מאות הודעות מדי יום, אבל כשהפרויקט הזה עלה, קיבלתי אלפי הודעות מדי שעה. הביקוש עצום, וזו הסיבה שעליתי איתו. הבנתי שאתרי ההיכרויות מכוונים בעיקר לגילים המבוגרים יותר, 40־50, ובני ה־20 בואכה 30 רגילים להכיר בני ובנות זוג בברים ובתי קפה. כך שבתקופת הקורונה הם נותרו ללא אלטרנטיבה כלל. הימרתי וצדקתי“. 

האם האינסטגרם זה הדבר הראשון שאתה פותח בבוקר?
“לא, עד שירד לי חצי כוס קפה בגרון אני לא נוגע בטלפון. מעין חוק שיצרתי לעצמי כדי שאתחיל את הבוקר בלהביט בשמש ולשמוע ציפורים, ולא בסקירת האינבוקס שלי“.

אתה עדיין עוקב אחרי מעיין אדם? והיא אחריך?
“עוקב אחריה, אבל היא על HIDE. אני לא רוצה לראות את האינסטגרם שלה, זה לא עושה לי טוב. אני לא מוריד עוקב כי אני מרגיש שזו אמירה, ואני לא חושב שאני בשל עדיין לומר אותה. למיטב ידיעתי, גם היא עוקבת אחריי, אבל לא בדקתי הרבה זמן. גם כי זה דורש ממני להיכנס אליה לפרופיל, וגם כי אני קצת לא רוצה לדעת“.

אסיף אלקיים, מעיין אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אסיף אלקיים, מעיין אדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כמה בחורות מתחילות איתך באינסטגרם?
“יותר משאני חושב שמגיע לי“.

וכמה בחורים?
“יותר משהייתי רוצה. מה גם שחלק מההומואים ממש מרשים לעצמם, בקטע מטריד לפעמים. יש נסיכים, אבל יש לא מעט שמתחילים באגרסיביות לא נעימה“.

עד כמה אתה מתבטא בתחום הפוליטיקה באינסטגרם?
“אני איש דעתן, מעורב מאוד אקטואלית ובעבר כאמור גם עבדתי בכנסת, אני לא יכול שלא להביע דעה. אז כן, אני מביע את דעתי לעתים קרובות, לרוב חוטף מהשמאל, לעתים גם מהימין. אני מאוד מנסה להיות משהו אחר, חדש. גדלתי בכיפה הסרוגה, שם מאמינים שעם ישראל קודם להכל, ומתוך האמונה הזו אני מנסה להיות גשר“. 

אסיף אלקיים (צילום: שריי עוז)
אסיף אלקיים (צילום: שריי עוז)